3494
Sök

Motorbygge b23et

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 oktober 2010
#21
NeXz skrev:
turboforssen skrev:
NeXz skrev:
okej. kanon . då blire att porta avgasidan och polera kanalerna samt mirafrästa ventilsäten  samt dubbla fjädrar. , + renovering.  kammen blir ifrån kg ska ringa o prata med honom i slutet av veckan. ang turbo? t70 blir lagom för stort vad jag förstår , så t04? funkar? eller har du/ni några andra tips på turbo?. mvh

det beror ju på hur mycket du vill lägga ut på en turbo ...
19t är ju ganska bra . men tycker  själv t3\t4 är grymt roliga smile

okej :p ja en t4 är inte så farligt dyra. tänkte du på dom ifrån kl tex? om man köper en ny sådan lär den hålla en säsong minst hehe

jag köpte min t3\t4 på xspower  för 3 eller om det va 4 år sen, och det har gått hårt över 300 mil och den är det inge fel på än smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

402 Inlägg
19 oktober 2010
#22
NeXz skrev:
Hedlisch skrev:
NeXz skrev:
okej. kanon . då blire att porta avgasidan och polera kanalerna samt mirafrästa ventilsäten  samt dubbla fjädrar. , + renovering.  kammen blir ifrån kg ska ringa o prata med honom i slutet av veckan. ang turbo? t70 blir lagom för stort vad jag förstår , så t04? funkar? eller har du/ni några andra tips på turbo?. mvh

Kolla på mitt recept, motorn är bromsad över 300hk.

//Jocke

ja va ganska likt det jag bygger hade precis lika spridare på min gamla snurra. känns som dom inte räcker till? hur lyckas man skjuta en kolv? haha

Toppackningen gick när jag skulle maxa bilen så vid ca 270km/h så tappade bilen all ork o ett vitt moln var bakaom bilen tongue Så förmodligen blev det så att det kom in massa vatten i cylindern, vilket är väldigt tungt att koprimera så då sprack kolven mellan första o andra kolvringen.

236 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
#23
turboforssen skrev:
NeXz skrev:
turboforssen skrev:

det beror ju på hur mycket du vill lägga ut på en turbo ...
19t är ju ganska bra . men tycker  själv t3\t4 är grymt roliga smile

okej :p ja en t4 är inte så farligt dyra. tänkte du på dom ifrån kl tex? om man köper en ny sådan lär den hålla en säsong minst hehe

jag köpte min t3\t4 på xspower  för 3 eller om det va 4 år sen, och det har gått hårt över 300 mil och den är det inge fel på än smile

okej , antar att det är samma kvalité på kls :d blir nästan likapengar med skatten o momsen :p fanns ''turbokitt'' men grenröret såg inge roligt ut hehe


236 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
#24
Hedlisch skrev:
NeXz skrev:
Hedlisch skrev:

Kolla på mitt recept, motorn är bromsad över 300hk.

//Jocke

ja va ganska likt det jag bygger hade precis lika spridare på min gamla snurra. känns som dom inte räcker till? hur lyckas man skjuta en kolv? haha

Toppackningen gick när jag skulle maxa bilen så vid ca 270km/h så tappade bilen all ork o ett vitt moln var bakaom bilen tongue Så förmodligen blev det så att det kom in massa vatten i cylindern, vilket är väldigt tungt att koprimera så då sprack kolven mellan första o andra kolvringen.

hehe. hur mycket ladda du?


402 Inlägg
20 oktober 2010
#25
NeXz skrev:
Hedlisch skrev:
NeXz skrev:

ja va ganska likt det jag bygger hade precis lika spridare på min gamla snurra. känns som dom inte räcker till? hur lyckas man skjuta en kolv? haha

Toppackningen gick när jag skulle maxa bilen så vid ca 270km/h så tappade bilen all ork o ett vitt moln var bakaom bilen tongue Så förmodligen blev det så att det kom in massa vatten i cylindern, vilket är väldigt tungt att koprimera så då sprack kolven mellan första o andra kolvringen.

hehe. hur mycket ladda du?

Då hade jag ställt på den mer så jag laddade typ 1.5-1.6

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 oktober 2010
#26
Hedlisch skrev:
NeXz skrev:
Hedlisch skrev:

Toppackningen gick när jag skulle maxa bilen så vid ca 270km/h så tappade bilen all ork o ett vitt moln var bakaom bilen tongue Så förmodligen blev det så att det kom in massa vatten i cylindern, vilket är väldigt tungt att koprimera så då sprack kolven mellan första o andra kolvringen.

hehe. hur mycket ladda du?

Då hade jag ställt på den mer så jag laddade typ 1.5-1.6

det lär ju spikat satan då

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

402 Inlägg
20 oktober 2010
#27
turboforssen skrev:
Hedlisch skrev:
NeXz skrev:

hehe. hur mycket ladda du?

Då hade jag ställt på den mer så jag laddade typ 1.5-1.6

det lär ju spikat satan då

Nää då, hade givetvis mappat med det o kör med bredbandslamda så det spikade ingenting. men med orginalpackningen o orginalbultar till toppen så pallade den inte trycket tongue

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 oktober 2010
#28
Hedlisch skrev:
turboforssen skrev:
Hedlisch skrev:

Då hade jag ställt på den mer så jag laddade typ 1.5-1.6

det lär ju spikat satan då

Nää då, hade givetvis mappat med det o kör med bredbandslamda så det spikade ingenting. men med orginalpackningen o orginalbultar till toppen så pallade den inte trycket tongue

dom spridarna är ju bra för små för den effekten . du måste ju ha ( vid mappning)kört på 100% d.c
och om du ladda 1,5- 1,6 vid det tillfället borde det spika.
skulle tro att din motor mår så mycket bättre att lite större spridare än det där

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

402 Inlägg
20 oktober 2010
#29
turboforssen skrev:
Hedlisch skrev:
turboforssen skrev:
det lär ju spikat satan då

Nää då, hade givetvis mappat med det o kör med bredbandslamda så det spikade ingenting. men med orginalpackningen o orginalbultar till toppen så pallade den inte trycket tongue

dom spridarna är ju bra för små för den effekten . du måste ju ha ( vid mappning)kört på 100% d.c
och om du ladda 1,5- 1,6 vid det tillfället borde det spika.
skulle tro att din motor mår så mycket bättre att lite större spridare än det där

Jo det är möjligt att dom jobbar nästan på max, men det är tm.racing som stoppade dit dom vid mappning så jag får jue lita på dom. Dom borde veta tycker man jue.
Laddar iaf 1.5 nu o det är inga problem. ligger under 12.4 i A.F ända till 6700rpm
Senast redigerat av Hedlisch (20 oktober 2010)

236 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
#30
körde på sådana spridare som du hade med soppa tryck 3 bar , vid 1,4 verka dom inte hänga med riktigt med min gamla motor.. ;p men vet inte.. men iallfall o-ringat block?  , jag skickar in blocket på planing nästa vecka så fort zf låde fästena är klar:p vill kunna lacka allting o greja medans blocket är på planing. fick hem vev , stakar , kolvar , balanserat o klart..


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 oktober 2010
#31
Hedlisch skrev:
turboforssen skrev:
Hedlisch skrev:

Nää då, hade givetvis mappat med det o kör med bredbandslamda så det spikade ingenting. men med orginalpackningen o orginalbultar till toppen så pallade den inte trycket tongue

dom spridarna är ju bra för små för den effekten . du måste ju ha ( vid mappning)kört på 100% d.c
och om du ladda 1,5- 1,6 vid det tillfället borde det spika.
skulle tro att din motor mår så mycket bättre att lite större spridare än det där

Jo det är möjligt att dom jobbar nästan på max, men det är tm.racing som stoppade dit dom vid mappning så jag får jue lite på att dom. Dom borde veta tycker man jue.
Laddar iaf 1.5 nu o det är inga problem. ligger under 12.4 i A.F ända till 6700rpm

det är ju inte dumt smile vad kör du på för soppa tryck då???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

402 Inlägg
20 oktober 2010
#32
turboforssen skrev:
Hedlisch skrev:
turboforssen skrev:

dom spridarna är ju bra för små för den effekten . du måste ju ha ( vid mappning)kört på 100% d.c
och om du ladda 1,5- 1,6 vid det tillfället borde det spika.
skulle tro att din motor mår så mycket bättre att lite större spridare än det där

Jo det är möjligt att dom jobbar nästan på max, men det är tm.racing som stoppade dit dom vid mappning så jag får jue lite på att dom. Dom borde veta tycker man jue.
Laddar iaf 1.5 nu o det är inga problem. ligger under 12.4 i A.F ända till 6700rpm

det är ju inte dumt smile vad kör du på för soppa tryck då???

Sitter en orginal soppatrycksregulator på som är ihoptryckt så den ger 3.7-3.8 bar på tomgång


Sök