3528
Sök

Ett väldigt konstigt "generatorvin"

3 627 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
tjena!

Tog idag och kopplade in en kondensator och till en början funkade det finfint, men sen startade jag bilen (efter att ha fått kraftiga startproblem) och då blev det som ett generatorvin. Så tog och kopplade bort kondensatorn men problemet kvarstod. Nu till det riktigt konstiga, när jag har vridit nyckeln till första läget så viner de inte, men vrider jag till andra läget så börjar de vina ocn startar jag bilen så följer vinet motorvarvet.. Vad kan tänkas vara fel?

Mvh Jimmy

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

173 Inlägg
7 november 2010
Kanske är signaljorden i stereon som brunnit. Testa lägga en kabelstump mellan metallhöljet runt en RCA ingång och jorda andra ändan i stereons skal. Om vinet upphör är signaljorden bränd. Då kan du låta kabeln vara kvar där om du inte vill reparera stereon.

En gång till nu
760 Inlägg
7 november 2010
din rca ligger för nära en pluskabel alt så har du dålig jord.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

3 627 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Att RCA kabeln låg för nära (+) är väldigt troligt då den gjorde detta, dock har jag inte haft några problem med det innan jag kopplade in kondensatorn.

Men nu ska jag förhoppningsvis råda bot på det hela då jag rivit ner så gott som hela inredningen i bilen och kommer bygga om hela skuffen och va jäkligt noga med kablarna denna gången, funkar detta inte så skriver jag här igen smile

Tog bara en kväll utan musik för att få mig att fatta det beslutet tongue

2 914 Inlägg
7 november 2010
alexxe skrev:
din rca ligger för nära en pluskabel alt så har du dålig jord.

+1

3 627 Inlägg
10 november 2010
Trådstartare
Har kollat lite på det nu och satt in lite ljud provisoriskt, och det verkar vara som ni säger med RCAn, dock har jag kvar generatorvinet nu men det låter mindre.. Vilket är lite skumt med tanke på att jag nu inte har strömkabeln i närheten av RCA kablarna (närmsta avståndet är vid slutsteget där det går in på var sin sida, utöver det är det minst 70cm mellan kablarna.

Menmen, strömkabeln ska täckas med flexislang (som robotslang) och då slipper jag förhoppningsvis det problemet smile

Sök