Ok, bara för att förklara lite tydligare nu vad som är på gång:
Såhär ser det ju ut i dagsläget i bilen:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-3ca4ac6e14d222fe09ae7a83a91a8645.jpg]()
Som ni vet så hade jag ju köpt en dekorram som jag klädde med vinylen. Nu var det ju så att den inte passade som ni vet. Så det här är vad som behövs:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-bff01d7811d3a6006ddbdf24d74822cb.jpg]()
Alltså en annan ISO-ram än den som följde med enheten behövs, sen skall den klämmas fast i bilen. Men stopp, först så ska den viktigaste biten dit, den svarta plastramen som ISO-ramen ska fästas i! Den hade inte jag förr. Sen ska stereon i där, och SEN ska dekorramen på. Jag hade försökt sätta i ISO-ramen som hängde med, stereon i den och ramen på det. Som ni förstår gick det inte bra, stereon fladdrade runt och passade illa, men nu ska det nog gå bättre.. Den nedre bilden är lånad då jag inte har fotat proceduren i min egna bil än.
Har pratat med avgasfirman idag också. Fick ett ungefärligt pris på ca 5800 för ett platsbyggt sportsystem i rostfritt med en ljuddämpare. De skulle återkomma om en vecka när de forskat mer i det, och rätt person var tillbaka från semestern. Har ju mittutblås och han hade aldrig byggt ett sånt system förr..
Har också funderat på om bilen ska få ett mer generellt transformers-tema istället för starscream-tema. Detta av den enkla anledningen att jag börjar få slut på ekonomiskt genomförbara idéer men också för att den nya filmen, Dark of the moon, har premiär första Juli. Idag har jag saker med i bilen från de två första filmerna: The Allspark från första filmen och symbolerna som Sam ser i andra filmen. Min tanke var att kanske ta med något från den tredje filmen också
![smile](img/smilies/smile.png)
Visst skulle projektet kunna göras roligare och fetare med andra resurser och prioriteringar, men nu vill jag ha det såhär. Jag prioriterar prestanda, sen är det ju alltid kul om det blir snyggt också, men en bil som inte kan köras till vardag är inget att ha oavsett hur mkt jobb man lagt ned
![wink](img/smilies/wink.png)