3243
Sök

Motorbygge Saab 9-5 kombi (Extreme)

426 Inlägg
13 december 2010
Riktigt grymt!
Kommer verkligen att följas smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

126 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
Johnsen skrev:
Riktigt grymt!
Kommer verkligen att följas smile

De tycker jag! smile blir lite mer spännande saker framöver.

126 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Idag har jag lämnat iväg ventilkåpen på pulverlack! blir klar imorgon hoppas jag smile sen ska jag förstöka slänga i motorn i bilen snart så man kan sätta ihop allt och se om den startar nå efter att ha haft motorn i tusen delar tongue Lev och må, gasa på cool

126 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Nu är de inte många timmar kvar! har fått ventilkåpan lackad och de mesta sitter på plats. men nu blir de lugnt ett tag så den här julen får göra sitt!

http://forumbilder.se/images/4421201072103414e.jpg
Kamaxlarna justerade och fastsatta!
http://forumbilder.se/images/6321201072455e9b4.jpg
så blev de monterat och klart! kommer bli en ganska neutral look, så kanske man kan besikta den utan allt för mycke gnäll tongue

4 663 Inlägg
21 december 2010
nice big_smile

25 Inlägg
21 december 2010
kommer nog bli grymt! riktigt kul med saab-projekt! wink kommer utan tvekan följa tråden, fortsätt uppdatera flitigt! smile mvh simon

Maptun | Jbl | Mds | Kenwood | Do88.se

126 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
S_I_H_N skrev:
kommer nog bli grymt! riktigt kul med saab-projekt! wink kommer utan tvekan följa tråden, fortsätt uppdatera flitigt! smile mvh simon

jag ska göra mitt bästa. Kommer väl säkert en till tråd sen som heter "motorbygge saab 9-5 kombi efter ras" tongue haha. fast de borde ju hålla ett tag med tanke på att de mesta är nytt.

25 Inlägg
21 december 2010
kalven_ skrev:
S_I_H_N skrev:

jag ska göra mitt bästa. Kommer väl säkert en till tråd sen som heter "motorbygge saab 9-5 kombi efter ras" tongue haha. fast de borde ju hålla ett tag med tanke på att de mesta är nytt.

haha...säg inte de wink nedå, de ser riktigt bra ut och får hålla tummen för att allt håller! har nog läst specen lite dåligt men vad är planer för låda/drivning? smile mvh

126 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
S_I_H_N skrev:
kalven_ skrev:
S_I_H_N skrev:

haha...säg inte de wink nedå, de ser riktigt bra ut och får hålla tummen för att allt håller! har nog läst specen lite dåligt men vad är planer för låda/drivning? smile mvh

De va tänkt aero låda med quaife diff men då måste jag byta en massa, så de blir en vanlig låda som är förstärkt och quaife diffad! och när de inte håller längre så blir de 6vxl rakskuret.

25 Inlägg
21 december 2010
kalven_ skrev:
S_I_H_N skrev:
kalven_ skrev:

De va tänkt aero låda med quaife diff men då måste jag byta en massa, så de blir en vanlig låda som är förstärkt och quaife diffad! och när de inte håller längre så blir de 6vxl rakskuret.

sedär ja, saabs egna förstärkningssats? ska bli spännande det här!smile lycka till!

32 Inlägg
21 december 2010
mycketNice projekt, kommer att följas:) wink

126 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Nu har jag varit och skruvat på original turbon så jag kan åka och besikta bilen! Den riktiga STORA turbon kommer på när jag har kört in kolvar, lager mm smile Här är en bild på hur de ser ut.. typ som en vanlig saab motor på utsidan tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11178/1034014_wecqkv.jpg

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 december 2010
Orginalturbo, fegis tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

126 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Aerocombi skrev:

Den kommer nog flytta på sig rätt bra ändå tongue så är de kanske lättare att köra in sakerna med lite snällare turbo smile

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
3 januari 2011
detta ska följas! smile mycket intressant läsning, gillar verkligen att du förklarar varje steg och tar ordentligt med bilder, så även vi som aldrig byggt motor kan hänga med på vad som händer wink

MVH

Xenoholic
2 559 Inlägg
3 januari 2011
kalven_ skrev:
Aerocombi skrev:

Den kommer nog flytta på sig rätt bra ändå tongue så är de kanske lättare att köra in sakerna med lite snällare turbo smile

Tänkte snarare på att du skulle besa den med org snurran wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

126 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Aerocombi skrev:
kalven_ skrev:
Aerocombi skrev:

Tänkte snarare på att du skulle besa den med org snurran wink

Dom blev så arga på en polare när han skulle besikta med en hx40 tongue så jag tänkte vara smart. sen måste jag änd ha motorn i när jag ska bygga grenrör.

126 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
FreddeLi skrev:
detta ska följas! smile mycket intressant läsning, gillar verkligen att du förklarar varje steg och tar ordentligt med bilder, så även vi som aldrig byggt motor kan hänga med på vad som händer wink

MVH

Härligt med lite fler läsare! smile

6 Inlägg
3 januari 2011
tja kalven, jasså har du en tråd här. //staffan

Sök