Här är en liten tråd om projektet med min egenhändigt byggda Super Seven - först med en kompressormatad motor sedan med Turbo istället...byggd helt från scratch av mig själv hemma i garaget.
Det var inga problem med dessa - raka och fina och runda i ändarna. Så i helgen skall jag börja att skruva ihop spisen så smått igen - väntar på packningar som är på väg o kommer i nästa vecka bara.
I helgen var det meningen att blocket skulle ihop igen, men tösens bruksbil behövde fixas så det kom givetvis före. Har i alla fall fixat lite med grenröret etc som skall lämnas iväg för coating. Avgaslinda är bra men känsligt för yttre våld...så dessa skall i görligaste mån skippas helt där det går....
Funderar även över att göra en annan lösning på oljekylsadaptern: Locket är förvisso utbytt från Mocal-skräpet till en smidd, men har fortfarande inte löst vad som orsakat att Mocallocken som jag använde tidigare gick sönder 2 gånger mer än att det måste vara ett sprött skräpgjutgods i konstruktionen som orsakar att den havererar.......och sånt vill man eliminera!!
Har du slipat på överfallen till stakarna? På mina var det mycket mer gods typ. :o
Nej, nej! På MC-stakar brukar det inte vara mer än så här (vad jag sett...) det är små, nätta saker....
Ser man på, tänkte att h-profilstakar brukar se rätt likadan ut rakt över i konstruktionen för maximal styrka.
Borde göra det, men kan kanske tänka mig att MC-stakarna inte har samma form av någon anledning - men är ej helt säker. Har kört med dessa innan så det funkar bevisligen....