Idag har jag lämnat iväg ventilkåpen på pulverlack! blir klar imorgon hoppas jag sen ska jag förstöka slänga i motorn i bilen snart så man kan sätta ihop allt och se om den startar nå efter att ha haft motorn i tusen delar Lev och må, gasa på
Nu är de inte många timmar kvar! har fått ventilkåpan lackad och de mesta sitter på plats. men nu blir de lugnt ett tag så den här julen får göra sitt!
Kamaxlarna justerade och fastsatta! så blev de monterat och klart! kommer bli en ganska neutral look, så kanske man kan besikta den utan allt för mycke gnäll
kommer nog bli grymt! riktigt kul med saab-projekt! kommer utan tvekan följa tråden, fortsätt uppdatera flitigt! mvh simon
jag ska göra mitt bästa. Kommer väl säkert en till tråd sen som heter "motorbygge saab 9-5 kombi efter ras" haha. fast de borde ju hålla ett tag med tanke på att de mesta är nytt.
kommer nog bli grymt! riktigt kul med saab-projekt! kommer utan tvekan följa tråden, fortsätt uppdatera flitigt! mvh simon
jag ska göra mitt bästa. Kommer väl säkert en till tråd sen som heter "motorbygge saab 9-5 kombi efter ras" haha. fast de borde ju hålla ett tag med tanke på att de mesta är nytt.
haha...säg inte de nedå, de ser riktigt bra ut och får hålla tummen för att allt håller! har nog läst specen lite dåligt men vad är planer för låda/drivning? mvh
haha...säg inte de nedå, de ser riktigt bra ut och får hålla tummen för att allt håller! har nog läst specen lite dåligt men vad är planer för låda/drivning? mvh
De va tänkt aero låda med quaife diff men då måste jag byta en massa, så de blir en vanlig låda som är förstärkt och quaife diffad! och när de inte håller längre så blir de 6vxl rakskuret.
De va tänkt aero låda med quaife diff men då måste jag byta en massa, så de blir en vanlig låda som är förstärkt och quaife diffad! och när de inte håller längre så blir de 6vxl rakskuret.
sedär ja, saabs egna förstärkningssats? ska bli spännande det här! lycka till!
Nu har jag varit och skruvat på original turbon så jag kan åka och besikta bilen! Den riktiga STORA turbon kommer på när jag har kört in kolvar, lager mm Här är en bild på hur de ser ut.. typ som en vanlig saab motor på utsidan
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
detta ska följas! mycket intressant läsning, gillar verkligen att du förklarar varje steg och tar ordentligt med bilder, så även vi som aldrig byggt motor kan hänga med på vad som händer
Den kommer nog flytta på sig rätt bra ändå så är de kanske lättare att köra in sakerna med lite snällare turbo
Tänkte snarare på att du skulle besa den med org snurran
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
detta ska följas! mycket intressant läsning, gillar verkligen att du förklarar varje steg och tar ordentligt med bilder, så även vi som aldrig byggt motor kan hänga med på vad som händer