Inför: Invigning för Skåne Street Show i malmö 2011 den 28 Maj

street_racing_90 Audi racing
24 maj 2011 · 634 Inlägg

kommer förmodligen med en ny leksak smile

Mr-Bredin
24 maj 2011 · 299 Inlägg

ett program för dagen kommer att komma upp inom kort.
Så att ni ser hur dagen är planerad.
Dvs lite tider och så

// Bredin
Suzuki Liana "Aerio" (2005)
golfracing
24 maj 2011 · 20 Inlägg

Ska bli kul att ställa ut på Hemma plan.....
Men hur blir vädret?  regn?
http://i273.photobucket.com/albums/jj216/golfracingcaddy/DSC_000150.jpg


Mvh Marty / Golf Racing
www.golf-racing.com

Senast redigerat av golfracing (24 maj 2011)

Golf Racing
golf-racing.com
Volkswagen Caddy/EgoTrip "Golf Racing" (2011)
BoB_83
24 maj 2011 · 261 Inlägg

Mr-Bredin skrev:
Ang service bilar för drifting.
får komma in imån av utrymme skulle det vara så att det kommer många drifting bilar så får servicebilen tyvärr flyttas ut. Inga släp inne på området. men kommer att finnas crew personal utanför området som kommer att kontrollera så att allt e lungt.

Hoppas att ni kan ha överseende för detta.

Detta gillas verkligen inte alls. Jag tänker inte lägga verktyg, fälgar och allt annat som man behöver bara så där på marken. Man vill ju ha med sig allt hem igen som man tog med sig dit.
Och springa 50-100m varje gång något man måste hämta något i bilen är inte aktuellt.

BMW 325IK E30 "Leadfoot DRFT" (1987)
MG MGF (2000)
AnesN Bilmekaniker
24 maj 2011 · 805 Inlägg

haha fyfan vad dålig arrangerat. Det första jag sa när detta komma upp på garaget var.. hur ska allt få plats? och jag hade ju mer än rätt. Den parkeringen är fruktansvärt liten utställarna kommer inte få plats för den delen heller

Mr-Bredin
24 maj 2011 · 299 Inlägg

om alla klagar så vill jag se er göra ett liknande event utan att få kritik.
kan säga att de e tråkigt att folk kan klaga hela tiden.
Varför inte ge detta event ett försök?

kan säga att man som en av arangörerna blir väldigt besviken på att höra klagomål/kritik hela tiden.
så jag vill gärna se er som ger kritik hela tiden gör ett event som detta.
Ser verkligen fram emot det kan jag lova.
Där ni uppfyller precis allt som alla önskar och vill.

// Bredin
Suzuki Liana "Aerio" (2005)
AnesN Bilmekaniker
24 maj 2011 · 805 Inlägg

ingen har påstått att allt går att uppfylla och göra alla nöjda. Men att försöka få plats med drifting på ca 200m parkering och utställning är tekniskt sätt omöjligt med tanke på att om man driftar behöver man oftast verktyg och plats för att kunna byta däck / fälgar samt att planeringen verkar jävligt kass allt görs ju i sista sekunden

BoB_83
24 maj 2011 · 261 Inlägg

Jag säger verkligen inte att jag hade gjort de bättre själv!!!!
Men jag ställer mig lite frågande om ni ens varit på ett Drifting event?
Hade jag varit er så hade jag börjat litet till en början och sen bygga vidare på de.
I drifting är man i behov av en massa saker och ha service bilen utanför funkar inte riktigt.
Hade gärna sett Bankrobber ha sin service bil utanför för att lämna plats åt ljudbyggade eller utställare.

BMW 325IK E30 "Leadfoot DRFT" (1987)
MG MGF (2000)
LTM Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
24 maj 2011 · 384 Inlägg

AnesN skrev:
ingen har påstått att allt går att uppfylla och göra alla nöjda. Men att försöka få plats med drifting på ca 200m parkering och utställning är tekniskt sätt omöjligt med tanke på att om man driftar behöver man oftast verktyg och plats för att kunna byta däck / fälgar samt att planeringen verkar jävligt kass allt görs ju i sista sekunden

men å andra sidan, det krävs ingen stor parkering för att ligga å kasa runder i 50 km h med rätt bil eller hur ?smile

Senast redigerat av LTM (24 maj 2011)

Audi A4 2.0 TDI B7 "Silver guden" (2007)
Mercedes 300tdt "hermann" (1993)
AnesN Bilmekaniker
24 maj 2011 · 805 Inlägg

utställarna kan stå utanför spelar ju ingen roll var dem står , dem står ju ändå bara stilla.. längst vägen absolut inga problem att ha dem utanför

Mr-Bredin
24 maj 2011 · 299 Inlägg

Skåne StreetShow 2011!

9.00                    Besiktningen öppnar och på går hela dagen.

10.00                  Team X3M Bromsbänk, 3svep för 795kr.         
                          (På går hela dagen, för dem som vill testa)

10.00                  DB-tävling öppen klass. På går hela dagen.

10.00-11.50         201meter och Drifting
                          (Åka med? Kostar 100kr i försäkring. Gäller enbart Drifting)

12.00                  Bankrobber IV kör en uppvissning på 201 meter banan.

12.15-13.20         201meter och Drifting
                          (Åka med? Kostar 100kr i försäkring. Gäller enbart Drifting)

13.30- ca 14.00   Dennis "Stunt på motorcykel" på 201 meter banan.
                          (Eventuellt ändring kan ske)

14.00                  En Suprice på 201 meters banan.

14.10-14.50        201meter och Drifting
                          (Åka med? Kostar 100kr i försäkring. Gäller enbart Drifting)

15.00                 Bankrobber IV kör en uppvissning på 201 meter banan.

15.15-16.45        201meter och Drifting
                         (Åka med? Kostar 100kr i försäkring. Gäller enbart Drifting)

17.00                 Prisutdelning för alla delar.

18.00                 Bankrobber IV kör en uppvissning på 201 meter banan.

18.15-20.15        201meter och Drifting för dem som vill stanna kvar och köra mer.
                         (Åka med? Kostar 100kr i försäkring. Gäller enbart Drifting)

21.00                 Grindarna Låses.

// Bredin
Suzuki Liana "Aerio" (2005)
-Kicki-
25 maj 2011 · 302 Inlägg

eplamojje skrev:
Rätt onödig kommentar...
Hade ja bara varit ute efter pris hade ja inte lagt 650kr för att få visa min bil...
När ja anmälde mig så valde jag till ström för 100kr å det gör ja för att kunna demospela å bjuda publiken på lite show som bilen är byggd för...
men som erfaren utställare vet ja att det blir drygt när det varar för länge.
Driftingen i bivaröd hade prisutdelning samtidigt som driftarna å ibland drog det ut på tiden till sex sju tiden å det slutade med att ingen ville komma till utställningen..

Som det ser ut nu verkar detta evenemang få samma dåliga rykte som Skåne crazy tour har fått...lite synd för ja såg fram emot detta men bemötandet kunde varit bättre...

Men det är ju näst intill omöjligt att göra en utställning som passar alla så att ingen klagar... det måste du väl ändå hålla med om?... Jag är jättenyfiken på din bil... har kollat bilderna och röstat också.
Jag kommer dessutom att hjälpa till vid utställarna... Men det blir svårt och lite jobbigt att du vill ha prisutdelning innan vissa folk har haft möjlighet att anlända.

Fast cars drag race, fast drivers road race
Honda CRX "C-Rex" (1991)
-Kicki-
25 maj 2011 · 302 Inlägg

AnesN skrev:
utställarna kan stå utanför spelar ju ingen roll var dem står , dem står ju ändå bara stilla.. längst vägen absolut inga problem att ha dem utanför

Faktiskt en riktigt bra idé smile

Fast cars drag race, fast drivers road race
Honda CRX "C-Rex" (1991)
-Kicki-
25 maj 2011 · 302 Inlägg

golfracing skrev:
Ska bli kul att ställa ut på Hemma plan.....
Men hur blir vädret?  regn?
http://i273.photobucket.com/albums/jj21 … 000150.jpg


Mvh Marty / Golf Racing
www.golf-racing.com

Schhhh... inte nämna r**n ordet i samband med utställning!!! big_smile.. Jag har beställt solsken big_smile

Fast cars drag race, fast drivers road race
Honda CRX "C-Rex" (1991)
supra_gone_wild Drift junkie!!
25 maj 2011 · 276 Inlägg

AnesN skrev:
utställarna kan stå utanför spelar ju ingen roll var dem står , dem står ju ändå bara stilla.. längst vägen absolut inga problem att ha dem utanför

Riktigt bra förslag!! låt dom stå där d var tänkt att släparna ska stå, eller precis utanför ingången!

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
Miss_Evo_TME
25 maj 2011 · 96 Inlägg

Skit bra!!!!!! Så denne ene person fik som han ville ha, så alle dom jag vet om ville väre kommit dit fron wangan kan jo inte komme nu, event är jo slut när vi kommer, ni sätter et fast kl 20 til pris utdeling och for nogon (känt) med häftig bil vil ha pris tidligt så ändres dette direkt hmmmm, ja dar gik ni glip av många fina biler som var kommit ner fron wangan vi kommer stanna dar oppe dar vi inte kommer köre til malmö for at titta på et event som är dödt kl 17

RobinS2
25 maj 2011 · 1 067 Inlägg

Miss_Evo_TME skrev:
Skit bra!!!!!! Så denne ene person fik som han ville ha, så alle dom jag vet om ville väre kommit dit fron wangan kan jo inte komme nu, event är jo slut när vi kommer, ni sätter et fast kl 20 til pris utdeling och for nogon (känt) med häftig bil vil ha pris tidligt så ändres dette direkt hmmmm, ja dar gik ni glip av många fina biler som var kommit ner fron wangan vi kommer stanna dar oppe dar vi inte kommer köre til malmö for at titta på et event som är dödt kl 17

Handlar ju om vad man prioterar mest ? Ni väljer att hellre vara på wanganmeet, ni får ju helt enkelt välja vad ni helst vill va på.. Det kan också bli riktigt långdraget att bara stå o vänta på er för att ni ska hinna med 2 träffar...
Bara vad jag tycker.. O nu är det inte bara "en" som tycker så utan 2 smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
p1ngwin https://www.instagram.com/swedetailer/
25 maj 2011 · 172 Inlägg

En väldigt lång dag för utställare folket, hade tänkt och ta mig från kalmar trakten ner.. men mitt tycke är att blir lite för länge till prisutdelning. Har ju en bit och åka så man är ju inte hemma försen mitt i natten smile, 3 tiden hade vart lagom! Eventet kan ju givetvis fortsätta med det som är planerat men prisutdelning för någon kategori hade ju kunnat ägt rum tidigare. smile Men bara mitt tycke hoppas det blir lyckat iallafall smile

Följ gärna mitt instagram konto
https://www.instagram.com/swedetailer
RobinS2
25 maj 2011 · 1 067 Inlägg

p1ngwin skrev:
En väldigt lång dag för utställare folket, hade tänkt och ta mig från kalmar trakten ner.. men mitt tycke är att blir lite för länge till prisutdelning. Har ju en bit och åka så man är ju inte hemma försen mitt i natten smile, 3 tiden hade vart lagom! Eventet kan ju givetvis fortsätta med det som är planerat men prisutdelning för någon kategori hade ju kunnat ägt rum tidigare. smile Men bara mitt tycke hoppas det blir lyckat iallafall smile

+1

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
25 maj 2011 · 1 171 Inlägg

Men då har jag ett förslag! Ni från wangan meet kan komma när det är slut hos er för grindarna stänger ju kl 21:00 i malmö så ni har ju ändå några timmar på er att visa upp bilarna..För det va ju inte priserna som va det viktiga utan att visa upp bilen för folk å det kan ni ju göra fram till nio smile
Vi som ska va där hela dagen blir nöjda med den tidigarelagda prisutdelningen och ni blir nöjda som får visa upp bilarna  win-win situation smile

Hur hade ni själva känt om ni stått en hel dag (11 timmar) å demat å varit trevlig, sen dyker det upp bilar efter 8 timmar å plockar åt sig alla priser?

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang