Ser ut att bli kanon juh har du med kapat av övre kylar balken
Hehe ja blir ju tvungen. Mycket smidigare att få i motorn. Tog nog inte mer än 10 min att få motorn på plats
Lyfter du i o ur utan låda eller med ? Lite trängre med balken men funkade ta ur den med balk me
Jag kör utan låda just nu blir lite bökigt annars, hehe. Saknar än så länge koppling. Men de är på ingång snart. Jag lyfte ju ur motorn med den balken på plats, dock utan låda då med.
Här kommer lite mer bilder efter dagen jobb. Kände mig tvungen att få ihop generatorn och sånt igen så jag vet hur de ska sitta sen. Men de mesta kommer tas ner igen då toppen ska in och få en grenrörspinnbult, som gått av, bort borrad.
Sen har vi jag även en bild på lösningen med den externa wastegaten, Den kommer oxå göras om lite då wastegaten kommer slå fjädertornet. Sen kommer den blästras och lackeras oxå.
Haha.. De gör inget jag kommer ändå få en näve till över känner jag på mig
Finns ingen bättre känsla, gjorde så 3 - 4 gånger på min etanol RC bil.. Sålde skiten efter 7 års fail.. Kamraten fick igång den på en vecka hehe Onda ögat kom då.
Monteringen går framåt med stora kliv. Har nu fått i motorn, turbon fick precis plats, wastegaten sitter på en bra plats, remmarna sitter där dom ska. Det som saknas nu är rätt toppbult, insuget och lite krimskrams, hehe.
Kommer fortsätta med monteringen imorgon, 22/3. Kommer upp mer bilder i helgen som kommer. Då hoppas jag att jag ska kommit väldigt mycket längre.
Kommer också beställa en Tilton 3-skivig koppling i dagarna. Skönt med grejjer som håller.