2863
Sök

Problem med Scanner 1.36 Diagnostic

25 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
#1
Jag inhandlade en "Scanner 1.36 Diagnostic " http://stores.homestead.com/KwanChiKin/ … Detail.bok men jag får det inte att funka.
När jag kopplar samman bilen med datorn (Kabel från bilen -> Den svarta boxen -> Sen kabel till datorn) så går det inte får detta felmedelande: "No communication with unit. Try again?"
Jag använder mig av två program med samma problem (Dessa: BMW Scanner v1.36 och ScanTool.net for Windows v1.13")
Har prövat med två stycken bärbara datorer en med Windows Vista och en med Windows XP med det blir ingen skillnad, exakt samma problem...
Jo eftersom jag inte har någon riktig COM-Port på någon av datorerna så köpte jag mig en kabel som omvandlar USB-COM. Jag har också installerat drivrutiner till kabeln så den blir COM1.
Är i stort behov av hjälp wink sliter snart håret av mig.....

Bensin i blodet

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
4 november 2010
#2
har du tändningen på?


25 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
#3
mk2_power skrev:
har du tändningen på?
Har prövat med alla tändnings lägen nu hehe... men det blir samma problem

Bensin i blodet

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
4 november 2010
#4
prova en dator med COM-port ifall du har tillgång till någon. polare tex. det hade jag börjat med smile


bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
4 november 2010
#5
USB->COM adapter funkar inte, du måste ha en fysisk COM-port. Carsoft till BMW funkar iaf inte utan riktig COM-port
När du har en dator med COM-port så använd XP, tvivlar på att det funkar med Vista eller 7.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

25 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
#6
Ulf_W skrev:
USB->COM adapter funkar inte, du måste ha en fysisk COM-port. Carsoft till BMW funkar iaf inte utan riktig COM-port
När du har en dator med COM-port så använd XP, tvivlar på att det funkar med Vista eller 7.
Okej får fara hem till far å släppa ut hans jävla stationära burk ut i garaget å se om det blir någon skillnad med en riktig COM port, den är det också Windows XP på... återkommer å säger hur det gick...

Bensin i blodet


Sök