3410
Sök

Volvo 855 T5 -96 Får ingen ström fram till bensinpumpen ? Hjälp behövs!

37 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Hej.

Som sagt, jag får ingen ström bak till pumpen i bagageutrymmet.
Men när jag kopplar ström från batteriet till pumpen, då går den! Så pumpen är ju fungerande.
Har provat byta bensinrelä, fick ändå ingen ström till pumpen?

Någon som har erfarenheter av samma problem?

Ps. När jag kör pumpen på batteriet, då kommer det fram bensin. Men när jag sedan trycker på ventilen, på bryggan, så kommer bensinen ut med väldigt dåligt tryck. Allstå mycket dåligt tryck på bensinen också.

Tacksam för svar!

Mvh

8 251 Inlägg
11 november 2010
Kollat så att säkringen är hel? Nummer 2 har jag för mig att det är.

Att bedöma att trycket är dåligt genom att bara öppna ventilen är lite knepigt att göra såvida det inte bara rinner ut. Men tänk på att pumpen lär ha en liten stund på sig att bygga tryck också + att den naturligtvis måste gå samtidigt som man öppnar.

37 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Kollat så att säkringen är hel? Nummer 2 har jag för mig att det är.

Att bedöma att trycket är dåligt genom att bara öppna ventilen är lite knepigt att göra såvida det inte bara rinner ut. Men tänk på att pumpen lär ha en liten stund på sig att bygga tryck också + att den naturligtvis måste gå samtidigt som man öppnar.

Japp, säkringen är hel! Glömde skriva detta.
Dock var den trasig, men har bytt den nu.
Att den är trasig måste ju bero på något, jag vet dock inte vad... hmm
När jag öppnar ventilen och trycker så rinner bensinen bara ut. På andra 850 jag haft har det vart ordentligt sprut tryck i.

En annan fråga: När jag mäter kompressionen i t.ex cylinder 5, ska tändstiften sitta i dom resterande cylindrarna? Eller ska jag mäta komp när alla stift är urtagna?

Mvh
Senast redigerat av General_power (11 november 2010)

R som i Robban....
122 Inlägg
11 november 2010
jag hade samma problem, dock en v70 men skit samma. På min var det jordpunkten till soppapumpen som var dålig, pga tidigare ägare hade jordat slutsteget i samma jordpunkt men inte dragit åt ordentligt.... kan ju vara värt att kolla iaf? smile

37 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
RoobsteR skrev:
jag hade samma problem, dock en v70 men skit samma. På min var det jordpunkten till soppapumpen som var dålig, pga tidigare ägare hade jordat slutsteget i samma jordpunkt men inte dragit åt ordentligt.... kan ju vara värt att kolla iaf? smile

Tack, det är mycket möjligt smile Ska kolla upp det!
Du vet möjligen inte var den sitter?

R som i Robban....
122 Inlägg
11 november 2010
hmm kommer ihåg exakt men antingen under baksätet eller lite längre in under luckan till reservhjulet smile någon får gärna rätta mig tongue

37 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
RoobsteR skrev:
hmm kommer ihåg exakt men antingen under baksätet eller lite längre in under luckan till reservhjulet smile någon får gärna rätta mig tongue

Har kollat överallt förutom under baksätet. Ska göra detta imorn så får vi se om det är det som felar, tack för din hjälp smile

Sök