2674
Sök

Nurburgring körning i Maj 2011

Baron
184 Inlägg
31 oktober 2010
Jill skrev:
BadBoy89 skrev:
Jill skrev:
http://www.rent4ring.de/

rikti snygg  synd bara att jag inte kan  tyska:P heheh

Google translate wink
http://translate.google.com/#en|sv|

hotellet jag bodde på hade 3 bilar, alla kvaddade haha
bodde på ringhaus, typ 3min gång till den ena infarten, där ringtaxi kör in

dom hade reklam för en firma i närheten, dom hade 3 st Suzuki Swift Sport, steg 1 100hp, steg 2 130hp, steg 3 150hp

lol

ta en runda med ringtaxi när ni e där, han fick upp den i 289 på  näst längsta rakan big_smile
men nu köpte vi 2 turer i framsätet, dvs dubbelt pris, så han fråga om vi ville ha snabbare och vi sa självklart och han svarade med att riva på fullt ut på varv 2 jäkligt nice smile
ville ha sabine ju, men denna killen var sjukt trevlig, körde oss till köln i sin privata bil så slapp vi 1 taxi 3 tåg och 1 buss smile

bta 2000euro i självrisk om du skadar bilar den minsta, asså hybilarna, är inte bara de 199euro för en swift tongue
2000euro var för mycket för oss om något annan gör fel......sedan 199 euro plus 2000euro i självrisk om det skulle hända något, för en skitbil tongue

strula med jobbet, annars skulle jag fixat bromsar, stötar och fjädrar och kört med min egen men vi räkna med ca 8000 kr i bensin pengar bara ner och tillbaka, om jag körde snålt tongue
får se, blir kan 2011 man kör ner där och kör själv smile

ed:
stavfel och fel tangenttryckning =dys plus 3 timmars sömn i nat pga viasat gubbe

Bmw Fanatiker
292 Inlägg
31 oktober 2010
Jag är grymt intresserad av att hänga på !!

957 Inlägg
31 oktober 2010
hur  långt e det ientigen  ner till nurburgring  från  malmö

79 Inlägg
31 oktober 2010
BadBoy89 skrev:

Ca 80-90 mil.

Baron
184 Inlägg
31 oktober 2010
BadBoy89 skrev:

60 mil enligt

euro maps

http://www.viamichelin.com/web/Itinerai … eConso=5.6
Senast redigerat av Nick666 (31 oktober 2010)

4 Inlägg
31 oktober 2010
Nick666 skrev:
BadBoy89 skrev:

60 mil enligt

euro maps

http://www.viamichelin.com/web/Itinerai … eConso=5.6

Om man åker 30 mil på färja....

957 Inlägg
31 oktober 2010
60-90 MIL   inte så farligt  jag tror  jag kan klara mej  ner  på  min 65 liter  tank    kör man i 130km/h så dra den  0.7 milen

957 Inlägg
31 oktober 2010
e  där någon frifart sträcka  där man kan  toppa  bilen utan att behhöva  vara  rädd  för  åka fast  för  fort körning

194 Inlägg
31 oktober 2010
Det är massor av frifart sträckor på den vägen...

Pro Street Driver
82 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Ska man testa toppfarten, så ska man åka på kvällen. Hastighetsbegränsningarna gäller oftast på dagtid. Bara vissa delar är fri fart:D

Pro Street Driver
82 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
I Januari går vi igenom alla förslag och sen bestämmer vi vilka hotel o bilar som ska bokas. Får se  hur många som kan följa med. Räkna med en budget på 10.000kr. Halva till resan o boendet. Andra halvan till bil, varv o bensin. Ungefär:D
Senast redigerat av Tegulen (31 oktober 2010)

Pro Street Driver
82 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Eddiie skrev:
Jag är grymt intresserad av att hänga på !!

Lägg undan 10 lakan och häng med wink

Pro Street Driver
82 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
ETT TIPS! Man kan vara två personer som delar på en bil. Kostar oftast inget för andre föraren. Bara att dela upp det som ni vill. Kolla bara vad som ingår i paketen. Hur länge och hur många varv (om det ingår).

Bmw Fanatiker
292 Inlägg
31 oktober 2010
Läste ditt första inlägg, bilar o hotell som ska bokas ? Ska ni inte köra med era egna bilar ? Det tänker jag göra iallafall !

Hör av dig när det är dags för hotell bokning o likande ! Jag ska inom bmw i munchen också o kolla in deras Performance center !

957 Inlägg
1 november 2010
Tegulen skrev:
I Januari går vi igenom alla förslag och sen bestämmer vi vilka hotel o bilar som ska bokas. Får se  hur många som kan följa med. Räkna med en budget på 10.000kr. Halva till resan o boendet. Andra halvan till bil, varv o bensin. Ungefär:D

Maten har  du glömt tongue heheh 
Tegulen  en tips  man ska inte köra hungrig hehe:P

957 Inlägg
1 november 2010
Tegulen skrev:
Ska man testa toppfarten, så ska man åka på kvällen. Hastighetsbegränsningarna gäller oftast på dagtid. Bara vissa delar är fri fart:D

ah  de  visa delar kan man säkert testa på    det är kanske inte värdens bästa grej att   köra i 200+blås  mitt på natten

79 Inlägg
1 november 2010
BadBoy89 skrev:
Tegulen skrev:

ah  de  visa delar kan man säkert testa på    det är kanske inte värdens bästa grej att   köra i 200+blås  mitt på natten

På vissa sträckor är det sänkt hastighet på natten pga bullernivån. Sen finns det oxå skyltar som säger att det är sänkt hastighet när det är fuktig körbana, å det är det ofta på nätterna....
Det är alltid en massa vägarbete på vägen.
Vi tog visserligen många pauser när vi körde ner förra gången, men det tog ca 9h att köra.

10000 är nog i underkant om ni ska vara borta i 1v....

957 Inlägg
1 november 2010
Supralady skrev:
BadBoy89 skrev:
Tegulen skrev:

På vissa sträckor är det sänkt hastighet på natten pga bullernivån. Sen finns det oxå skyltar som säger att det är sänkt hastighet när det är fuktig körbana, å det är det ofta på nätterna....
Det är alltid en massa vägarbete på vägen.
Vi tog visserligen många pauser när vi körde ner förra gången, men det tog ca 9h att köra.

10000 är nog i underkant om ni ska vara borta i 1v....

okej  a  men det klart det  bra bit ner  ochså  sen kna man köra några timmar  sen svenga av tanka  ta  en paus  snacka lite och sen  kör  igen     sen hur länge ska man vara där  vet ej men  3-4 dagar kanske

Pro Street Driver
82 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
Eddiie skrev:
Läste ditt första inlägg, bilar o hotell som ska bokas ? Ska ni inte köra med era egna bilar ? Det tänker jag göra iallafall !

Hör av dig när det är dags för hotell bokning o likande ! Jag ska inom bmw i munchen också o kolla in deras Performance center !

Jag ska hyra nästa år, men 2012 ska jag köra med min Skyline. Då är den redo för Ringen. Det är kul att köra sin egen bil. Men trist om det smäller på Ringen sad

Pro Street Driver
82 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
Finns det intresse för att bara köra en helg, kan vi diskutera det. Man kan åka ner Fredag, Ringen Lördag, Porschemuseet på Söndag och åker hem Måndag.

Sök