Huvudenheten kan man gärna lägga en del på, den kommer ju med största sannolikhet gå att flytta med till nästa bil, slutsteg lika så. Högtalare däremot kan bli lite svårt, inte alltid dom passar mellan olika bilar.
då blir det värre.. du kan fortfarande köpa högtalare, men inter säkert att dom passar på nästa bil du ska ha, har du kompisar som har några högtalare liggandes? låna dom kanske
ja men alla deras är inte lika bra , den ena är ju bättre en den andra och tvärt om
du kanske pratar funktioner men jag pratar om signal och distorsion.
Jag pratar i största mån om signal och distrosion då jag har en själv tyvärr i min sommarbil och jag kan ju säga så att jag hellre köper kenwoods billigaste som nästan är samma pengar då den inte distar hejdlöst och låter ljusår bättre än hillmanen.
det finns ju olika bra modeller inom märket kenwood.. annars hade väl inte varit någon poängen med flera olika stereomodeller
Alla kenwood är bra!
ja men alla deras är inte lika bra , den ena är ju bättre en den andra och tvärt om
haft 5 olika huvudenheter, en kenwood funka fint men blev ngt glapp i lågnivån. köpte sedan en jvc värdelös kvalite på ljudet dock en budget apparat. en pioner fyller sitt syfte inte mer, bättre än jvc n. oxå en budget. en från rusta för 500 i en andra bil skulle skämmas för å sälja ngt liknande. den bästa fick köpa ett demo ex av en lite värre sony stereo för ca 2000 skulle gått på betydligt mer men fanns bara demo exet å garantin gällde ju:)
är inget proffs men delar med mig av mina erfarenheter. spara hellre en månad extra innan du köper, man får vad man betalar för.allternativt begagnat men man vet ju aldrig vad man får då.
Om du vill göra det bästa utav situationen så tycker jag du ska köpa dig en riktigt fin huvudenhet. Jag gillar Alpine starkt. Sen köper du ett par sånnahär så att du kan lyssna på musik http://www.blekingebilradio.se/product. … ry_id=168. Finns även i 5.25" om jag inte minns fel. När du känner att du har råd framöver, köp då och utöka ditt system.
Kommer den verkligen räcka till då? Om du nu ska driva ett framsystem med slutsteg så blir det lite jobbigt med den enheten, jag röstar för att du lägger till lite då och köper en Kenwood KDC-5047U istället, eller om du nu vill ha Alpine så funkar en CDE-112Ri också.
Då blir det lite klent med 111an då den bara har en lågnivå ut, vist går det att splitta den men jag skulle hellre ha köpte en spelare med fler utgångar.