Det är kallt Det rör inte nåt på sig där tyvärr Väntar på värmen. Så fort snön är borta ska bilen flyttas till ett ställe med större yta och då blir det fart på det hela
Okej. Ja, det är jobbigt utan värmegarage. Men våren närmar sig, håll ut!
Precis. jag försöker har dock inte bråttom att få färdigt den. Är hellre noggrann blir antagligen helt färdig nästa sommar. Men mycket kommer hända denna sommar helt klart!
Sa du svetsa menar du Kina ;9 kul haha eller ente men den kan nog bli bra när den blir klar, å dä ä samma mä mitt projekt, man tar dä lite åt gången, allt efter som pengar rullar inå tid finns te
japp de blir lite höhö, näe det finns roligare. Men ska fixa allt de nödvändiga bara sen ska jag sälja den har jag beslutat mig för, så den är färdig i år Precis det har du helt rätt i Tommy
Ajjemän ä man arbetslös å ente har möe pengar å har ett brinnande bilintresse så får man ha lugnt tempo på dä hela, blir ju klart även om dä tar tid lixom
Precis En annen sa köpa loss Japanen för att sälja den haha och sälja BMWn. Då ska det köpas nyare BMW istället
Sa du svetsa menar du Kina ;9 kul haha eller ente men den kan nog bli bra när den blir klar, å dä ä samma mä mitt projekt, man tar dä lite åt gången, allt efter som pengar rullar inå tid finns te
japp de blir lite höhö, näe det finns roligare. Men ska fixa allt de nödvändiga bara sen ska jag sälja den har jag beslutat mig för, så den är färdig i år Precis det har du helt rätt i Tommy
Ska du sälja den Men det kanske blev lite för mycket att göra på den. Tråkigt, men har varit roligt att se lite förändringar på den iaf
Ska du sälja den Men det kanske blev lite för mycket att göra på den. Tråkigt, men har varit roligt att se lite förändringar på den iaf
Ja jag tänkte köpa en nyare BMW istället (= Så jag gör ju iordning den. Men inte fullt ut.
Nu har jag börjat sätta ihop bilen igen lite smått. Imorrn kommer det dock hända mer. Ska hämta alla skruvar osv. Så det kommer nog bli bra sen. Skippar lack på motorn och det. Lackar bara motorrummet så gått det går sen.
Liten lista på det som ska göras nu när planerna ändrats: *Svetsa rosten och svetsa igen dörrar och framskärmar. ska vara fri från lister. *Sätta ihop motorn som den är med de nya delarna + köpa lite extra nya delar som behövs. *All plåt i fronten *Fixa handbromsen HB, med ny sköld backar och allt va det är innanför där. *Byta bussningar i bakvagnen *Fixa bättre däck till 15" alufälgarna *Byta fjäder HF *Lacka *M kjolpaket och nya framlampor och dimljus
Inte så mycket alltså men klar i sommar blir den garanterat. Sen ska den säljas
Så nu har man fått tummen ur och börjat montera ihop motorn igen Blev en del gjort idag!
Allt i fram på motorn är monterat såsom ny vattenpump, packningar, rem, spännare och löphjul. Tyvärr har jag fått fel löphjul så måste köpa ett nytt. Annars sitter allting på som remhjul, termostathus vikso kopplingen och fläkten med mera . Generatorn är monterad också så klart.
Lyckades dra av skallen på en skruv te termostathuset men det löste sig så nu sitter det ny skruv där. Har även supit bort en torx hylsa som jag måste ha till generatorn så kunde inte göra så mycket på sidan. Servotanken sitter iaf monterad.
Blir tyvärr inga bilder idag men ska ta imorgon för då ska jag fortsätta