2781
Sök

Köpråd. Nya krav! Se sista sidan. Astra F, Golf, Mazda 323, Passat.

5 111 Inlägg
25 maj 2011
Hur kan man inte ha smak för en sådan här klassiker?

(för övrigt så skall SU, Zenith/Stromberg och Pierburg ha olja av den anledningen att de har kolv och vakuumklocka, en långt mer avancerad konstruktion än de flesta förgasare alltså, så kom inte och påstå att det beror på att den är för modern. wink )
Senast redigerat av Volvo544special65 (25 maj 2011)

2 624 Inlägg
25 maj 2011
Volvo544special65 skrev:
Hur kan man inte ha smak för en sådan här klassiker?

För att våran familj hade en sån förut och det va det värsta junket som har närmat sig den här gården. rostade ju på nolltid tongue riktig kexvagn! lol

5 111 Inlägg
25 maj 2011
Det låter mer som att det är en Äckledes W123 ni haft.

2 624 Inlägg
25 maj 2011
Nope! hade en mazda 323 och en 626 och båda va lika dåliga tongue

5 111 Inlägg
25 maj 2011
Japanska bilar är inte dåliga...

2 624 Inlägg
25 maj 2011
Jodå smile har aldrig vart med om en bil vars golv rasar ut när man åker iaf. det är inte vad jag klassar som kvalite! wink

5 111 Inlägg
25 maj 2011
Då måste du suttit i en MB W123, det händer inte på andra bilar.

2 624 Inlägg
25 maj 2011
Fortfarande så va det inte en mercedes. svårt och läsa kanske? smile

5 111 Inlägg
25 maj 2011
Det var inte Mazda 323 som Christer Glenning stod och kallade "HEMSK!" i Trafikmagasinet pga rost, utan det var W123...

Skillnaden är att Mazdan åtminstone är en klassiker som är värd att bevara.

2 624 Inlägg
25 maj 2011
Seriöst ja du hatar W123 vi har hört det nu.. en mazda är en vanlig bil och inget direkt och ställa in på museum.. chaise!
Senast redigerat av martinn (25 maj 2011)

5 111 Inlägg
25 maj 2011
Mazda 323 av den generationen är en japansk klassiker som är mycket väl värd att bevara, ovanlig som den blivit och med sin vackra och eleganta design.

2 624 Inlägg
25 maj 2011
Volvo544special65 skrev:
Mazda 323 av den generationen är en japansk klassiker som är mycket väl värd att bevara, ovanlig som den blivit och med sin vackra och eleganta design.

lollol du är rolig du. kör runt i en bil som du igentligen hatar sen skriver superbra om mazda! go for it!

2 624 Inlägg
25 maj 2011
skalman1 skrev:
Varför får man inte skriva något positivt om ett märke som har ett ganska bra rykte bara för att man kör en bil som man själv tycker är dålig?

Eller är det jobbigt att det skrivs negativt om mb kanske?

nej det har jag inget emot. smile men han skriver massa skit som inte stämmer.. folk som inte kan sköta en bil ska inte ha en bil heller smile alla bilar rostar!

2 624 Inlägg
25 maj 2011
skalman1 skrev:
martinn skrev:
skalman1 skrev:
Varför får man inte skriva något positivt om ett märke som har ett ganska bra rykte bara för att man kör en bil som man själv tycker är dålig?

Eller är det jobbigt att det skrivs negativt om mb kanske?

nej det har jag inget emot. smile men han skriver massa skit som inte stämmer.. folk som inte kan sköta en bil ska inte ha en bil heller smile alla bilar rostar!

Då är vi delvis överens tror jag.  smile

Min åsikt när det gäller bilar är att tidigare ägares skötsel av bilen är viktigare än vad det är för märke och modell.

T.ex så kan man ju se en volvo s40 med bortrostade skärmkanter samtidigt som min gamla rekord -60 "gevalia lättrostad" har klarat sig med några små enstaka rostskador i trösklarna.  smile

har du rätt i.. men det låter som på han att dom flesta mercamodellerna rostar bort som ingenting vilket inte stämmer smile beror helt på hur tidigare ägare har skött den samt hur väl man själv har hand om den. en beg bil är inte bara och köra och inte sköta dom wink då kommer norska kromet fram lite överallt tongue

5 111 Inlägg
25 maj 2011
martinn skrev:
skalman1 skrev:
martinn skrev:

Min åsikt när det gäller bilar är att tidigare ägares skötsel av bilen är viktigare än vad det är för märke och modell.

T.ex så kan man ju se en volvo s40 med bortrostade skärmkanter samtidigt som min gamla rekord -60 "gevalia lättrostad" har klarat sig med några små enstaka rostskador i trösklarna.  smile

har du rätt i.. men det låter som på han att dom flesta mercamodellerna rostar bort som ingenting vilket inte stämmer smile beror helt på hur tidigare ägare har skött den samt hur väl man själv har hand om den. en beg bil är inte bara och köra och inte sköta dom wink då kommer norska kromet fram lite överallt tongue

Så det där gäller inte Mazda då?

2 624 Inlägg
25 maj 2011
Volvo544special65 skrev:
martinn skrev:
skalman1 skrev:

Klassas en mazda 323 inte in som "Beg bil"? roll

2 624 Inlägg
25 maj 2011
skalman1 skrev:
martinn skrev:
skalman1 skrev:

En sak som jag noterade med min w126 som jag hade var att plåten i den verkade vara lite tunnare än andra bilar, undrar om det var därför den fick så märkliga rosthål på dom mest konstiga ställen..  hmm

aha! ja det är möjligt smile mercedes har pillat en del med plåten genom åren smile

5 111 Inlägg
25 maj 2011
martinn skrev:
Volvo544special65 skrev:
martinn skrev:

Jo, just därför.
Kanske kan vara så att till och med en Mazda behöver skötsel för att inte rosta upp...

2 624 Inlägg
25 maj 2011
Volvo544special65 skrev:
martinn skrev:
Volvo544special65 skrev:

Jo, just därför.
Kanske kan vara så att till och med en Mazda behöver skötsel för att inte rosta upp...

no shit? kom du på det nyss? hmm

5 111 Inlägg
25 maj 2011
Nä för många år sedan...
Men det lät inte så på det du skrev för ett tag sedan. wink

Sök