3347
Sök

Nissan 200sx s13 NYLACKERAD Red Scorpion

Bilen Köptes in slutet av sommaren 2010 då såldes även min första bil (Guldige volvo 740n) ... Början var tänkt med lite små fix som snart skulle balla ur.. 2 år senare så är jag där med en totalt ombyggd bil, små grejjer händer... Visa mer

182 741 Visningar
Uppdaterades senast 7 juni 2014
1 163 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Okej fått nya downpipen och ville tro den skulle passa bättre .. efter jag skruvat den stenhårt så ser resultatet ut såhär:

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-49cc5a819b606ca9e2a8083dc2fb94ca.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-fd7ad998c2614b21285cb5a590d33e35.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-e8f3c559c46571a4b3538a31ad5d54d2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-8f73c6f3e90b16c471ce1ffc9c51ce87.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-1b0180bf81950bf2becf5e23b136b26b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-4379f8c7dfbd94665b7c4560f0dca8b3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-7dc27ad2dad792cca620ce937166e697.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-9746fe464e3eaa1423e8961bbe2ab972.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-ab9d6c21cb5aba189d6a5667e87b5559.jpg

Nu behöver jag er hjälp... VAD ÄR FEL????
Lösningar?

Ligger på i Balken samt golv, är frontpipen fel?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 515 Inlägg
23 januari 2012
Borra upp hålen ytterligare, så kanske du kan få dit den med våld! wink

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

7 120 Inlägg
23 januari 2012
Som jag sa, du måste ha deras grenrör också för att det ska passa. Vet ingen som köpt 3" och fått det att passa bolt-on med original grenrör. Sad but true, kapa och svetsa ihop eller köp grenröret tongue

1 163 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Som jag sa, du måste ha deras grenrör också för att det ska passa. Vet ingen som köpt 3" och fått det att passa bolt-on med original grenrör. Sad but true, kapa och svetsa ihop eller köp grenröret tongue

ahh jo du kan ha rätt men! , vi satsar på å modifiera lite , vart ska man kapa å svetsa tycker du ? fixade du bara till frontpipen?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 163 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Audi_powah skrev:
Borra upp hålen ytterligare, så kanske du kan få dit den med våld! wink

mja vet ej detta kommer ta i golvet skulle jag tro iochmed allting kommer nog komma helt snett :S

7 120 Inlägg
23 januari 2012
Hoaken skrev:
Aerodynamik skrev:

ahh jo du kan ha rätt men! , vi satsar på å modifiera lite , vart ska man kapa å svetsa tycker du ? fixade du bara till frontpipen?

Jag moddade bara frontpipen, den är iaf rund så blir lite lättare.
Jag måttade lite och kapade och knäckte den tills det passade sen svetsade jag bara ihop det smile
Senast redigerat av Aerodynamik (23 januari 2012)

1 163 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Hoaken skrev:
Aerodynamik skrev:

Jag tog bara i frontpipen, den är iaf runt så blir lite lättare. Jag måttade lite och kapade och knäckte den tills det passade sen svetsade jag bara ihop det smile

ahh okej du kapade på 2 ställen? typ att du vinklar ner det för att akta golvet? samt vinkla det snett utåt från blaken så att säga?

1 163 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
Hejsan!

här har varit lite dött men fullt meck i garaget...
väldigt stora problem med avgasystemet tyvärr!!

Men fått ihop allting nu men liten skräck ja hade i baktanken var att det kommer hänga alldelles för lågt ner... och tyvär så hade jag rätt ... här kommer lite bilder:

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-74bd84d5d70c36740792c48ecb9872b9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-6e3a6e10e916a70dc009612f2773e49e.jpg
Utblåset blir ju bra iiallafall!

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-8533f821061876b55769d9b5f41d1d5a.jpg
lite lågt... är väll c.a 3 cm frigång kanske... hela systemet skulle vinklats mot "kardanen" och gå i avgasspåret ...

Tyvär så passar det ju som o mdet vore till en helt annan bil , vet inte riktigt vad jag ska göra nu är helt knäckt efter detta , förslag mottages gärna.

Det ja ska göra nu är å säga upp sponsring med mr.tuning totalt skit !

allt för mej,
/Håkan

2 077 Inlägg
31 januari 2012
Har inte hört någon säga bra saker om dem så hmm synd ju!
Men det där ser redigt crap ut måste jag säga!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

1 163 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:

naee han ska få höra från mig iallafall å folk som läser de ja skriver ska veta att akta sig ...
áhh helt crap tyvär hmm ... vet inte alls hur ja ska göra nu ... liksom orken finns ej kvar hmm... men måste ju kapas ännu mer å "vinklas" typ ...

1 101 Inlägg
31 januari 2012
Sånt man får räkna med när det är kinasaker, det du kan göra är ju att kapa å svetsa om upphängningarna för jag antar att det går att gunga runt på ganska ordentligt?

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

2 077 Inlägg
31 januari 2012
Hoaken skrev:
JDMCRAZE skrev:

naee han ska få höra från mig iallafall å folk som läser de ja skriver ska veta att akta sig ...
áhh helt crap tyvär hmm ... vet inte alls hur ja ska göra nu ... liksom orken finns ej kvar hmm... men måste ju kapas ännu mer å "vinklas" typ ...

Kan du inte få dina pengar tillbaka då?
Borde ju kunna gå och lösa..

1 163 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
Woojen skrev:
Sånt man får räkna med när det är kinasaker, det du kan göra är ju att kapa å svetsa om upphängningarna för jag antar att det går att gunga runt på ganska ordentligt?

hade de varit så enkelt så! men det sitter stenhårt det är liksom "felvinklat alltihop för det ha felat där framme... så man kommer typ få kapa i rören å "spräcka" dom å vinkla in hela systemet mot kardanen ...

1 163 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Hoaken skrev:
JDMCRAZE skrev:

aee asså tror ju inte det iomed jag har valt att kapa å svetsa om det för har ju fått 3 olika downpipes å alla e total fel å frontpipe fel å allt .. så trodde ju att de skulle gå lättare å fixa till men , detta har nästan varit omöjlgit uppdrag asså

2 077 Inlägg
31 januari 2012
Hoaken skrev:
JDMCRAZE skrev:
Hoaken skrev:

aee asså tror ju inte det iomed jag har valt att kapa å svetsa om det för har ju fått 3 olika downpipes å alla e total fel å frontpipe fel å allt .. så trodde ju att de skulle gå lättare å fixa till men , detta har nästan varit omöjlgit uppdrag asså

Fan vad jag lider med dig Håkan sad

1 101 Inlägg
31 januari 2012
Hoaken skrev:
Woojen skrev:

hade de varit så enkelt så! men det sitter stenhårt det är liksom "felvinklat alltihop för det ha felat där framme... så man kommer typ få kapa i rören å "spräcka" dom å vinkla in hela systemet mot kardanen ...

Det var ju segt hmm du får väll helt enkelt byta ut den felande delen sad synd att det blir såhär men det är nog inget ovanligt för de flesta företag som säljer "tuning å styling" köper ju sina saker ifrån ebay å sen bara lägger på en lite summa pengar för sakerna, det betyder också att dom egentligen har 0 koll på vad dom säljer

Sen får folk inte tolka mig fel, ebay äger å är man en erfaren ebayare kan man hitta jävligt bra skit för humana pengar där också smile

www.nogs.se
200a Projektet

1 163 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Hoaken skrev:
JDMCRAZE skrev:

tack ska du ha ! det betyder verkligen ... asså visst okej som alla säger kina grejjer hit å dit , men nu är det så att systemet endå kostar c.a 8000:- , tycker faktiskt det borde passa då.... sedan om kvaliten e SÅDÄR är helt en annan femma... förstår ej hur svårt de ska vara å bygga ett avgasystem rätt :S

2 077 Inlägg
31 januari 2012
Hoaken skrev:
JDMCRAZE skrev:
Hoaken skrev:

tack ska du ha ! det betyder verkligen ... asså visst okej som alla säger kina grejjer hit å dit , men nu är det så att systemet endå kostar c.a 8000:- , tycker faktiskt det borde passa då.... sedan om kvaliten e SÅDÄR är helt en annan femma... förstår ej hur svårt de ska vara å bygga ett avgasystem rätt :S

8000 kr?
Ett motoria kostar väl lika mycket?
Eller om det är mindre, in och kolla på NOGS köp och sälj avdelning!

Där ska det iaf finnas vettiga avgas system till en vettig peng med!
Annars köpa japspeed.co.uk med?

1 163 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
Woojen skrev:
Hoaken skrev:
Woojen skrev:

Det var ju segt hmm du får väll helt enkelt byta ut den felande delen sad synd att det blir såhär men det är nog inget ovanligt för de flesta företag som säljer "tuning å styling" köper ju sina saker ifrån ebay å sen bara lägger på en lite summa pengar för sakerna, det betyder också att dom egentligen har 0 koll på vad dom säljer

Sen får folk inte tolka mig fel, ebay äger å är man en erfaren ebayare kan man hitta jävligt bra skit för humana pengar där också smile

ahh håller med dej helt ... asså är ju de som e problemet då s13's downpipe han sålde var total fel , gick rakt in i balken så visade han en s14 downpipe å den såg mycket bättre ut bara det att man fick vrida flänsen rätt... så visst det ej passar men det man kan säg är ju att både frontpipe och downpipe e total fel hos dom, för frontpipen e för kort å når ej upp till downpipe, å downpipen e för kort å snevinklad ...

1 101 Inlägg
31 januari 2012
JDMCRAZE skrev:
Hoaken skrev:
JDMCRAZE skrev:

8000 kr?
Ett motoria kostar väl lika mycket?
Eller om det är mindre, in och kolla på NOGS köp och sälj avdelning!

Där ska det iaf finnas vettiga avgas system till en vettig peng med!
Annars köpa japspeed.co.uk med?

Det stämmer, sen för ca 10 000 kan du typ åka till en firma som bygger ett custom till dig med 10000% passform för just din bil tongue vet inte ifall de finns sånna i södra sverige men vi har i göteborg smile
En polare köpte ett 3" från turbon med allt för 5500 ifrån ebay INKL frakt å det var helt okej passform smile

www.nogs.se
200a Projektet

Sök