2652
Sök

Nån mer än jag som blir telefontrakasserad?

Administratör
11 899 Inlägg
6 juli 2006
Trådstartare
Ett företag "TEMPRO AKTIEBOLAG" telefontrakasserar (på uppdrag från Tele2 tydligen) mig. De ringer från 0586795800.

Problemet är att det är inte vanlig telemarketing, nej nej. De ringer och lägger på bara, och förväntar sig att man ska ringa. Jag fattar inte vad de vill, och Tele2 säger att de inte kan få dem att sluta (?!%?%#).

De ringer mig flera gånger om dagen, nästan alla dagar i veckan, och även kvällstid, morgon, lunch, you name it. Det har hållt på i flera veckor nu och idag har de ringt fyra jävla gånger, och jag vet inte hur jag ska få dem att sluta.

Nån mer som dras med den här skiten? Jag är med i NIX sen en vecka tillbaka och det har inte hjälpt än.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

BMW Power
2 362 Inlägg
6 juli 2006
Det går väl att vara med i en "lista" så att dom inte får ringa dig? om dom gör det så kan du väl stämma dom tongue eller det kanske bara gick på mobilen hmm kommer inte ihåg.

BMW, bogsering med wire :/

BMW Power
2 362 Inlägg
6 juli 2006
chrizz skrev:
FugitivE skrev:
Det går väl att vara med i en "lista" så att dom inte får ringa dig? om dom gör det så kan du väl stämma dom tongue eller det kanske bara gick på mobilen hmm kommer inte ihåg.

Ja, det är ju NIX, men det verkar ju inte bita på dessa idioter...

Juste, hehe missade att du skrev det tongue
Kan säga att man stup i kvarten får samtal av massa undersökningar/försäljare, det går en på nerverna. Men tror inte jag har fått något samtal av just det där numret.. Ännu hmm

BMW, bogsering med wire :/

482 Inlägg
6 juli 2006
Ring tillbaka med "mottagaren betalar" sedan kan du ju berätta dem jävlarna vad du tycker om det att de ringer och telefonterrar hela tiden.

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

220 Inlägg
6 juli 2006
chrizz skrev:
Ett företag "TEMPRO AKTIEBOLAG" telefontrakasserar (på uppdrag från Tele2 tydligen) mig. De ringer från 0586795800.

Problemet är att det är inte vanlig telemarketing, nej nej. De ringer och lägger på bara, och förväntar sig att man ska ringa. Jag fattar inte vad de vill, och Tele2 säger att de inte kan få dem att sluta (?!%?%#).

De ringer mig flera gånger om dagen, nästan alla dagar i veckan, och även kvällstid, morgon, lunch, you name it. Det har hållt på i flera veckor nu och idag har de ringt fyra jävla gånger, och jag vet inte hur jag ska få dem att sluta.

Nån mer som dras med den här skiten? Jag är med i NIX sen en vecka tillbaka och det har inte hjälpt än.

Jag och min sambo är även vi drabbade.. Däremot visste jag inte vad det var för nåra som ringde, trodde att det var såna där vanliga telefonförsäljare. Har aldrig vart hemma när dom ringt nämligen! Men jag känner igen numret, jämförde nu precis, och japp, samma nummer!

dARKiE
5 031 Inlägg
6 juli 2006
kan man inte be "tele2" att blockera samtal från just det numret? har för mej min morsa har gjort så! fast vi har telia..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
6 juli 2006
Det tar även ett tag innan nix tjänsten aktiveras så att marketingföretagen släpper ur sina listor..

Administratör
11 899 Inlägg
6 juli 2006
Trådstartare
Slovenian skrev:
Ring tillbaka med "mottagaren betalar" sedan kan du ju berätta dem jävlarna vad du tycker om det att de ringer och telefonterrar hela tiden.

Jag har ringt upp dem, men man får inte prata med någon. Det är en telefonsvarare som snackar en massa skit bara...

Administratör
11 899 Inlägg
6 juli 2006
Trådstartare
Necrodamus skrev:
chrizz skrev:

Jag och min sambo är även vi drabbade.. Däremot visste jag inte vad det var för nåra som ringde, trodde att det var såna där vanliga telefonförsäljare. Har aldrig vart hemma när dom ringt nämligen! Men jag känner igen numret, jämförde nu precis, och japp, samma nummer!

Prova svara nästa gång så ser du hur frustrerande det är att få ett *KLICK* i luren bara.

Jag begriper inte hur de kan tro att folk vill köpa något efter det här? Först terroriserar man sina potentiella kunder, sen förväntar man sig att sälja något? Pinsamt av Tele2 att anlita ett företag som gör på detta vis!

Colaberoende
1 219 Inlägg
6 juli 2006
Låter helt sjukt.

Tipsa Media så kan dom dra igång en grymt go karusell av detta och tele2 får stå till svars.

Är inte drabbad av dom men har trakaserats och trakaserat tillbaka minst 7 st telefonförsäljare på en vecka.

/Ena
Senast redigerat av Ena (6 juli 2006)

4 571 Inlägg
6 juli 2006
chrizz skrev:

Tror det är 3 veckor som det tar innan det är aktiverat

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 juli 2006
min morssa har också problem med massa sånt där DOCK ej de där nummret... hon gick med i nix igår så du är inte ensam iaf.. om det är till nån tröst

Bmw osv..

211 Inlägg
6 juli 2006
chrizz skrev:

Jag kan säga som fd telefonsäljare tongue att nix fungerar inte!! hoppas inte att du/ni har betalt nått, för era nummer står tyvärr med ändå, ända fördelen är ju att ni kan anmäla dom efteråt.Det går ju att spärra så hemliga nummer inte kommer fram (säljar har oftast det) men då kan ju inte personer på sjukhus o likande ringa heller hmm.mvh Felix
Senast redigerat av Fel_xi (6 juli 2006)

353 Inlägg
6 juli 2006
Nix register uppdateras 1 gång var 3:e månad: Det kan alltså ta upp till 3 månader från det att du anmält dig tills telefonen slutar ringa.

Nix register gör inte att säljarna inte kan ringa dig. De märker ditt nummer. Telemarketingföretagen ska då inte ringa dig men de får göra det. Det finns ingen lag som säger att de inte får. Meningen är att de ska se att : oj, denna person vill inte bli uppringd av telesäljare, då ringer jag inte honom/henne.

Men ibland är det tvärtom: Haha, vill dom inte att jag ringer...nu ska de se på fan...

Enjoy....

Administratör
11 899 Inlägg
6 juli 2006
Trådstartare
Ringde just en femte gång.... fem gånger idag alltså. Underbart.

Administratör
11 899 Inlägg
6 juli 2006
Trådstartare
Mafghan skrev:
Nix register uppdateras 1 gång var 3:e månad: Det kan alltså ta upp till 3 månader från det att du anmält dig tills telefonen slutar ringa.

Nix register gör inte att säljarna inte kan ringa dig. De märker ditt nummer. Telemarketingföretagen ska då inte ringa dig men de får göra det. Det finns ingen lag som säger att de inte får. Meningen är att de ska se att : oj, denna person vill inte bli uppringd av telesäljare, då ringer jag inte honom/henne.

Men ibland är det tvärtom: Haha, vill dom inte att jag ringer...nu ska de se på fan...

Underbart, då blir det minst 3 månader terror till. Fyfan, de borde inte få hålla på så här.

273 Inlägg
6 juli 2006
Mafghan skrev:

Det stämmer att det kan ta upp till 3 månader innan NIX funkar men sedan funkar det skitbra. (har det gjort för mig iallafall.)

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

158 Inlägg
6 juli 2006
chrizz skrev:
Ringde just en femte gång.... fem gånger idag alltså. Underbart.

känner också igen det här
det ringer en signal el dyl men det är fler försäljare som ringer så jag har lärt mig deras tel nr men häromdagen när jag kom hem från arbetet och var så in i helvete trött i denna värme ... la mig på altanen i badenbaden och somnade och vem ringer tror ni ........ helvetes försäljardjävel...

xy

424 Inlägg
6 juli 2006
jag jobbar som säljare på online telemarketing.

Det du beskriver liknar nåt vi kallas för en "drop". Det finns en central dator som kallas dialer vilken hela tiden sitter och ringer upp folk enligt en adresslista och sedan kopplar samtalen till oss säljare. Ibland hamnar det i otakt så att dialern inte har någon säljare att koppla vidare samtalet till, då lägger den på, även om någon hunnit svara. Det kallas för en drop och det finns regler som bestämmer hur många drops per minut som är tillåtet.

Det låter dock mystiskt att du blir drabbad fler gånger per dag. Får du många samtal från telefonförsäljare? Drops ska inte inträffa så ofta, då är det isåfall något fel nånstans. Kanske vidarekopplas samtal till din telefon genom flera växlar så att den sista växeln fortsätter ringa upp även om föregående växlar lagt på. Forska reda på hur din telefon fungerar.

Telemarketingföretagen måste ta bort nix-registrerade hushåll från sina adresslistor inom 3 månader efter du anmält nixregistrering. Detta innebär dock inte att du blir av med alla försäljare. Om du är såkallad passiv kund, kanske varit prenumerant på en tidning vars förlag marknadsför sig genom telemarketing (bonniers tillexempel), är det tillåtet att ringa upp dig.

Om en försäljare ringer upp dig och hävdar ovanstående, be om att bli borttagen från adresslistorna. Om denne säger att det inte går (vilket stämmer i vissa fall) be om att bli registrerad sim felaktigt nummer. Blir du registrerad som ej intresserad står du fortfarande kvar på listorna.

**// Toyota \\**

Sök