Hej!
Försöker på det hör forumet med, hoppas någon har svar på det här!
![smile](img/smilies/smile.png)
Har en 740 GLT 16v från 1989! Har lagt ner en massa timmar på att felsöka detta fel, men kommer inte fram till lösningen!
Mitt problem.
Högt HC 200-600 på tomgång,övriga värden är inom sina gränsvärden för besiktningen. Den missar lite, rycker pyttelite när man kör. Men känns inte svag. Bilen visar inga felkoder heller. Tagit kompprov, mycket fint det.
Det jag har gjort är:
Renoverat toppen, inslippade ventiler, provtryckt topp, nyplanat, nya ventiltätningar samt ny topplockspackning.
Bytt tändstift, tändkablar, fördelarlock, rotor och tändspole. Ingen skillnad.
Annan lmm, ingen skillnad. Har rätt spänning fram till lmm.
Avgassystemet är helt tät. Har mätt upp lamdasonden, den reglerar fint! Pulsgivaren är ny. Bränsletrycket är rätt. Spridarna är körda i bänk, nytt förfilter och förpump(den gamla gav upp). Vevhusventen är rengjord också.
Vad tror ni det kan vara? Tacksam för svar
//Thomas