Jag skulle slipat upp lite till lagt igen med ett lackstift
Okej, slipa upp mer runt om eller bara i själva "såret"?
Är inte så stort som det ser ut på bilden, så vill helst inte slipa för mycket om det inte är absolut nödvändigt!
Vart finner man enklast ett lackstift!? Kollade mekonomens hemsida men hittade inget ;/
Nej det ska nog inte behövas slipas ned så mycket. Du slipar ned kanterna i lacken mot skadan och över det skadade partiet så det blir jämnt och fint. Sen rengör du och bättrar i skadan
Du kommer aldrig att lyckas få det jämt och snyggt med lackstift! Samt att om du slipar så mattar du även ner lacken runt själva skadan vilket blir svårt att fylla i snyggt med lackstift.
Slipa ner ytan runt skadan lätt med fint sandpapper så att det du får bort dom värsta ojämnheterna och spraya sen allt i en matchande färg utan att maskera så slipper du synliga linjer mot resten av lacken på fälgen (självklart ska du maskera däcket). Sprayar du så blir inte lagningen lika synlig som om du kladdar med lackstift.
Du kommer aldrig att lyckas få det jämt och snyggt med lackstift! Samt att om du slipar så mattar du även ner lacken runt själva skadan vilket blir svårt att fylla i snyggt med lackstift.
Slipa ner ytan runt skadan lätt med fint sandpapper så att det du får bort dom värsta ojämnheterna och spraya sen allt i en matchande färg utan att maskera så slipper du synliga linjer mot resten av lacken på fälgen (självklart ska du maskera däcket). Sprayar du så blir inte lagningen lika synlig som om du kladdar med lackstift.
Lycka till!
Låter vettigt, men tror ändå det duger bara det blir svart igen, det är så litet att det är svårt att upptäcka som det är nu, och får man bara det som lyser igenom svart tror jag det bli tillräckligt bra.
Vill mest fylla i för att inte det ska börja lossa mer om det typ kommer fukt och skit under lacken (kanske inte blir så men fick för mig det:|)
Laga skadan, slipa och lacka om hela fälgen, kommer annars bli färgskiftningar. Visst det kanske inte syns om man inte vet om skiftningen och skadan men jag lovar dig, DU kommer störa dig på de