3878
Sök

Köpråd volvo 760 V6

34 Inlägg
13 februari 2011
blir bara så förbannad över de personer som tror sig veta allt om dessa motorer.har själv renoverat en del av dessa.men då har det gällt maskiner som har gått över 25 tusen mil.att på fullt allvar kalla prv 6 för dåliga motorer är skitsnack.håller just nu på att byta kammarna o renovera på ett ex som har rullat 41000 mil.264.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
13 februari 2011
robin66 skrev:
blir bara så förbannad över de personer som tror sig veta allt om dessa motorer.har själv renoverat en del av dessa.men då har det gällt maskiner som har gått över 25 tusen mil.att på fullt allvar kalla prv 6 för dåliga motorer är skitsnack.håller just nu på att byta kammarna o renovera på ett ex som har rullat 41000 mil.264.

håller med dig till visso.
men tidiga V6orna hade ju som sagt dåliga chims samt att cylinderfodrena sjunker nästan alltid när de gått en längre bit.

b280 är en bra motor. sköt oljan ca va 450e mil.

Sen en annan sak jag fan inte förstår mig på.!
Varför i Hel*ete skriver alla att 960 raka 6a är bättre ?? '
960ins motor är bättre på sitt sätt ja , det säger jag ej emot. dock så är han ju fortfarande ute efter V6...
inte fan blir ni glada om någon som vill ha hjälp med en cheva 4 cylindrig motor så sitter alla o skriver skaffa v8, skaffa v6, nu är det ju en 4a han är ute efter o inget annat. suck.

C H E V R O L E T <3

Smålänning
7 887 Inlägg
13 februari 2011
PRV6 är absolut ingen dålig motor, peugeot, citroën, renault och de-lorean har ju inte några problem alls...

Att den har dåligt rykte i Volvo är väll av samma anledning som 16v har det - dom tål inte oändlig misskötsel utan att rasa, så folk kör sin GL, gör aldrig nånting. Sen vill dom byte när motorn börjar bli trött vid 40-50k mil, byter till en V6 och gör samma sak (alltså aldrig service) och får ras...

B280 skulle jag inte tvivla på att den orkar länge oöppnad. bara servicen följs minutiöst. Va någon gubbe som sa till mig, det viktigaste är inte att du har suberbra olja i motorn, utan att du har NY olja. Han sa sig köra på mineralolja i sin, och byta två gånger per år (400-450 mil).

Gjorde BTW inte volvo något dumt med sin? Va väll att dom gjorde oljekanalerna till kammen större, och på så vis fick lägre oljetryck = Volvos är dne sämsta av PRV:motorerna, eller är det bara rykten?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

34 Inlägg
13 februari 2011
bra att det finns vettigt folk!

34 Inlägg
24 april 2011
har ni tänkt på hur snyggt dessa motorer faktiskt går?tankarna går till v8.

514 Inlägg
24 april 2011
Från början va de ju en v8.
Tänk om den hade fått vara de

34 Inlägg
25 april 2011
håller helt med dig!prv 6 är skönt ändå!

Sök