3551
Sök

Besikta en uppgraderad bil

5 198 Inlägg
5 november 2010
#21
Dahl_S4 skrev:
Dom öppnar huvet för att titta oljor, vatten, kylarvätska samt avgasläckage. tongue Så jag gäller ju inte missa att de öppnar huvet, men tack för förslaget iaf! big_smile

har dom aldrig gjort.. men däremot kolla chassi nummer och så att det inte är nå bränsle/olje läkage,, vatten och kylarvätska har jag svårt att tänka mej att dom har nåt med att göra.

1 140 Inlägg
5 november 2010
#22
det där med att dom inte öppnar huven e skitsnack för dom kollar ALLTID så att batteriet sitter fast! smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

5 198 Inlägg
5 november 2010
#23
trasigt huvlås = ofullständig besiktning = 2,a

16 Inlägg
5 november 2010
#24
När jag besikta min bil för ett tag sedan så undra han direkt om vad jag hade bytt på bilen, då sa jag "får man väl inte göra" med glimten i ögat, sen när vi gick igenom allt va han bara imponerad och va bara intresserad av bilen så han sa inget om att jag hade trimmat i alla fall, fick nedslag på bromsrören sen endå men det va ju lätt att åtgärda smile


Slav
1 454 Inlägg
5 november 2010
#25
hur de gick på din besiktning motorfreak är ganska oväsentligt, nu handlar det om vad man får och inte, och jag har redan talat om i garaget för trådskaparen att det inte kommer gå att köra denna igenom bes. och har mhan en jävla otur så blir det föreläggande om registrerings bes med intyg från audi. och dom är dom ju jävligt frikostig med att lämna ut...

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

16 Inlägg
5 november 2010
#26
Ja det har du så rätt i, menade bara att vissa besiktningsmän bryr sig inte, men ska man gå in på vad man får göra med bilen och inte så får man ju inte göra ett skit, allt ska ju i stort sätt vara orginal, du får ju inte chippa eller nått men det är ju svårt för dom att se om man chippat.


114 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
#27
Ska jaga original delar och svetsa igen hålen på grenröret och besikta den, de är det bästa jag kan göra! Hade jag vetat detta innan så hade jag aldrig sålt original delarna.

Synd bara att man fick veta detta när bygget är klart, och jag som är amatör när de gäller besiktning fattar inte att den inte går igenom custom gjort!

Trodde att man kunde uppgradera när den hade turbo redan från början, men inte när man turbokonverterar en bil.

Men men, tack för alla svar ! smile


1 140 Inlägg
6 november 2010
#28
Dahl_S4 skrev:
Ska jaga original delar och svetsa igen hålen på grenröret och besikta den, de är det bästa jag kan göra! Hade jag vetat detta innan så hade jag aldrig sålt original delarna.

Synd bara att man fick veta detta när bygget är klart, och jag som är amatör när de gäller besiktning fattar inte att den inte går igenom custom gjort!

Trodde att man kunde uppgradera när den hade turbo redan från början, men inte när man turbokonverterar en bil.

Men men, tack för alla svar ! smile

det lättaste att göra innan du jagar orginaldelar är om du kör den till bilprovningen och kollar om det går igenom, du kan ha tur wink

tror ju knappast att alla med trimmade supror och skylines eller liknande med massa trim sätter på orginaldelar innan dom besiktigar.. (?)

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

Slav
1 454 Inlägg
6 november 2010
#29
risken med detta almqvist är ju att de kan bli reg bes på den. visst kan man väl spela iq befriad och säga att man inte vet nånting och att bilen var så när man köpte den. men de håller inte så bra de heller.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Blyfot
829 Inlägg
6 november 2010
#30
Om dom börjar grubbla för hårt på din motor och det börjar vankas omreg så har du rätt att avbryta kontrollen. Åka hem och montera original grejer och komma tillbaka.

"bara en mor kan älska en sån son"

jobbar påre
751 Inlägg
6 november 2010
#31
Dahl_S4 skrev:
Dom öppnar huvet för att titta oljor, vatten, kylarvätska samt avgasläckage. tongue Så jag gäller ju inte missa att de öppnar huvet, men tack för förslaget iaf! big_smile

hmm har då aldrig vart med om att dom kollat oljor..
spolarvätskan har typ vart precis att de funnits..bara så att dom såg att den funka.
motorstickan har dom aldrig en kollat vart den var.
glykolkärlet var på andra sidan bilen och de måste man kolla noga på för att se om de är rätt mängd i den..


så inte vet ja..kanske har haft en slarvig tre besiktningar dåå..
avgasläckade ser dom ändå inte uppifrån på en v50:) se får man se underifrån helt enkelt:P


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
6 november 2010
#32
Huvöppning skall göras...

Dom kollar inte oljan nej...

Men dom skall kolla så det e bromsvätska i behållaren å efter läckage på den samt om batteriet sitter fast.

Sen kanske dom kollar på mer grejjer med men dessa grejjer skall kollas.

Besiktigar bilar på Jobbet i Norge å tvivlar på att det skiljer så mkt

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

-.-
383 Inlägg
6 november 2010
#34
Dahl_S4 skrev:
Synd bara att man fick veta detta när bygget är klart, och jag som är amatör när de gäller besiktning fattar inte att den inte går igenom custom gjort!

Trodde att man kunde uppgradera när den hade turbo redan från början, men inte när man turbokonverterar en bil.

Men men, tack för alla svar ! smile

Visst kan man besiktiga med customgrejer. Det är inga problem.
Byta grenrör och turbo o sånt.
Men jag antar att dina modifieringar höjer effekten lite grann?
Det är det som är problemet. Det är inte mycket effektökning som är tillåten utan reg.bes.

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas

7 274 Inlägg
6 november 2010
#35
Skaffa bara någon rasad gammal turbo som du sätter dit på ett orginalgrenrör.
Bilen fungerar ju utan laddtryck också.


114 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#36
Ja precis, jo effekten är nu dubblet tongue Så de är bara hitta originaldelar :S


4 586 Inlägg
6 november 2010
#37
har en på jobbet med en mustang som ej ska ha kompressor man kan har klarat sig i 2 år nu utan att röra ett finger. Allt är möjligt
Senast redigerat av jocke_gronberg (6 november 2010)


114 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#38
Ja de skadar inte att testa, men de jag är orolig för att jag måste regbesikta bilen efter! Om de är någon sorts krav som kanske blir?


Hemlig Agent
1 115 Inlägg
6 november 2010
#39
Men alltså det värsta som kan hända vid en besiktning är att du får återställa den till original.
Om så blir fallet, gör det.

Men mycket möjligt att de inte 1. bryr sig 2. märker det.

Alltså åk in och besikta och se vad som händer.

456 Inlägg
6 november 2010
#40
nej det värsta scenariot är att du blir förelagd om reg besiktining!

growing old is mandatory growing up is optional


Sök