3982
Sök

Flera Problem med Audi A4 -95 som jag är spekulant på

166 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
Hejsan! nu är det så att jag imorgon kanske ska köpa en Audi A4 95a, Då min kusin var och provkörde den idag! Problemen med bilen var att Ac,n och fläkten inte fungerade alls, sedan i svängar uppstod något konstigt ljud? Och batteriet var dåligt. Vad tror ni lösningen kan vara på dessa problem och om det skulle vara dyrt att åtgärda?
Senast redigerat av T5-Gajjan (17 november 2010)

Forummoderator
9 299 Inlägg
17 november 2010
Hade han med sig frun när han provkörde?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 562 Inlägg
17 november 2010
caromania skrev:
Hade han med sig frun när han provkörde?

ja be henne kliva ur kanske de blir tyst.
funkar fläkten på full fart är det ett motstånd som e väck.
Senast redigerat av mange_240 (17 november 2010)

Forummoderator
9 299 Inlägg
17 november 2010
Just i kurvor brukar det gnälla en del.

Varför vill du köpa en bil med en massa fel på om du själv inte kan lokalisera och reparera? Inget otrevligt menat utan helt seriöst. Det finns ju en del bilar att välja på i den prisklassen en gammal deka från -95 ligger? Vad kostar bilen?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

herr
321 Inlägg
17 november 2010
AC:n skulle kanske behöva fyllas. Fläktmotorn kanske har brunnit. Skulle kunna vara en drivknut i som låter när man svänger.
Finns väldigt många fel det skulle kunna vara, dessa är bara vilda gissningar.
Hur mycket det kostar att laga beror helt på, om du tänker göra det själv eller lämna in på verkstad t.ex.
Kan kosta allt mellan en tusenlapp till tiotusen. Svårt att säga när man inte vet vad felen är.
Men om du är händig och priset är det rätta så varför inte

10 287 Inlägg
17 november 2010
Provkör själv. Annars håller jag i princip med Caromania - är det en massa konstigheter och man har bristande vana att joxa ihop trasiga bilar så är det bättre att vara lite kall och vänta på en med mindre issues.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

337 Inlägg
17 november 2010
ac = mellan 4500-9000 brukar det hamna på.
fläkt = beror helt på vad som är fel men räkna minst en 1000 om du ska lämna bort
gamla a4or har risiga framvagnar och med reparation så följer oftast hjulinställning. är allt risigt (spindlar, styrleder, länkarm etc) så varierar det stort på vart du lämnar den. hörde en polare som inte var så kunnig som pröjsade 5000 för att få en styrled med länkarm bytt.
Batteri = ca 800-1500..
lägg pengarna på en lite nyare fräshare bil.
Senast redigerat av Mitsuhini (17 november 2010)

Sök