2487
Sök

Styling, trix, knep & knåp Audi 80 1.8s 1991.

Chiefrebelangel
47 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Tjoho gott folk och andra fän.

Efter många påtryckningar så gör jag väl slag i saken och starta igång projektet.

Det kommer ta tid mellan uppdateringar då jag inte har nått garage utan får låna bror mins när tid finns.

Nåväl här kommer väl själva grundidén. Pga avsaknaden av garage ville jag ha tag på en bil som var i skapligt skick utvändigt så jag slipper krabba med slipning, rostlagning med mera. Så resultatet blev efter ett par månaders sökan en Audi 80 1.8s från 1991. Alltså B3 karossen. Sjukt fint skick. En enda blåsa finns och den tänker jag låta vara ett tag (tills garage finns) då den är väldigt svår att upptäcka.

Bilen är alltså pedantskött både utvändigt och invändigt. Alla papper som tex besiktningsinfo från 1993 och framåt och komplett serivcebok ända fram tills i år. Så valet var inte svårt.

Det jag främst kommer fokusera på är att styla lite invändigt, iaf till en början. Har spånat en hel del och kommit fram till följande priolista.

1: Växelspaksplatå & platta i gummi. Färg ej bestämd men antingen svart eller beige. (Tackar Jonas pajk för den idén)

2: Sänkningssats & nya dämpare

3: Stereobygge. (kör för tillfället med nån vanlig simpel cd med en Pioneer aktiv låda.

4: Bredare fälgar 16" (Vet ej vad ännu dock)

5: Mörkare baklysen alt. byta ut dimmljus till vanliga så det blir dubbla bakljus. (tack Jonas för ännu en klockren idé)

6: Sportgrill. har en grill som jag inte vet något om men tydligen ska passa på bilen. Ska dock lacka om den mattsvart.

7: Mätartavlor. Blåa diodtavlor.

Sådär nu vet ni lite om vad som komma skall.

Men som sagt så kommer det dröja mellan uppdateringarna pga avsaknad av garage samt min extremt pressade schema. Men men, den som väntar på nått gott osv...

Jag ska dock försöka fixa bilder på bilen på lördag om vädret tillåter (snöar som fan här) så ni har en ursprungsbild att jämföra med.

Tack så länge för mig och ha en bra Jul med allt vad det innebär.

Tjohopp...

Kolla gärna in min inspiratör Jonas i hans egna Audiprojekt. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=150514
Senast redigerat av Serpentsaint (25 november 2010)

//To Ride, Shoot Straight & Speak The Truth

Sanizz
26 november 2010
Låter nice andreas smile Ska följa  tråden, och om vi rensar upp garaget från allt shit snart så kan du få låna det när du vill smile

BTW, ladda gärna upp lite bilder på pärlan smile
Senast redigerat av Sanizz (26 november 2010)

Chiefrebelangel
47 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Sanizz skrev:
Låter nice andreas smile Ska följa  tråden, och om vi rensar upp garaget från allt shit snart så kan du få låna det när du vill smile

BTW, ladda gärna upp lite bilder på pärlan smile

Tackar tackar. smile

Bilder kommer förhoppningsvis imorgon.

Sanizz
27 november 2010
Hehe underbart smile

Chiefrebelangel
47 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
tyvärr blev det inga bilder idag pga oseriös kamera. smile Trevlig helg på er.

Chiefrebelangel
47 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
Projekt står still pga diverse tråkiga omständigheter som tex lunginflammation som förvärrades av min egen nonchalans. Så tänk på att om du blir sjuk så är det ingen som tackar dig för att du går o jobbar och trotsar läkarna.

Chiefrebelangel
47 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Audin såld pga motor som började ge upp. Införskaffade mig en 850 från 94 istället. Inget projekt planerat men jag ska besiktiga den snart så vi får se efter det.

Sök