Jahaja, jag blev så sugen att börja ordentligt med bilen min, men den står ju så långt bort så kan ju iaf börja med en liten projekttråd. Det kommer inte hända så mycket med bilen fram tills sommaren då den som sagt står i Eskilstuna och jag själv pluggar i Arjeplog, och ekonomin är inte den bästa heller. Men ska försöka göra mitt bästa
Jag köpte bilen av mammas jobbarkompis för ett riktigt bra pris enligt min mening, 4000 kr. Då var den obes och avställd. Den hade några tvåor, men jag tyckte det inte var så farliga fel och det mesta är redan åtgärdat.
Felen på den var:
Positionslykta fram höger ur funktion - Ny lampa fixad
Däck bak vänster nöter mot annan detalj - Handbromswiren hade släppt och nötte mot hjulet
Stötdämpare fram höger övre fastsättning lös - Ej åtgärdad än
Tändlås funktion osäker - funktionsstörningar - Har bytt kontaktplattan, så fungerar kanon
Färdbroms bromskraftfödelning bak bromsverkan ojämn - Fixad
Parkeringsbroms bromsverkan vänster ur funktion - Fixad
Färdbroms hjulbroms bak vänster bromsverkan pulserande - Fixad
Sen hade jag sån tur att fick tag på ett par nästan helt rostfria framskärmar till den i somras, inte samma färg men har ändå funderingar på att lacka om hela bilen, så det spelar ingen roll. Fick även tag på en ny överdel till instrumentbrädan.
Självklart så har jag lite framtidsplaner för den (Det måste man ju ha
)
- Få tag på en R spoiler och även en R vinge.
- Sänkning och tona rutorna.
- Sen även större fälgar och annat smått och gott
- X70 handtag
- Lacka grill svart tills vidare för att senare köpa XC grill
- Något hyggligt ljudsystem
- Någon fin mätare i A stolpen
- Skulle även vilja ha tag på "stora" färddatorn
- Singeltorkare
Förhoppningsvis så ska det bli på ett ungefär sådär jag tänkt mig iaf
Jaha, det var ju typiskt att uppladdningsfunktionen skulle ligga nere då, men jag ska lägga upp bilder så fort den fungerar, till vidare så kan ni ju kolla på dom bilderna som ligger uppe på bilen