4610
Sök

BMW 320i E36 Upprustingsprojekt, Ihopmontering av motorn påbörjad :)

27 Inlägg
28 februari 2011
Vad händer i garaget? hmm

Jag gasar, det rasar

235 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
fanatix skrev:
Vad händer i garaget? hmm

Det är kallt sad Det rör inte nåt på sig där tyvärr sad Väntar på värmen. Så fort snön är borta ska bilen flyttas till ett ställe med större yta och då blir det fart på det hela smile

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

27 Inlägg
28 februari 2011
Okej. Ja, det är jobbigt utan värmegarage. Men våren närmar sig, håll ut! wink

Jag gasar, det rasar

235 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
fanatix skrev:
Okej. Ja, det är jobbigt utan värmegarage. Men våren närmar sig, håll ut! wink

Precis. jag försöker smile har dock inte bråttom att få färdigt den. Är hellre noggrann smile blir antagligen helt färdig nästa sommar. Men mycket kommer hända denna sommar helt klart!

27 Inlägg
28 februari 2011
Gött!

Jag gasar, det rasar

235 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Liiindh skrev:
Hur går det här då? smile

Segt sad Så snart snön är borta ska bilen flyttas och sen ska det ta fart smile

235 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Jonbackens_164 skrev:
Sa du svetsa menar du Kina ;9 kul haha eller ente  men den kan nog bli bra när den blir klar, å dä ä samma mä mitt projekt, man tar dä lite åt gången, allt efter som pengar rullar inå tid finns te  wink

japp de blir lite höhö, näe det finns roligare. Men ska fixa allt de nödvändiga bara sen ska jag sälja den har jag beslutat mig för, så den är färdig i år smile Precis det har du helt rätt i Tommy wink

235 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Jonbackens_164 skrev:
Ajjemän wink ä man arbetslös å ente har möe pengar å har ett brinnande bilintresse så får man ha lugnt tempo på dä hela, blir ju klart även om dä tar tid lixom wink

Precis wink En annen sa köpa loss Japanen för att sälja den haha och sälja BMWn. Då ska det köpas nyare BMW istället smile

112 Inlägg
12 mars 2011
KinazzZ skrev:
Jonbackens_164 skrev:
Sa du svetsa menar du Kina ;9 kul haha eller ente  men den kan nog bli bra när den blir klar, å dä ä samma mä mitt projekt, man tar dä lite åt gången, allt efter som pengar rullar inå tid finns te  wink

japp de blir lite höhö, näe det finns roligare. Men ska fixa allt de nödvändiga bara sen ska jag sälja den har jag beslutat mig för, så den är färdig i år smile Precis det har du helt rätt i Tommy wink

Ska du sälja den sad Men det kanske blev lite för mycket att göra på den. Tråkigt, men har varit roligt att se lite förändringar på den iaf smile

Passat 1.8T -02 -- "Daily Driven"

235 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
eXist3nZ skrev:
KinazzZ skrev:
Jonbackens_164 skrev:

Ska du sälja den sad Men det kanske blev lite för mycket att göra på den. Tråkigt, men har varit roligt att se lite förändringar på den iaf smile

Ja jag tänkte köpa en nyare BMW istället (= Så jag gör ju iordning den. Men inte fullt ut.

79 Inlägg
13 mars 2011
du kan få köpa en 323ci e46 tongue

235 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Klimpen92 skrev:
du kan få köpa en 323ci e46 tongue

jaså de säger du tongue du vill ju ha massa pengar wink

79 Inlägg
13 mars 2011
haha jaa big_smile

235 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Klimpen92 skrev:
haha jaa big_smile

Just de wink

235 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Updatering då!

Nu har jag börjat sätta ihop bilen igen lite smått. Imorrn kommer det dock hända mer. Ska hämta alla skruvar osv. Så det kommer nog bli bra sen. Skippar lack på motorn och det. Lackar bara motorrummet så gått det går sen.

Liten lista på det som ska göras nu när planerna ändrats:
*Svetsa rosten och svetsa igen dörrar och framskärmar. ska vara fri från lister.
*Sätta ihop motorn som den är med de nya delarna + köpa lite extra nya delar som behövs.
*All plåt i fronten
*Fixa handbromsen HB, med ny sköld backar och allt va det är innanför där.
*Byta bussningar i bakvagnen
*Fixa bättre däck till 15" alufälgarna
*Byta fjäder HF
*Lacka
*M kjolpaket och nya framlampor och dimljus

Inte så mycket alltså men klar i sommar blir den garanterat.
Sen ska den säljas smile

112 Inlägg
13 mars 2011
Härligt, sitter förväntansfull och väntar på bilder här wink

Passat 1.8T -02 -- "Daily Driven"

235 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
eXist3nZ skrev:
Härligt, sitter förväntansfull och väntar på bilder här wink

Kommer imorrn big_smile

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
13 mars 2011
Men varför sälja efter allt jobb du lägger ner?

235 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Men varför sälja efter allt jobb du lägger ner?

Vill ha en nyare BMW, är riktigt sugen på e39a. Så ska sälja Corollan också sen!

235 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
UPDATE

Så nu har man fått tummen ur och börjat montera ihop motorn igen smile Blev en del gjort idag!

Allt i fram på motorn är monterat såsom ny vattenpump, packningar, rem, spännare och löphjul. Tyvärr har jag fått fel löphjul så måste köpa ett nytt. Annars sitter allting på som remhjul, termostathus vikso kopplingen och fläkten med mera tongue. Generatorn är monterad också så klart.

Lyckades dra av skallen på en skruv te termostathuset men det löste sig så nu sitter det ny skruv där.
Har även supit bort en torx hylsa som jag måste ha till generatorn så kunde inte göra så mycket på sidan.
Servotanken sitter iaf monterad.

Blir tyvärr inga bilder idag men ska ta imorgon för då ska jag fortsätta big_smile

Mvh

Sök