3694
Sök

Är min bil oseriös? har jag eller garagets admins rätt?!

avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
Tjena tjabba alla balla!

när ja för några dagar sedan försökte lägga upp en bil på min sida som ja arbetet med ett tag så stängde garaget ner bilen för den var oseriös osv.   nu vill ja visa er bilen och höra era åsikter, är bilen oseriös och ful eller bara en väldigt väldigt udda 240? älskar ju tyskastukade bilar så vad kan bli mer fel än at tyskstuka en volvo? wink look and leave a mark!  peeeeaace! big_smile

Forummoderator
18 117 Inlägg
7 oktober 2010
Öh? Bilder?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare

Varningar. 36
1 200 Inlägg
7 oktober 2010
Ja, den var för oseriös. Hade jag vart data-hacker hade jag gett dig en digital örfil för att du ens kallar det där tyskstuk. Byt ut skrotvolvon till en golf, jetta, polo, eller nånting, så kanske inte folk skrattar åt dig i fortsättningen.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

5 198 Inlägg
7 oktober 2010
Ser ut som vilken hemsnickrad 240 som helst,, inget spec med den.

avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
Ja, den var för oseriös. Hade jag vart data-hacker hade jag gett dig en digital örfil för att du ens kallar det där tyskstuk. Byt ut skrotvolvon till en golf, jetta, polo, eller nånting, så kanske inte folk skrattar åt dig i fortsättningen.

nä ja ser ju att tyskstuk enligt dig är gula framlampor och en tunna på taket. du kan nog göra lite mer än så med bilen, jag vet allt vad ts innebär. redan fixat både golfar o jettor innan denna, och resultatet är ju lite bättre än ditt om man säger så (: 
ja hade nog respekterat din åsikt om du iaf lyckats bygga en fin bil, medans den adnra är halvdan och den andra ser ut o vara redo för skroten (: mvh
Senast redigerat av Vikingson (7 oktober 2010)

avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
gamlingen skrev:

jasså är det så varje 240 ser ut där du bor? D: får man komma o kolla? (:

5 198 Inlägg
7 oktober 2010
Vikingson skrev:
gamlingen skrev:

jasså är det så varje 240 ser ut där du bor? D: får man komma o kolla? (:

vad är det för speciellt med din 240 ?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
7 oktober 2010
som tidigare sagt! ser ut som vilken 240 som hellst.. på med jätte breda plåtfälgar med stretch på däcken för att få in slitbanan innanför! och bort med allt det orangea, vingen var inte heller så "tysk" tycker jag..

så jag tycker som garaget, för oseriös för att ligga uppe!

men tyskstuka gärna ordentligt så kan d bli ball!

http://i513.photobucket.com/albums/t331/SouthpawE46/245minilite1.jpg

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
7 oktober 2010
Vikingson skrev:
TFkarlsson skrev:

nä ja ser ju att tyskstuk enligt dig är gula framlampor och en tunna på taket. du kan nog göra lite mer än så med bilen, jag vet allt vad ts innebär. redan fixat både golfar o jettor innan denna, och resultatet är ju lite bättre än ditt om man säger så (:

Okay, men om du gjort bättre, hur kommer det sig då att du kommer och frågar om din helt ointressanta volvo 240 är intressant? Varför inte göra nånting med den först då? Hahahaha ja, gul film på framlysen och tunna på taket, känner igen det, det är min bruksbil! smile Antar att du missade sierran? grabben.

avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
Vikingson skrev:
TFkarlsson skrev:

Okay, men om du gjort bättre, hur kommer det sig då att du kommer och frågar om din helt ointressanta volvo 240 är intressant? Varför inte göra nånting med den först då? Hahahaha ja, gul film på framlysen och tunna på taket, känner igen det, det är min bruksbil! smile Antar att du missade sierran? grabben.

´

det var den jag menade isf var minst lika oseriös som min och redo för skroten smile

avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
jag har grejat med bilen i 3-4 dar då den innan så ut såhär.

http://img256.imageshack.us/img256/2222/dsc00802ne.jpg

Uploaded with ImageShack.us

http://img809.imageshack.us/img809/6484/dsc00804n.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Varningar. 36
1 200 Inlägg
7 oktober 2010
Haha okay tro det du. smile Men ändå fick den vara på garaget. Jobbigt va? smile Bilden Herr Båge länkade vore nått, den var rätt skön. Kör på det du.

Forummoderator
18 117 Inlägg
7 oktober 2010
TFK 36

Jaha. Inte den gulligaste 240 jag sett och visst kan den uppfattas som oseriös. MEN! Du har lagt ner tid på bilen och bara det borde ju kvalificera den för en egen sida. Jag har själv köpt en "vinterbil" (MB 200D -94:a) men den ska rulla många vintrar och även på sommardagar den den går billigt och jag kör väldigt mycket. Kanske att betrakta som en "andrabil" då? Rosten ska åtgärdas så jag står ju i begrepp att lägga ner tid på den. Svår avvägning det där! Tycker att det borde ligga i Garagets intresse att ha så många bilar som möjligt?

Tänk en kille/tjej med nytaget körkort som vill köpa en Volvo 240 och kollar på garagets bilar för att se bilder och info om dom. Din sticker ju ut lite smått och skulle säkert i det fallet fått ett antal visningar. Tycker nog att de gott kunde låta den vara uppe även om jag själv inte gillar stuket... (Har kanske med åldern och göra?)

Edit: Är det Volvo 760 GLE-fälgar jag ser? +++
Senast redigerat av Dieselsmurfen (7 oktober 2010)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

5 198 Inlägg
7 oktober 2010
Lägg in den som projekt så ligger den nog kvar, och skriv ihop en liten beskrivning vad som är gjort och skall göras-

avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
hur långt hinner ni själva på 3-4 dar och dessutom en budget som studerande? nej bilen är inte på liv o död seriös heller. då jag gör ngt med bilen endast för att jag måste det. visst sänkning kommer, fälgar hm.. fpr man se vad man hittar, detta är inte en glidar bil. detta är nog en bil som inte kommer vara levande efter vintern ändå. men har man ett projekt arbete att göra så måste man ju göra ngt praktiskt arbete, right!"

Forummoderator
18 117 Inlägg
7 oktober 2010
båge skrev:
som tidigare sagt! ser ut som vilken 240 som hellst.. på med jätte breda plåtfälgar med stretch på däcken för att få in slitbanan innanför! och bort med allt det orangea, vingen var inte heller så "tysk" tycker jag..

så jag tycker som garaget, för oseriös för att ligga uppe!

men tyskstuka gärna ordentligt så kan d bli ball!

http://i513.photobucket.com/albums/t331 … ilite1.jpg

Snacka om straffsänkt sossecontainer! Full poäng! Grym!

avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
TFK 36

Jaha. Inte den gulligaste 240 jag sett och visst kan den uppfattas som oseriös. MEN! Du har lagt ner tid på bilen och bara det borde ju kvalificera den för en egen sida. Jag har själv köpt en "vinterbil" (MB 200D -94:a) men den ska rulla många vintrar och även på sommardagar den den går billigt och jag kör väldigt mycket. Kanske att betrakta som en "andrabil" då? Rosten ska åtgärdas så jag står ju i begrepp att lägga ner tid på den. Svår avvägning det där! Tycker att det borde ligga i Garagets intresse att ha så många bilar som möjligt?

Tänk en kille/tjej med nytaget körkort som vill köpa en Volvo 240 och kollar på garagets bilar för att se bilder och info om dom. Din sticker ju ut lite smått och skulle säkert i det fallet fått ett antal visningar. Tycker nog att de gott kunde låta den vara uppe även om jag själv inte gillar stuket... (Har kanske med åldern och göra?)

det är ingen skönhet, men jag har sett bra värre bilar här vilket gör mig lite pissed vem som kan komma o säga vad som är fint/fult rätt/fel.  såpass insatt i volvo är ja inte att ja kan se vad det är för fälgar, så länge det är runt o driver bilen frammåt i snön. påtal om snö.. någon här som tyckte ja skulle ha breddade plåtisar, visst hade jag köpt o slängt på det för din skull big_smile men ja ser inte vitsen med det när ja ska köra den i vinter, kul att lägga ut ex antal tusen på ngt man kommer förstöra, hade gärna haft den toklåg med, men vad hjälper de när snön är här? paaajs!

Forummoderator
18 117 Inlägg
7 oktober 2010
Vikingson skrev:
Dieselsmurfen skrev:
TFK 36

det är ingen skönhet, men jag har sett bra värre bilar här vilket gör mig lite pissed vem som kan komma o säga vad som är fint/fult rätt/fel.  såpass insatt i volvo är ja inte att ja kan se vad det är för fälgar, så länge det är runt o driver bilen frammåt i snön. påtal om snö.. någon här som tyckte ja skulle ha breddade plåtisar, visst hade jag köpt o slängt på det för din skull big_smile men ja ser inte vitsen med det när ja ska köra den i vinter, kul att lägga ut ex antal tusen på ngt man kommer förstöra, hade gärna haft den toklåg med, men vad hjälper de när snön är här? paaajs!

Du säger att du inte vet vad det är för fälgar? Låter inte som du lagt ner kropp & själ i bilen direkt.
Du säger att du ska "köra med den i vinter"? Då är det en vinterbil och den har inte på garaget att göra. Enligt deras regler men sånt är livet...

Sök