6 december 2010
Trådstartare
Hejsan!
Letar febrilt efter 3-vägskit att ersätta mina UP6i i fram och har hittat Focal Polyglass2 165VR3.
Dessa verkar riktigt bra men vill höra omdömen från folk som faktiskt lyssnat på dem.
Mitt UP6i kit är jag grymt nöjd med men vill ha 3-vägskit och detta känns som lättaste vägen att uppgradera och annars är det DLS Gothia som jag har kikat på, synpunkter på dessa?
Har idag ett RA40 som jag kör bryggat med 4-kanalslågnivå så jag fortfarande får stereo så kommer bli att köpa ett RA25 till och flytta bak UP6i kitet till bakdörrarna.
Har någon svetsat fast svarvade stålbafflar i sin mellanplåt? Vill ha stabil montering där högtalarna är lättbytta vilket man får med stålgängor som inte slits på samma vis som med träbafflar.
Eller ska man bygga om dörrsidan för bättre/lättare montering? Nu är jag grymt nöjd med monteringen i framdörrarna med baffel på plåten men när jag väl ska byta blir det ett helvete då dem sitter med små jävla muttrar och sönderdragna skruvar.
Hur mkt bättre ljud får man om man bygger låda i dörren jämfört med att köra öppen montering bakåt?
Finns det någon som bygger om dörrsidor för sånt? Vad kan sånt gå på? för 4 dörrsidor?
Mvh Fellow
Senast redigerat av Fellow (6 december 2010)