3251
Sök

Holley på b20

3 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
har helt plötsligt fått ett bränsleproblem på min holley 2-portsgasare på min b20
felet uppstod i samband med kylan så jag mistänkte en ispropp men helt enkelt så ger han ingen soppa.
när jag pumpar på gasen ett par gånger så hoppar han igång men dör direkt när jag släpper från nästan full gas, och vad jag har lyckas räckna ut med det e ju att någon ventil inte e som den ska,.
tacksam för ett bra svar....

Smålänning
7 883 Inlägg
11 november 2010
Kommer det fram bensin då?
I värsta fall får du väll plocka ner den och kolla munstyckerna.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
ja de e fullt tryck fram, alltså jag e ju inte haj på holley alls men det sitter ju två munstycken direkt innanför kåpan där e det dom du menar? ska plocka ner den och titta lite och skapa mig ena uppfattning...

612 Inlägg
11 november 2010
Något munstycke eller liknande i lågfartsdelen av förgasaren som är igentäppt. Vatten, is, skräp eller något annat... Brukar inte vara några större problem att riva ner och rengöra förgasare, så länge man gör det lugnt och metodiskt.

220 Inlägg
14 november 2010
vastman skrev:
ja de e fullt tryck fram, alltså jag e ju inte haj på holley alls men det sitter ju två munstycken direkt innanför kåpan där e det dom du menar? ska plocka ner den och titta lite och skapa mig ena uppfattning...

kolla fördelar locket det var trasigt på min duett epa som jag hade förra året den gick inte om man inte höll full gas, och dog när man släppte gasen så jag kollade fördelar locket och det var trasigt:(, men det kan ju vara något annat fel jag vet inte:)

3 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
felet åtgärdat:
enkelt jordningen mellan motor och karros borta:lol:
regjorde även silen i soppapumpen och förgasaren. nu går han som en oljad skit igen...

Sök