3073
Sök

Köp av E39 M5 - hjälp behöves

111 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
#1
Hej gott folk! Hoppas att det är rätt ställa jag har skapat tråden på, om inte så flytta mig gärna. 

Jo, som många bilägare har jag nog gått igenom mina värsta dagar antar jag.

Ägde en Passat -97 som var ok. Sen en E36 Coupe som var bra. Sen en Alfa Romeo 166 då jag blev lurad och motorn rasade 2v senare. Så nu lär jag mig om E39 M5 då det ligger i min prisklass. Följande observationer nedan kommer visa hur mkt jag har lärt mig om denna bil och hur mkt hjälp jag behöver.

Det jag kan nu då är att:
-Kopplingen kan vara rätt sliten ifall den har blivit "kärringkörd" (vad det nu än kan betyda  )
-LMM kan break dansa ifall den får lust till det
-Vanosen kan fälla tårar, rinnande olja tillbax
-Bromsarna kan vara slitna

Det är vad jag kan. Saken är att jag tänkte ge ut ca 150k pluss minus nån 10k och då lär man ju få en E39 M5 och med tanken på att jag ger ut så mkt vill jag inte hålla på reparera hela tiden och tänker på M-Test Center. Hjälper de eller bara desperat försök att få bra bil om man går till de? Vilka andra fel kan man stöta på och sist men inte minst, måste man ha tur för att få en bra sådan prestanda och familje bil med tanke på att de är lätta att drifta med och lätta att "kn...la" bilen rent utsagt?

Alla svar är bra svar och alla är välkomna att lägga till minst en kommentar men var snälla   för jag reggade mig här för en kvart sen 

Mvh
R

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 oktober 2010
#2
Har du upptäckt Autopower.se? Där finns dels begagnatguiden för E39 men framför allt spaltmeter om M5. Angående kopplingen på M5 E39 är den känslig mot att slira, sannolikt det som menas med "kärringkörd" smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök