1810
Sök

Nån mer än jag som blir telefontrakasserad?

424 Inlägg
13 juli 2006
hmm jag tycker det är direkt kul att jobba som säljare faktiskt smile
inget skitjobb alltså

**// Toyota \\**

Proud Saab 99 Owner
39 Inlägg
13 juli 2006
Tror inte jag hade klarat att sitta vid telefonen hela dagen.. Usch... är asblyg också så jag hade inte vågat ringa tongue ^^

Har du inte kört Saab så har du inte lärt dig köra bil ;)

2 594 Inlägg
13 juli 2006
parayaCar skrev:
hmm jag tycker det är direkt kul att jobba som säljare faktiskt smile
inget skitjobb alltså

jasså det skulle jag ochså tycka om jag var bilförsäljare

Utanlem
895 Inlägg
13 juli 2006
e de bara jag som börjar flörta med dom som ringer?.... kille lr tjej kvittar big_smile... en flörta tebax så bra så hon lura på mej telefonabonnemang big_smile

2 594 Inlägg
13 juli 2006
Burken skrev:
e de bara jag som börjar flörta med dom som ringer?.... kille lr tjej kvittar big_smile... en flörta tebax så bra så hon lura på mej telefonabonnemang big_smile

fan va säkert nina en tjejj jag jobba me hon va grymm på att sälja hon hade en sån sexig röst så att killarna rodna i andra ändan,

231 Inlägg
13 juli 2006
Jodå här har det ringt ibland. Här hemma har vi telia. Är riktigt irriterande.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

64 Inlägg
13 juli 2006
De som ringer dig heter Transcom... ring detta nr 0586-795000 i stället det är till Transcoms växel prata med dem där o be dem sluta. Om någon undrar så jobbar jag inte där utan vet bara att det är transcom

353 Inlägg
13 juli 2006
Feffy skrev:
Jodå här har det ringt ibland. Här hemma har vi telia. Är riktigt irriterande.

Det spelar ju inte direkt någon roll vilken OP du har...Teleförsäljarna ringer ändå...

Enjoy....

hmmmm
1 094 Inlägg
13 juli 2006
anmäl dom jävlarna säger jag bara... jag hade något företag som ringde mig konstant... ca 10ggr / dag... till slut anmälde jag dom och fick rätt... fick ut en bra slant för också tongue hur tror ni jag fick cash till o fixa min volvo tongue

1 Inlägg
4 september 2007
Om man lyssnar lite längre på deras telefonsvarare (c:a en minut) så får man reda på att man ska trycka 1 för att ens nummer ska bli spärrat hos dem. Dem säger nämligen att NIX-funktionen inte gäller hos dem så man måste stå med på den lista de kör med.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
4 september 2007
Fan va skönt att man inte har någon hemtelefon big_smile
Aldrig varit med om att någon ringt på min mobil iaf hehe

1337
1 343 Inlägg
4 september 2007
Ett tips är att anmäla sig till NIC registret så får det inte ringa försäljare till en.
Det fungerar väldigt bra.
Tyvärr har försäljarna kommit på ett nytt vis att nå alla kunder oavsett NIC och det är att ringa från ett annat land. tex Danmark eller Norge.

Det är inte så vanligt änsålänge så att NIC registret fungerar kanon.
Kan rekommendera det!

I'm not a fighter, I'm a lover!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
4 september 2007
Jag blir trakasserad av alla möjliga företag. Reklam, Websidor, Papper, Pennor, Kläder. Men lärt mig det nu att inte svara på skyddat nr när det ringer till företags telefonen

C H E V R O L E T <3

257 Inlägg
4 september 2007
http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Se … sult=False
åk till dom och banka skiten ur dom tongue

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

Maizer
4 september 2007
Det där lät jobbigt
Häromdan ringde det nån till mig:
-Tja jag heter Rickard och ringer från Västergötlandspolisen
-Jaha.. Varför ljuger du för?

Då la den jävla bögen på. Blir så jävla irriterad, när folk ska ringa och leka tuffa och annat.

3 059 Inlägg
4 september 2007
NIX funkar perfa för mig.. sen jag gått med i NIX har de inte ringt en enda försäljare..
Dom enda som får ringa en då är dom man redan har avtal med som elbolag, telebolaget du har abb. hos. mm. och så länge man e kund ringer dom inte en ändå..
http://www.nix.nu/

Såg att nån skrev NIC längre upp.. är det nått nytt bolag för att hinfra försäljare? Trodde bara dom hade med registrering av webadresser att göra..

7 120 Inlägg
4 september 2007
NIX funkar ej för mig, anmält mig för läänge sen och ändå ringer de där asen stup i kvarten! mad

Avstängd
17 Inlägg
4 september 2007
chrizz skrev:
Ett företag "TEMPRO AKTIEBOLAG" telefontrakasserar (på uppdrag från Tele2 tydligen) mig. De ringer från 0586795800.

Problemet är att det är inte vanlig telemarketing, nej nej. De ringer och lägger på bara, och förväntar sig att man ska ringa. Jag fattar inte vad de vill, och Tele2 säger att de inte kan få dem att sluta (?!%?%#).

De ringer mig flera gånger om dagen, nästan alla dagar i veckan, och även kvällstid, morgon, lunch, you name it. Det har hållt på i flera veckor nu och idag har de ringt fyra jävla gånger, och jag vet inte hur jag ska få dem att sluta.

Nån mer som dras med den här skiten? Jag är med i NIX sen en vecka tillbaka och det har inte hjälpt än.

låter inget vidare du,, jätte jobbigt ju,, stackare,,det är ju vid sånna här tillfällen man kan vilja ställa en del frågor och kanke fåå något vettigt svar typ ett "vi ringer för att vi har lust" skulle ju få saker att klarna en del

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
4 september 2007
NIX har dels en fördröjning innan det blir aktivt, just det där med att listorna inte alltid är purfärska, MEN sedan är nästa problem att som registrerad företagare (och det är väl du, Chris?) så omfattas man inte av NIX, det gäller bara privatpersoner. Så när vi registrerade enskild firma brakade helvetet löst med en massa telefonförsäljare varje dag... Trots att vi innan dess njutit av ett lugnt år sedan vi gick med i NIX-registret...

Men den här tråden innehöll onekligen en del roliga tips på hur man skulle kunna göra, anti-telemarketingen var ju dagens asgarv! big_smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

2 600 Inlägg
4 september 2007
de ringer flera styckna försäljare flera gånger i veckan hem till oss de är ett stockholms nummer man svara och ingen är där så jag säger att dom ska skite på sig tongue

gör som jag kör gubba racer=)

Sök