"jag förstår inte varför wangan meet inte går ihop med lagliga evenemang på riktig bana dom 30 bilarna på wangan skulle väll inte vara några problem att rulla ner 7 mil,"
kommunen bygger en bana för miljoner för att samla alla bilintresserade, men nej wangan meet kör sitt eget race ??? kan någon förklara
1. Vi vill inte ha träffen i Malmö! 2. Det är en kostnads fråga! Alla pengar som går in från Wangan meet 3 kommer gå till Wangan Meet 4;a som förhoppningsvis kommer det bli ÄNNU fler aktiviteter exempel Bankörning. 3. 28:e maj var ett datum vi hade först 4. Lagligt Evenemang? Detta är lagligt 5. Vilka 30 bilar? Det är 100 anmälda bilar vi räknar med 100- 200 bilar 6. Vi vill ha det på vårat race 7. Ingen har klagat på detta event
tack för din förklaring, men ställer kommun och polis upp och bygger en plast för just sådana här träffar, tycker jag att man kan använda den, jag kommer att komma till båda träffarna, men tycker det skulle vara roliga om ni kunde växa tillsammans än att köra sina egna race och med egen budget, om man betalar 50kr till 3-4 som håller i wangan meet eller 150kr till ett 20 tal som håller i malmö träffen, känns som det kvittar, mina bakdäck en kväll i HBG kostar mer än så, sedan är 150kr säkert redan ett bra pris, vad tror ni det kostar att driva en sådant ställe, skulle det inte finnas företag som sponsrar detta skulle det inte kunna vara möjligt, jag menar bara att man ska hjälpa dom som vill legalisera streetrace kulturen än att köra sina egna race....
det blir säkert bra
kram
Svårt att förstå eller?
Japmeet har typ gått i graven för oss jdm frälsta och vi har inte haft något riktigt evenemang sen 2008, så nu när vi äntligen fått wangan som är påväg att bli vår nya stora jdm träff och kan förhoppningsviss bli lika stor som japmeet inom en snar framtid. Skulle typ vara som att vi börjar gnälla på tex bmw klubben att dom borde gå ihop med andra träffar.
Man kan inte börja från 0 och anordna en träff på tex knutstorp direkt.
jag kommer behöva lite hjälp här... Min bror bor inte i hbgs bästa område och jag har ingen lust att låta bilen stå på gatan, tror inte det skulle vara mycket kvar av den... Om det finns en vänlig själ som har garage eller iaf inhägnat område eller någon sort förvaring där jag kan ha bilen stående i några dagar före och efter träffen så skulle jag vara väldigt tacksam!
Finns det något säkert phus eller liknande som man kan ta i nödfall?
I värsta nödfall så finns det i Ystad Låst, grind, larm och hund
beror på vad det är för hund:) Låter bra, skulle vara kul om det fanns något lite närmare dock:)
Bor själv inte i Hbg, men du kunde kanske hört med något utav hotellen som har garage om du kan hyra utav dem någon/några nätter. Billigare än att få den fördärvad.