3442
Sök

Volvo 850 GLT 1996 troligen el fel?

185 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
tjena, nu här innan snön han landa på baken så skulle ja ta min sista tur med den.. gick ass fint på tomgång. börja dra iväg efter en bit så sucka den på gasen. Sedan börja den blöddra och dog rätt vare va! ja trodde batteriet var dåligt så bilen har fått stått ett tag nu.. nu här tog jag bort batteriet och ladda upp det och testbelasta det. stoppa tillbaka det i bilen, vred på tändningen, händet inte ett dug. vred om allt börja lysa i bilen som det annars gör! vred så det skulle starta, hände inte ett skit, det bara klickar mer händer inte!

Frågan är, Generator fel? laddningsrelä? fel i tändningslåset?..

sen har det varit med när bilen är kall så har det varit ett väsande ljud från motorn. och det kom jag på att det var lageret till mulitremmen, så om det är den som har gjort nått? eller om startmotorn har fastnat?

testa direkt efter att starta den den försökte starta med det för det mesta blev det baktändning!

så någon som har vart med om detta, eller om någon vet vad felet är? så skulle det var hjärtligt värmande om man kunde få reda på felet så den funkar igen smile

Volvo For Life

716 Inlägg
30 november 2010
Startmotorn kan knasa lite om den är blöt, mekaniker tar en hammare å slår lite på den för att vattnet ska röra på sig från de "farliga" platserna. Testa me startmotorn. Jag hade samma problem på arbetsbilen, ja körde i 40cm vatten, stängde av den och den starta inte så slog lite på startmotorn å den gick igen. Annars klicka den bara.

185 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
får ta och testa och se om det funkar sen.. har lite svårt nu att komma åt bilen för det är en halv meter snö runt hela bilen! tongue

Volvo For Life

RedWidow
7 december 2010
Jag har en Volvo 850 93:a och får ingen ström till positionslampan höger fram vad kan detta vara??? kopplade om sidoblinkersen idag ute i garaget så att dom lysser konstant men blinkar när dom ska blinka.
Började med vänster sida helt felfritt och gick sen över till höger sida för att göra lika dant men helt plötsligt försvan strömen till positionslampan sad( lampa och säkringar e hela lika dant med reläet.....någon som vet?????  tacksam för svar

Smålänning
7 883 Inlägg
7 december 2010
Koppla tillbaka och de om det funkar. KAnske bränt av någon kabel då dom är dimensionerade för 5W position och inte 21W blinkers...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

RedWidow
7 december 2010
Har kopplat tillbaka men den enda lampan som ej fungerar e positionslampan höger fram, antagligen måste jag dra till skroten och plocka nya socklar med kablar.......tycker de e märkligt att vänster sida klara det felfritt men ej höger sidan........ska dra ny minus och plus pol i morgon och se om det hjälper kan vara som du skrev att jag bränt av kabeln någonstans

RedWidow
8 december 2010
så ja nu är felet åtgärdad med en helt nu kontakt den gamla var det fel på som gjorde att det blev kortslutning

Sök