3307
Sök

Volvo 740 startar inte

36 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
#1
Tjaa alla! Problem! har  preics bytt armaturen för den va kass. men bilen ville inte starta ändå, körde i lite stargas då gick han i gång svarade skit fint på gas och allt men när jag skulle sätta tillbaka röret till luftmassemätaren så dog han sen dess har han inte startat fullt. vad kan detta vara?

volvoraggare
4 776 Inlägg
22 november 2010
#2
låter som att bilen får för mycket luft och för lite soppa jag är inte helt 100 men det kan vara luftmassemätaren som är dålig

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

536 Inlägg
22 november 2010
#3
ironhead skrev:
låter som att bilen får för mycket luft och för lite soppa jag är inte helt 100 men det kan vara luftmassemätaren som är dålig

typ samma sak som jag tänkte på, kanske har blitt kortslutning i den när Hernström har grejjat lite, kanske inte är så stor chans men iaf

volvoraggare
4 776 Inlägg
22 november 2010
#4
mitt råd är att om man ska hålla på med något som är under motorhuven  ta av pluspolen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

36 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
#5
okej ska kolla på det!

36 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
#6
PANIK!
bytt armaturen, bytt relä, skrapat rent för jordningen,

MEN pumpen surrar inte, hur kan man kontrollera om det kommer fram någon bensin?
armaturen ska vara riktigt ditt satt och den funkade innan jag satte den i bilen. va i helvete kan detta vara brotom!

21 761 Inlägg
23 november 2010
#7
Mät om det kommer fram spänning till pumpens kabelanslutningar, kolla säkringar.

536 Inlägg
23 november 2010
#8
Kolla om kablarna är trasiga eller skadade

36 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
#9
jag har en multimeter men vetefan hur man använder den va ska den vara inställd på? och vad ska den vissa?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
23 november 2010
#10
hernstrom skrev:
jag har en multimeter men vetefan hur man använder den va ska den vara inställd på? och vad ska den vissa?

Beror på vad du ska mäta.

Ska du mäta om det kommer fram ström genom kablarna ställer du in den vå Volt ( V ) likström, och sen ansluter du den mellan den aktuella pluskabeln och jord. Bör då visa runt 12v.

För att kolla om pumpen är med eller inte kan du ohm-mäta den. Ställ in mätaren på ohm ( grekiska ohmega tecknet ), och mät mellan plus och minuskabeln till pumpen. Det bör finnas ett visst motstånd. Har pumpen brunnit är motståndet väldigt lågt, är det kabelbrott så har du oändligt motstånd.


36 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
#11
bilen startar ju även fast luftmassemätaren är sönder, har kollat reläna under huven som styr pumpen. det ända jag kan tänka på nu är huvudpumpen. eller ?

119 Inlägg
24 november 2010
#12
Har du ett relä vid expansions behållaren? Byt det eller låna ett och kolla med!


36 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
#13
har redan kollat dem!

536 Inlägg
24 november 2010
#14
Kollat igenom ALLA säkringar i bilen?

36 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
#15
Ja!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
24 november 2010
#16
har du spänning vid pumparnas anslutningar?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

536 Inlägg
24 november 2010
#17
ääääh! skrota den xD

36 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
#18
tror det. om inte, vad ska man göra då?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
24 november 2010
#19
hernstrom skrev:
tror det. om inte, vad ska man göra då?

börja med att kolla det då

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

515 Inlägg
24 november 2010
#20
luft i systemet? kan mycket väl vara det

§9 Annonsering gäller även signaturen!


Sök