2641
Sök

Fronten på bilen rök idag i samband med vejning för brankåren!

1 422 Inlägg
16 november 2010
FireTraXX skrev:
AcesHigh666 skrev:
Kan folk sluta ta upp det där med han som körde för fort för att släppa fram ambulansen. Har ni inte sett rekonstruktionsfilmen som polisen gjorde???. Det fanns ett flertal ställen där han kunde svängt av eller där han kunde släppt förbi ambulansen.

Polisen gjorde helt rätt, snubben körde för fort och hoppades på att kunna släta ut det hela och skylla på ambulansen. När snuten inte gick på det så gick han till media som sen fick det att framstå som om att man inte får släppa fram utryckningsfordon.

Ingen polis hade gjort nått för att man gasar på lite för att släppa fram en ambulans, men det fanns flera ställen där han kunde släppt ambulansen.

Håller med, visst att han var vänlig som ökade hastigheten lite så att ambulansen kom fram snabbare.
Men han hade 17 (eller så...) tillfällen att svänga av på sträckan så att den kunde passera.

Enligt polisen var det ju 4 mindre avfarter men bra att du kan överdriva så milt. Han fick också medhåll från personerna i ambulansen att han gjorde rätt för det var det snabbaste alternativet och det handlade om en prio 1 utryckning. Han fick väl även tillbaka lappen sedan om jag inte missminner mig. Polisen i fråga var ju även en erkänd tjurskalle från traken där kom det fram på diverse forum.

Nu var det inte just den händelsen jag menade i mitt förra inlägg heller om nån tror det utan just situationen i allmänhet. Folk har fått böter för att de kört mot rött när det stått fordon med blåljus bakom. Jaja, ni ska stänga av för att minska stress men dags att inse att allt inte sker enligt boken och då kan det lätt bli så.

Men hur som helst så är jag skeptisk till ersättning, tycker det är bra att du gjorde fri väg men du får nog pynta upp försäkringspengarna själv.

DFFL
9 020 Inlägg
16 november 2010
cheffer skrev:
FireTraXX skrev:
AcesHigh666 skrev:
Kan folk sluta ta upp det där med han som körde för fort för att släppa fram ambulansen. Har ni inte sett rekonstruktionsfilmen som polisen gjorde???. Det fanns ett flertal ställen där han kunde svängt av eller där han kunde släppt förbi ambulansen.

Polisen gjorde helt rätt, snubben körde för fort och hoppades på att kunna släta ut det hela och skylla på ambulansen. När snuten inte gick på det så gick han till media som sen fick det att framstå som om att man inte får släppa fram utryckningsfordon.

Ingen polis hade gjort nått för att man gasar på lite för att släppa fram en ambulans, men det fanns flera ställen där han kunde släppt ambulansen.

Håller med, visst att han var vänlig som ökade hastigheten lite så att ambulansen kom fram snabbare.
Men han hade 17 (eller så...) tillfällen att svänga av på sträckan så att den kunde passera.

Enligt polisen var det ju 4 mindre avfarter men bra att du kan överdriva så milt. Han fick också medhåll från personerna i ambulansen att han gjorde rätt för det var det snabbaste alternativet och det handlade om en prio 1 utryckning. Han fick väl även tillbaka lappen sedan om jag inte missminner mig. Polisen i fråga var ju även en erkänd tjurskalle från traken där kom det fram på diverse forum.

Nu var det inte just den händelsen jag menade i mitt förra inlägg heller om nån tror det utan just situationen i allmänhet. Folk har fått böter för att de kört mot rött när det stått fordon med blåljus bakom. Jaja, ni ska stänga av för att minska stress men dags att inse att allt inte sker enligt boken och då kan det lätt bli så.

Men hur som helst så är jag skeptisk till ersättning, tycker det är bra att du gjorde fri väg men du får nog pynta upp försäkringspengarna själv.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7508569.ab

Jag får det till 21 tillfällen enligt polisen.

Testar du att läsa vad jag skrev en gång till så ser du att det står "Men han hade 17 (eller så...) tillfällen att svänga av på sträckan så att den kunde passera."
Inte avfarter...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

killercow
16 november 2010
snackade med en som kör ambulans.

väljer du köra in i en snödriva för att släppa fram utryckningsfordon så är det upp till dej att ta smällen.
så vida inte brandbilen körtpå dej så du hamnat i snödrivan. då åker dom på de.

Finns oxå en anledning till att man inte ska bryta mot lagen för att släppa fram utryckningsfordon. nämligen att bryter man mot den så kan de innebära en risk för sig själv och andra så man orsakar ytterligare en olycka.

klart man blir stressad av att få blåljus i arslet. men tyvärr så har dom inte tryckt ut dej i snön utan du har kört dit frivilligt å då är de du som får ta smällen

1 422 Inlägg
16 november 2010
FireTraXX skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7508569.ab

Jag får det till 21 tillfällen enligt polisen.

Testar du att läsa vad jag skrev en gång till så ser du att det står "Men han hade 17 (eller så...) tillfällen att svänga av på sträckan så att den kunde passera."
Inte avfarter...

Jaha, ursäkta. Mitt fel.  Läste lite andra källor och där hittade jag 4 och slarvade igenom vad du skrivit. Ursäkta för det. Men han fick ju fortfarande medhåll av dom i ambulansen. Aja, det är off topic så spelar ju ingen större roll

5 198 Inlägg
16 november 2010
2ooSX skrev:
lite offtopic kanske, men för att vara den som fortsätter på detta me killen som körde för fort.

Jobbade med en kille som var jourbrandman.. vi pratade om detta, och han sa att man inte ska köra fort, för man kan köra rakt in i en olycka dit ambulansen är påväg..

precis.. dom är på väg av nån anledning åt samma håll....

Sök