3893
Sök

SRS varningslampa

4 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Hej, har haft lös ratten på min mercedes C-klass -97. Efter att jag stoppade tillbaks den så har inte varningslampan för airbagen slutat lysa. Har testat ta bort plus polen från batteriet men ingen skillnad. Nån som vet hur man får den att sluta lysa? Mvh robin smile

168 Inlägg
19 oktober 2010
Är ingen expert på just Mercedes, hade dock precis samma fel på min Saab.
Här sätts felkoden konstant tills man återgärdar det hos närmsta verkstad med rätt utrustning, dvs funkar ej att bara koppla loss batteriet.
Kan tänka mig att principen kan vara liknande!

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
20 oktober 2010
det stämmer, man måste radera felkoden för att få lampan att slockna.

Motborgare
1 099 Inlägg
20 oktober 2010
Grunkaan skrev:
Hej, har haft lös ratten på min mercedes C-klass -97. Efter att jag stoppade tillbaks den så har inte varningslampan för airbagen slutat lysa. Har testat ta bort plus polen från batteriet men ingen skillnad. Nån som vet hur man får den att sluta lysa? Mvh robin smile

Som dom andra redan har skrivit, så måste du radera den med en diagnosapparat. Det är en inbyggd säkerhet att absolut alla fel i SRS-systemet registreras som kritiska tills de har blivit analyserade och åtgärdade.

Du säger att du har försökt plocka bort pluspolen. Hade du gjort det innan du tog av ratten, så hade du varit ett diagnosbesök rikare. :-)

-- K

Motborgare
1 099 Inlägg
20 oktober 2010
Jo, och pengar sparade är pengar tjänade, så därvid rikare. ;-)

-- K

4 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Kavli skrev:
Grunkaan skrev:

Som dom andra redan har skrivit, så måste du radera den med en diagnosapparat. Det är en inbyggd säkerhet att absolut alla fel i SRS-systemet registreras som kritiska tills de har blivit analyserade och åtgärdade.

Du säger att du har försökt plocka bort pluspolen. Hade du gjort det innan du tog av ratten, så hade du varit ett diagnosbesök rikare. :-)

-- K

Jag tog ju bort pluspolen före jag plockade bort ratten, de är det som är så konstigt hmm

Sök