2545
Sök

Vilken av följande basar ger mest bastryck?

29 Inlägg
11 oktober 2010
Trådstartare
Impact 6716SVC: http://www.ljudpunkten.se/impact-6716svc-p-614.html

Eller..

SPL Dynamics XTR-380D2: https://www.blekingebilradio.se/product … gory_id=25

Kommer drivas med: https://www.blekingebilradio.se/product … ory_id=181

Någon som har erfarenhet av domhär basarna? Så skriv! smile

Bas älskare
716 Inlägg
12 oktober 2010
SPL basen har jag hört ska spela som satan i rätt låda. ochden kan även passa rätt bra till de steget du ska ha. vad lyssnar d på för musik ?

29 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
VolvoXet skrev:
SPL basen har jag hört ska spela som satan i rätt låda. ochden kan även passa rätt bra till de steget du ska ha. vad lyssnar d på för musik ?

Jo har också hört att SPL basen ska spela bra, men vill veta om jag ska välja impact basen istället.. Lyssnar på lite av varje, men mest hiphop

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
12 oktober 2010
tipzy skrev:
VolvoXet skrev:

Jo har också hört att SPL basen ska spela bra, men vill veta om jag ska välja impact basen istället.. Lyssnar på lite av varje, men mest hiphop

SPL XTR 380D2s funka bra till HipHop men deras starka sida är snabbar bas.

Innan du fundera vidare så kolla om det går att få tag på basen då jag vet att Impact importen är nerlagd men det kanske finns lite lager rester runt om i detta avlånga land.

MVH//Björn

29 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
dbakuten skrev:
tipzy skrev:
VolvoXet skrev:

Innan du fundera vidare så kolla om det går att få tag på basen då jag vet att Impact importen är nerlagd men det kanske finns lite lager rester runt om i detta avlånga land.

MVH//Björn

Okej, jasså dom har lagt ner importen av impact.. får kolla lite om de går att beställa dom ännu, men ditt tips är SPL basen?

Gladen Audio
2 388 Inlägg
12 oktober 2010
tipzy skrev:
dbakuten skrev:
tipzy skrev:

MVH//Björn

Okej, jasså dom har lagt ner importen av impact.. får kolla lite om de går att beställa dom ännu, men ditt tips är SPL basen?

Impact tas inte in i Sverige längre tyvärr då det var trevliga grejer, 67-serien är en mkt trevlig bas dock har den enkel 2ohm spole så det lär spela högre med SPL basen då du får ut mer effekt från steget. Bägge basarna tål att spelas hårt iaf.
En til fördel med SPL basen förutom att det har en aktuell importör och ar dubla 2 ohm spolar är att den går att kona om ifall man kule råka spela sönder den.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

560 Inlägg
12 oktober 2010
Jag håller med Frippe.

Frippe_L skrev:
tipzy skrev:
dbakuten skrev:

MVH//Björn

Impact tas inte in i Sverige längre tyvärr då det var trevliga grejer, 67-serien är en mkt trevlig bas dock har den enkel 2ohm spole så det lär spela högre med SPL basen då du får ut mer effekt från steget. Bägge basarna tål att spelas hårt iaf.
En til fördel med SPL basen förutom att det har en aktuell importör och ar dubla 2 ohm spolar är att den går att kona om ifall man kule råka spela sönder den.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

560 Inlägg
12 oktober 2010
Denna hemsida är inte i bruk fast att den tyvärr verkar vara detta.....

Så kontrollera gärna detta genom att ringa eller maila dom innan en eventuell beställning.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

4 Inlägg
13 oktober 2010
SPL baser spelar sjukt mycket bättre än den andra.

Bass my Face!

Sök