Projektet som spårade ur! Från början var tanken att bara turbokonvertera bilen men blev istället en totalrenovering. Detta då jag är ganska pedant med mina bilar och älskar när det är nytt och frächt. Möjligt att det åker på ett... Visa mer
mellanaxeln sitter i blocket och driver oljepumpen på KR motorerna de lagrerna finns inte längre men man kan dem från diesel motorn är lika men lite mindre oljehål! och man byter det ena lagret genom att slå ut frostpluggen på motsatt sida mot drevet som är det tredje drevet som kamremmen driver...
Dom lagrena finns o köpa på nätet min bror har nyligen köpt 4st Finns på http://dliteknik.se/ Reservdelar o sen knappa in ditt regnr o dom heter mellanaxelbussn fram/bak Artnr fram 07 3088 STD Artnr bak 07 3089 STD
135kr styck
ok bra o veta till framtiden gick inte o hitta hos min vanliga leverantör på motorkoden KR iallafall men DLIteknik kan ju ha annan leverantör
mellanaxeln sitter i blocket och driver oljepumpen på KR motorerna de lagrerna finns inte längre men man kan dem från diesel motorn är lika men lite mindre oljehål! och man byter det ena lagret genom att slå ut frostpluggen på motsatt sida mot drevet som är det tredje drevet som kamremmen driver...
Dom lagrena finns o köpa på nätet min bror har nyligen köpt 4st Finns på http://dliteknik.se/ Reservdelar o sen knappa in ditt regnr o dom heter mellanaxelbussn fram/bak Artnr fram 07 3088 STD Artnr bak 07 3089 STD
135kr styck
ok bra o veta till framtiden gick inte o hitta hos min vanliga leverantör på motorkoden KR iallafall men DLIteknik kan ju ha annan leverantör
Tror V.A.G slutat sälja dom lr ngt sånt för motorn bäst före datum har väl gått ut
Tänkte bara tala om för er att jag idag har beställt:
1st öppen dumpventil HKS kopia 1st sortimentlåda med lite olika bultar och muttrar 1set topplocksbultar 1sats med packningar för hela toppen 1st momentnyckel
Så nu har jag beställt några saker av allt det jag behöver beställa för att kunna börja skruva ihop motorn igen. Fast jag har iofs att göra några timmar till innan jag kan börja skruva ihop den
Jag och Ogge åkte till garaget en snabbis för att hämta mitt block, min topp och min ventilkåpa samt Ogges topp och ventilkåpa. Vi skall göra rent så det ser fint ut under huven sen