det styrtrycket gör är att dämpa kolvens rörelse i bränslefördelaren
detta är bara för att kunna ha olika blandingar mellan kall och varm motor
man kan kalla det en chok
att labba med bränslehuvuden och styrtrycksventiler är verkligen inget problem
systemen är väldigt enkla när man väl satt sig in och fungerar yppligt om man förstår hur dom fungerar
men så klart är det apdålig ekonomi att åka k-jet
körde gnistat sprut på min 245turbo och den fick man vara glad om man klarade på 1.6l/mil
mätt 1.8 vid lite lek
kör man med saab900turbo eller 240turbons styrtrycksventil så är dessa inställningsbara
vilket gör att man kan välja blandningsförhållandena ganska okej
mindre styrtryck ger fetare blanding högre styrtryck snålare blandning
jag personligen skulle kasta k-jet hänga i en motor el från en 240 88b-93 och hänga dit 940turbo boxar spridare och allt där till och köra på
väldigt enkel el att koppla in finns dessutom bra guider hur man ska göra