2529
Sök

Ibiza SC Cupra "Starscream"

Cupra_
13 februari 2011
Vilka av dem? Antar att du menar de "nya".. Jo jag tycker de är nice, men har inte bestämt mig än..

Cupra_
15 februari 2011
Ok, idag har jag pratat med Backes igen. Inga enorma nyheter direkt. Det vi kommit fram till är att ramen som jag har, är som bekant fel. Men den är tydligen till för en annan storlek på Dubbel-DIN! Tydligen finns det två storlekar på dubbel-din, en "normal" som pioneer, kenwood m.fl. använder sig av, sen finns det den som jag köpte ram till. Självklart köpte jag ju den som var till "lilla 2-DIN".

Som jag tidigare sagt så är ju nu pioneers egna beställd och på väg. Fick idag veta att den KAN komma innan helgen, men det var oklart, troligtvis inte.

Sen har jag varit o köpt dubbelhäftande mattejp då den som hängde med stereon sög P***.
Detta för att fästa micken och gömma sladden till denne under plasten.

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-cdf2af0135e59f852e9f99f157cc8022.jpg

Blev rätt bra tycker jag. Passade på o ta en bild på stolarna o lite annat som ska upp under bilen också.

Cupra_
20 februari 2011
Inga speciella nyheter tyvärr, ramen har inte dykt upp än men kanske gör det i veckan.
Däremot så har jag varit i kontakt med Uppsala avgasteknik angående att platsbygga ett lite roligare system till kärran smile

Mailade över en del bilder och så i fredags som de skulle kika på och sedan återkomma med prisidé smile

Det är där bollen ligger just nu, så det går lite segt just nu tyvärr. Till veckan ska den mest städas ur och dammsugas, rutor torkas och lite annat, påställning närmar sig ju smile

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
20 februari 2011
Deception skrev:
Inga speciella nyheter tyvärr, ramen har inte dykt upp än men kanske gör det i veckan.
Däremot så har jag varit i kontakt med Uppsala avgasteknik angående att platsbygga ett lite roligare system till kärran smile

Mailade över en del bilder och så i fredags som de skulle kika på och sedan återkomma med prisidé smile

Det är där bollen ligger just nu, så det går lite segt just nu tyvärr. Till veckan ska den mest städas ur och dammsugas, rutor torkas och lite annat, påställning närmar sig ju smile

Låter som att det finns en del att göra under väntetiden! Hoppas på det bästa från rörmeckarna. smile
Senast redigerat av Michkijn (20 februari 2011)

Cupra_
20 februari 2011
Ja, om de ens hör av sig.. Tänkte ev. ringa tillbaka imorgon och höra, om de inte hinner ringa mig innan.. Han sa iof: "Jag återkommer när jag kikat på det", men antog att han skulle återkomam samma dag liksom..

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
20 februari 2011
Deception skrev:
Ja, om de ens hör av sig.. Tänkte ev. ringa tillbaka imorgon och höra, om de inte hinner ringa mig innan.. Han sa iof: "Jag återkommer när jag kikat på det", men antog att han skulle återkomam samma dag liksom..

Håller tummarna att de kommer med ett kanonerbjudande!

Cupra_
22 februari 2011
Ok, bara för att förklara lite tydligare nu vad som är på gång:

Såhär ser det ju ut i dagsläget i bilen:
https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-3ca4ac6e14d222fe09ae7a83a91a8645.jpg

Som ni vet så hade jag ju köpt en dekorram som jag klädde med vinylen. Nu var det ju så att den inte passade som ni vet. Så det här är vad som behövs:
https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-bff01d7811d3a6006ddbdf24d74822cb.jpg

Alltså en annan ISO-ram än den som följde med enheten behövs, sen skall den klämmas fast i bilen. Men stopp, först så ska den viktigaste biten dit, den svarta plastramen som ISO-ramen ska fästas i! Den hade inte jag förr. Sen ska stereon i där, och SEN ska dekorramen på. Jag hade försökt sätta i ISO-ramen som hängde med, stereon i den och ramen på det. Som ni förstår gick det inte bra, stereon fladdrade runt och passade illa, men nu ska det nog gå bättre.. Den nedre bilden är lånad då jag inte har fotat proceduren i min egna bil än.

Har pratat med avgasfirman idag också. Fick ett ungefärligt pris på ca 5800 för ett platsbyggt sportsystem i rostfritt med en ljuddämpare. De skulle återkomma om en vecka när de forskat mer i det, och rätt person var tillbaka från semestern. Har ju mittutblås och han hade aldrig byggt ett sånt system förr..

Har också funderat på om bilen ska få ett mer generellt transformers-tema istället för starscream-tema. Detta av den enkla anledningen att jag börjar få slut på ekonomiskt genomförbara idéer men också för att den nya filmen, Dark of the moon, har premiär första Juli. Idag har jag saker med i bilen från de två första filmerna: The Allspark från första filmen och symbolerna som Sam ser i andra filmen. Min tanke var att kanske ta med något från den tredje filmen också smile

Visst skulle projektet kunna göras roligare och fetare med andra resurser och prioriteringar, men nu vill jag ha det såhär. Jag prioriterar prestanda, sen är det ju alltid kul om det blir snyggt också, men en bil som inte kan köras till vardag är inget att ha oavsett hur mkt jobb man lagt ned wink
Senast redigerat av Deception (22 februari 2011)

Forummoderator
26 390 Inlägg
22 februari 2011
Låter som att du har en hel del att göra framöver smile
Allmänt Transformers-tema låter lysande.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Cupra_
22 februari 2011
Tack, jo det är en del på gång.. Avgas, mappning och nu först stereon. Sen är det som sagt lite smått som skylthållare bak, dioder invändigt, strobbar eventuellt och lite sånt. Även sänkning funderas starkt på. Och andra fälgar.. Som du ser så är det en del, och nog för att man tjänar bra, men inte riktigt sååå bra smile

Cupra_
22 februari 2011
Det finns också en idé som jag gått o klurat på ett tag nu..

Om man flyttar loggorna hit:
https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-1b9c2d9e8f942734180b887fc91335b2.jpg

Så kan man istället på huven ha en sån här:
https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-993cbeff4af181b45ff3c51610464cf1.jpg

Vad tror ni om det?
Främst tänker jag på den praktiska biten faktiskt, att det skyddar när man ska åka långt och så.. Men sen är det "inne" att ha sån där sopsäck på huven har jag förstått tongue

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
Cupra_
22 februari 2011
Haha jag vet, skulle vara lite rolig ju tongue Ok, blir ju lite mer åt "tyskstukshållet" då.. Inte farligt dyr heller, strax under 900 och et är det ju värt för att slippa slita hund med lackstiftet tongue

Cupra_
22 februari 2011
Fan för dig, nu blev jag ju 900 fattigare sad Nån annan som har synpunkter?
Senast redigerat av Deception (22 februari 2011)

1 432 Inlägg
22 februari 2011
Personligen så älskar jag tyskstuk... så du får ju givetvis tummen upp ifrån mig

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

German Engineering
9 083 Inlägg
23 februari 2011
Kämpa på med Cupran smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
23 februari 2011
SHIT vad bra du gör allting, riktigt petig och nogrann är du!! Me like!!

Nu blev man själv sugen på att dekaltrimma den röda lite smile det här ska följas med lupp, hoppas du kan dyka upp på Team Night Meet´s första träff 15 april?

Jah bless!!

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

Cupra_
23 februari 2011
Galic_Andro skrev:
SHIT vad bra du gör allting, riktigt petig och nogrann är du!! Me like!!

Nu blev man själv sugen på att dekaltrimma den röda lite smile det här ska följas med lupp, hoppas du kan dyka upp på Team Night Meet´s första träff 15 april?

Jah bless!!

Mvh Andro

Tack! smile Man gör så gott man kan! smile Jag vet inte, tankar finns på det men jag vet inte om jag kommer ställa på bilen innan maj faktiskt..

Cupra_
23 februari 2011
Ok, nöjd nu Michkijn?

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-142d64af818f14b83cca8ab1689337a4.jpg

Orkade inte göra klart ikväll utan får ta resten imorgon..

Pratade med Backes idag igen förresten. Det ser positivt ut, troligtvis får jag ramen till stereon så jag kan skicka i den nu i helgen smile

4 663 Inlägg
23 februari 2011
a men lugn nu big_smile fan va snyggt de blev

Sök