3819
Sök

Volvo 740 GLE -88. Startar ibland, ibland inte.

120 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
Har problem med min bil... Den startar bara när den känner för det, likaså kan den bara dö helt plötsligt när man kör. Inte jättekul när den väljer att lägga av i tex en korsning. Oftast tar det ca 10 min att få start på den när den har dött. Vad kan vara felet på denna skrothög? Jag blir såååå trött. mad

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
23 november 2010
byt tändstift

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Trafikledare
563 Inlägg
23 november 2010
Krånglande bränslepump/relä.... På min 740 GLE så va relät lite halvkinkigt, rätt va de va stannade åket, och efter en stunds svärande startade igen.

Nästa gång den dör, prova knacka på relät till soppapumpen, det hjälpte på min. Det är antingen grönt eller vitt och sitter bakom säkringarna ett hack från vänster andra raden har jag för mig..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

120 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
Dixieman skrev:
byt tändstift

Har redan gjort det...

120 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
Melin skrev:
Krånglande bränslepump/relä.... På min 740 GLE så va relät lite halvkinkigt, rätt va de va stannade åket, och efter en stunds svärande startade igen.

Nästa gång den dör, prova knacka på relät till soppapumpen, det hjälpte på min. Det är antingen grönt eller vitt och sitter bakom säkringarna ett hack från vänster andra raden har jag för mig..

Jag har bytt det relät, ett grönt...

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
23 november 2010
shandra skrev:
Dixieman skrev:
byt tändstift

Har redan gjort det...

måste ju utgå ifrån något då du inte skrev vad du gjort :p

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Trafikledare
563 Inlägg
23 november 2010
Kollat så pumpen går när du försöker starta den, efter den har dött??

120 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
Dixieman skrev:
shandra skrev:
Dixieman skrev:
byt tändstift

Har redan gjort det...

måste ju utgå ifrån något då du inte skrev vad du gjort :p

sorry glömde det. Men det har jag gjort iaf...

120 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
Melin skrev:
Kollat så pumpen går när du försöker starta den, efter den har dött??

nope...

Trafikledare
563 Inlägg
23 november 2010
Kan ju vara dåliga anslutningar till pumpen lr så e de nått tjall med soppapumpen.. Kolla så den verkligen går nästa gång bilen har dött. Gör den inte det, kolla så det kommer ström fram till pumpen..

402 Inlägg
24 november 2010
Byt hallgivaren...sitter i fördelaren. Kan nästan garantera att det är det. Dom brukar strula o bete sig exakt sådär.
Har haft 2 740s som gjort precis så.

//Jocke

Sök