3110
Sök

Nissan 200sx s13 NYLACKERAD Red Scorpion

Bilen Köptes in slutet av sommaren 2010 då såldes även min första bil (Guldige volvo 740n) ... Början var tänkt med lite små fix som snart skulle balla ur.. 2 år senare så är jag där med en totalt ombyggd bil, små grejjer händer... Visa mer

182 749 Visningar
Uppdaterades senast 7 juni 2014
873 Inlägg
7 december 2011
Hoaken skrev:
NOOX skrev:
kul med spons smile , vet du hur långt den har gått remmen , kan i slutändan vara ganska billigt å byta ut den om du endå skall meka med den smile

ja!smile , står den byttes vid 6500 mil enligt serviceboken... dock! kan han ju bytt själv? ska ta hit en nära vän till mig som jobbar med kamremsbyten å se vad han tycker:)

Ja asså får ej in tändningen rätt ju ... många som tror att kamremen kan va en kugg fel? ingen aning om hur man kollar detta dock... för får vrida casen längst åt "vänster" å då står tändningen nästan rätt hmm

lät ju inge vidare , lika bra å byta för å vara på den säkra sidan då , ang tändingen så låter det som om den sitter en kugge fel .

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

2 077 Inlägg
7 december 2011
GRATTIS till sponsen smile
Lycka till nu Håkan smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

1 163 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
NOOX skrev:
Hoaken skrev:
NOOX skrev:
kul med spons smile , vet du hur långt den har gått remmen , kan i slutändan vara ganska billigt å byta ut den om du endå skall meka med den smile

ja!smile , står den byttes vid 6500 mil enligt serviceboken... dock! kan han ju bytt själv? ska ta hit en nära vän till mig som jobbar med kamremsbyten å se vad han tycker:)

Ja asså får ej in tändningen rätt ju ... många som tror att kamremen kan va en kugg fel? ingen aning om hur man kollar detta dock... för får vrida casen längst åt "vänster" å då står tändningen nästan rätt hmm

lät ju inge vidare , lika bra å byta för å vara på den säkra sidan då , ang tändingen så låter det som om den sitter en kugge fel .

ja precis ... ahhh känns faktiskt som detta yikes .. men om någon har ide om hur man kollar det å hur man ska vrida hjulet så det blir rätt så vore jag lycklig!smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 163 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:

tack ska du ha!smile ja hoppas allt går fint !smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

2 077 Inlägg
7 december 2011
Hoaken skrev:
JDMCRAZE skrev:

tack ska du ha!smile ja hoppas allt går fint !smile

Själv kommer man ha en direkt så smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

593 Inlägg
8 december 2011
Hoaken skrev:
NOOX skrev:

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168648/168648-71fa79297186602e048f8ac2aeeba23b.jpg

wink

1 163 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
tackar! smile får kolla närmre på detta! big_smile

1 163 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Här har det varit lite dött!
Varit lite sjukdomar, jul och nyår! men nu är detta över och nya året börjat!
Så nu drar det igång igen!

Var nyligen och hämtade ett paket med:

*3" Downpipe
*3" Frontpipe
*3" Race kat
*3" cat backsystem

Och avslöjar nu att Mr.Tuning är min sponsor!

....................................

Imorgon kommer en kille som ska kika över min kamrem och sedan efter det är slutfört börjar avgas projektet!

Stay tuned!
/Håkan

1 163 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Nissan200sx- skrev:
Låter bra, ser fram emot bilder smile !

big_smile jaa det kommer snart hoppas jag på! smile

381 Inlägg
5 januari 2012
Har tydligen missat lite här ser jag...
Men grattis till sponsorn ! big_smile
Och allt ser bra ut, bara o fortsätta i denna takten smile
( upp med lite bilder på avgasystemet wink )

1 163 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
erminsacictuning skrev:
Har tydligen missat lite här ser jag...
Men grattis till sponsorn ! big_smile
Och allt ser bra ut, bara o fortsätta i denna takten smile
( upp med lite bilder på avgasystemet wink )

jaa va länge sen de hände något ! ... tack ska du ha! smile

Ja ska förhoppningsvis kolla över kamremen ikväll smile , så fort det "projektet" är klart så går jag på avgassystemet smile längtar!

1 163 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Liten snabb update:

Kompis kollat på kamremen och tyckte den såg relativt bra ut, kollade upp lite pappren och den är byt vid 12500 mil ...  bilen hr gått c.a 13500 ... dock var den byt -03 .. så den e ju 9 år gammal .. vad tror ni om detta?

Om jag ska byta den har någon ett bra knep att lossa muttern på vevaxel hjulet? provat att ha den i växel men motorn "kompar" ej? ska de va så?

TEAM PONY DRIFT
225 Inlägg
6 januari 2012
5:ans växel, handbroms. Ta ett långt spärrhandtag och ta i wink Remmar är ju gjorda av gummi och det är ju en färsk vara. Jag hade bytat bara för säkerhetskull, kostar inte många hundralappar heller wink

Mvh

1 163 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
S13Rasmus skrev:
5:ans växel, handbroms. Ta ett långt spärrhandtag och ta i wink Remmar är ju gjorda av gummi och det är ju en färsk vara. Jag hade bytat bara för säkerhetskull, kostar inte många hundralappar heller wink

Mvh

ahh okej smile det ska funka då?smile , tack ska du ha rasmus ! detta ska provas !smile , jaa jooo å haft en ny kamrem + nya löprullar liggandes nu ett tag så vore synd om det ej används ju! smile

1 101 Inlägg
6 januari 2012
har du tillgång till tryckluft? isf kör bara med mutterknackaren smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

1 163 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Woojen skrev:
har du tillgång till tryckluft? isf kör bara med mutterknackaren smile

ahh har tryckluft , lite opraktiskt men kan få in det efter lite vilja smile ... får prova då !smile ... vet du om den muttern är felgängad eller vanlig?smile

Herr
1 722 Inlägg
6 januari 2012
Har läst igenom tråden nu, ser överlag bra ut! En sak jag tänkte du skulle kunna göra för att få ett lite mer stilrent motorutrymme, det är ju att ta bort kolkanistern helt, den behövs varken för besiktning eller för att bilen ska må bra. Du får bort den fula behållarn, samt massa slang=)

Angående kamremmen så är det som någon sa en färskvara, 9år gammal kamrem med 3500mil på nacken är inget jag skulle bytt om man inte klart och tydligt såg sprickor i den och att den såg allmänt risig ut.

Men har du kunskapen eller du får ett bra pris så varför inte, skönt o ha en sån viktig sak gjort. Lycka till!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

1 163 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
LocKtar skrev:
Har läst igenom tråden nu, ser överlag bra ut! En sak jag tänkte du skulle kunna göra för att få ett lite mer stilrent motorutrymme, det är ju att ta bort kolkanistern helt, den behövs varken för besiktning eller för att bilen ska må bra. Du får bort den fula behållarn, samt massa slang=)

Angående kamremmen så är det som någon sa en färskvara, 9år gammal kamrem med 3500mil på nacken är inget jag skulle bytt om man inte klart och tydligt såg sprickor i den och att den såg allmänt risig ut.

Men har du kunskapen eller du får ett bra pris så varför inte, skönt o ha en sån viktig sak gjort. Lycka till!

okej smile .. ja kanske plockar bort den i sommar smile men får hänga kvar tills vidare:)

ja alltså kamremen är ju 9 år gammal och du läste nog fel på 3500 mil för den har c.a gått 1000 mil bara smile
dock läste jag att en kamrem bör bytas inom 10 år ? men iofs då borde bilen rullat längre än 1000mil ... i övrigt ser kamremen bra ut inget direkt fel ? yikes

Herr
1 722 Inlägg
7 januari 2012
Hoaken skrev:
LocKtar skrev:

okej smile .. ja kanske plockar bort den i sommar smile men får hänga kvar tills vidare:)

ja alltså kamremen är ju 9 år gammal och du läste nog fel på 3500 mil för den har c.a gått 1000 mil bara smile
dock läste jag att en kamrem bör bytas inom 10 år ? men iofs då borde bilen rullat längre än 1000mil ... i övrigt ser kamremen bra ut inget direkt fel ? yikes

byt den fall du känner att det inte är för mycket besvär, annars är jag nästan övertygad att den kommer hålla länge till.. 10 år är väl en rekomendation, ser den bra ut, sprickfri så lär den hålla=) men personligen hade jag nog bytt.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Sök