men för mig känns 5-6 hundra jävligt gött.. då är det fortf en bil men med den här brutala kraften, kollar man på bilar med 1000+, skylines supror mm.. då är dte ingen bil längre lixom.. för dte är bara en stol en bur och stora drag sulor, tufft visst men då känns det mer som en banbil.
men ska man va realist och kunna använda bilen utan att den hostar på tomgång och går sönder var 200 mil:P då håller jag med dig 300-400hk. Men det är bara pengar o ambitioner som sätter gränserna
ju mer desto bättre, men ju mer desto mer bensin kostnader. jag länner en kille med en s2 med typ 450hkr med två bars mappning. gött drag som f-n men en virvel i tanken.....
Eftersom jag redan har 300 hk och inte är nöjd så säger jag ca 400 hk, beroende på bilens vikt. Ett vikt/effekt förhållande på ca 4 kg/hk är nog ganska lagom. Det gäller även att bromsar och väghållning matchar effekten, annars känns det farligt även vid lägre siffror. Men det är ju som sagt vikt/effektförhållandet som är det väsentliga, inte själva effekten i sig.