Idag har jag vart på bilen mera
bytte:
varvtalsgivare vid svänghjulet
kamaxel positionsgivaren.
Temperatur givaren + termostat.
Testade med lite olika lufttempgivare, men värkar inte bli någon skildnad med dom 3 jag testade med, har ju ingen riktig LMM på min utan sitter som en liten sak som trycks i luftburken som är blå.
Smörjde upp tomgångsmotorn.
Den tycks fungera lite lite bätre, rycker mindre men har forfarande motorstörningar upp till 2000varv under belasning, mitt varvtal fungerar hyfsat lite bätre på tomgång nu mera, går ner mot 900varv stabilt, men forfarande lite för högt, ska testa o se om det kan vara gassvajern som ligger på, blir o slappa den då.
Nästa sak jag ska byta på listan är tändpolen från en v70 men ska montera 855ans styrdon som siter monterat breve tändspolen fast skruvad på ena skruven, vet någon vad styrdonet har för invärkan det går 1 kabel från den som kopplas in på ena polen på tändspolen.
Ska byta alla 5 stiften igen fast till ett annat märke.
Glömde vissa saker på jobbet så det blir nästa vecka att testa med annan spjällägesgivare.
vad finns det mera att byta utan databox & lambasond & knacksensorn på blocket som kan störa motorgången ? för dåligt bränsletryck, sliten bränslepump, för dålig ström till bränslepump så den inte får upp rätt arbetstryck, hum igensatta spridare på lägre varvtal, vatten i tanken, m.m