Ok, inte riktigt fått svar på det jag vill veta. Men tack ändå. De jag mest undrar, om pappan stöldanmäler, får han ut pengar då? Och blir grabben skyldig försäkringsbolaget då eller hur blir det om han är 17 år och arbetslös? Och andra viktiga frågan är CA hur långt hans körkort blir uppskjutet med tanke på att han redan börjat i körskola och har ett år på sig att fixa det. Uppskjutet menas det då från o med dagen man fyllt 18 eller från dagen man blir dömd till uppskjutet? Tack på förhand, och snälla inga kommentarer om hur dum han är för det vet vi redan och hans pappa har redan tröttnat på han och skickat iväg han till fosterfamilj några veckor. Tänk även på att alla vi varit unga och dumma en gång i tiden :-)
Pappan får ut pengar om han anmäler stölden. Grabben kommer krävas på pengarna av försäkringsbolaget (Och de kommer vinna). Blir det uppskjutet så är det X år från den dagen då brottet begicks.
Alla har vi varit unga och dumma, annars hade inte jag spenderat 160 timmar med att göra samhällstjänst och betala skadestånd på mer än vad hälften av användarna här har betalat för sina bilar när jag var 15 och inte få övningsköra förrän jag var 17.