3567
Sök

Intresse av färdig flockade instrumenpaneler mm

40 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Tänkte kolla om det finns något intresse för färdig flockade paneler till olika bilar.

Alltså du behöver inte skicka ner din gamla för flockning.

Jag och en kompis funderar på att börjar sälja färdigflockade instrumentpaneler och ev andra inredningspaneler. . Kommer finnas till div bilar så tänkte kolla om det finns något intresse?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 oktober 2010
tror det blir svårt.
men smidigaste är nog att ha brädorna oflockade på lager (tex vanliga volvo modeller och andra som man vet säljer) och så får folk välja färg o längd på flockningen vid beställning.

40 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Jo men det är det som är tanken.. Va ja som formulerade mig lite dåligt. Vi kommer inte flocka någon förens vi har beställning och då kan kunden välja vad han vill ha innan vi flockar den..

Kärnkraftstomte
775 Inlägg
28 november 2010
Hur går flockning till?

Måste man lackera ytan i samma färg som luddet för att det inte ska lysa igenom? Ska denna färgen vara matt eller blank? Måste det vara 2-k färg?

Går det att flocka ytor med mycket kurvor, böjar och veck?

Vilka färger finns? Jag vill ha den svartare än sotaren i Somalia...

Jag har nämligen en nästan helt färdig instrumentbräda i glasfiber som jag har plastat ihop själv. Jag bor ju bara en timme ifrån "Vimseby" så jag skulle ju kunna komma upp med den samt en annan kåpa över mittkonsollen som inte finns ännu så kan ni kanske lägga på ett lager på dessa? Prylarna borde bli färdiga innan jul men det kan också ta ett par månader, sånt vet man inte i förväg.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

1 581 Inlägg
4 december 2010
MagnumR skrev:
Hur går flockning till?

Måste man lackera ytan i samma färg som luddet för att det inte ska lysa igenom? Ska denna färgen vara matt eller blank? Måste det vara 2-k färg?

Jag har nämligen en nästan helt färdig instrumentbräda i glasfiber som jag har plastat ihop själv. Jag bor ju bara en timme ifrån "Vimseby" så jag skulle ju kunna komma upp med den samt en annan kåpa över mittkonsollen som inte finns ännu så kan ni kanske lägga på ett lager på dessa? Prylarna borde bli färdiga innan jul men det kan också ta ett par månader, sånt vet man inte i förväg.

Nej man måste inte lackera undertill.
Kurvor spelar ingen roll flocket fäster överallt om man gör ett ordentligt jobb med limmet innan.

Finns väl i princip alla färger. Min är helsvart bara att kika!

MEN jag kommer flocka om min bräda! HA ALDRIG längre än 0.5mm Ser skit ut o min är 1 mm hår o ser hårigt ut här o där.

1 380 Inlägg
4 december 2010
vore helt klart intressant .

16 197 Inlägg
4 december 2010
Fellow skrev:
MagnumR skrev:
Hur går flockning till?

Nej man måste inte lackera undertill.
Kurvor spelar ingen roll flocket fäster överallt om man gör ett ordentligt jobb med limmet innan.

Finns väl i princip alla färger. Min är helsvart bara att kika!

MEN jag kommer flocka om min bräda! HA ALDRIG längre än 0.5mm Ser skit ut o min är 1 mm hår o ser hårigt ut här o där.

om man ska flocka en detalj svart så måste man lacka den mörk innan om den är tex beige för annars finns de risk att de lyser igenom.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 581 Inlägg
4 december 2010
evilaudio skrev:
om man ska flocka en detalj svart så måste man lacka den mörk innan om den är tex beige för annars finns de risk att de lyser igenom.

Ok, my bad:)

64 Inlägg
6 januari 2011
Det finns svart färgpigment som man blandar tillsammans med 2k lim så slipper man lacka först
funkar fint!

Sök