Tjenna!
Började med att jag tröttnade på min gamla 940 turbo så gick i planerna på att köpa en Nissan 200SX.
Men efter mycket letande efter att hitta en som inte var sönder skruvad och sönder körd så fick jag bredda vyn lite och kollade in Golf VR6 då deras motor fick mig att bli nykär!
Så en sådan ska jag ha tänkte jag, sagt och gjort efter några veckors letande hittade jag en som gått bara en bit över 11 000 mil sen så var det ny bytt kamkedja och allt runt omkring, så åkte över till Linköping och allt var precis som säljaren hade sagt.
Så självklart blev det ett köp och fick ett bra pris på den med.
Sen hem till Gotland igen kom jag och körde ett par veckor sen kom snön så bestämde mig för att ställa av bilen över vintern och ha det som ett "litet" projekt till sommaren så får Volvon rulla vinter ut men vilket är riktigt kul, driver ju i rätt ända!
Så det som jag har planerat att göra är väl att göra en allmän service på motorn Olja tändstift filter bensinfilter osv.
Sen utseendemässigt blir det
Luisi mocca ratt i liknande färg som bilen - Beställd
Coilovers kommer efter jul hoppas jag på - Ej beställt
Fjäderbensstag fram - Beställt
Luftintag längst ner på fronten för att täcka dom fula hålen - Beställt
M3 speglar - Beställt
Sparco växelspaks knopp och dammask - Ej beställt
Sparco handbroms "handtag" - Ej beställt
Avskärmning till luftfiltret - Håller på att bygga
3" system från katten och avslutat med en DTM dämpare - 3" systemet klart men väntar på DTMn
Polera upp sommar fälgarna MOMO fälgar 17" - Går framåt sakta med säkert
Dimljus fram - Beställt
Det är det jag kommer på just för stunden men kommer garanterat att fylla på listan under vintern!
Hoppas på att få lite feedback och både positiva och negativa kommentarer på det man gör!
Lägger upp några dåliga bilder men kommer bättre när jag får allt jag beställt ikväll, vilket borde vara på Torsdag!
Uploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.us