Hejsan alla glada, mitt första inlägg här och dessvärre blir det ett smått desperat sådant!
Det är så att bilen som är nyligen köpt direkt börjat gå dåligt (så jävla klart!
)
Efter en noga koll så kom vi fram till att cylinder 3 inte går som den ska (om den går alls d.v.s.) och att stiftet däri är blött, dels av lite soppa och i värsta fall tyckte vi oss känna lukt av olja.
Vi bytte plats på stiften men samma sak hände, 3:ans stift blev bara blött, och lite lukt av olja.
Vi drog ut kontakten till bränsleinsprutet till 3:an för att se om det lät någon skillnad, men ingen skillnad alls där inte.
Sedan hör vi ett knackande ljud i takt med cylinderns gång, främst när man drar lite i förgasarn och under tiden den varvar ner hörs ljudet allra bäst.
Det som jag kan tänka mig göra nu är att snabbt byta plats på en tändkabel till 3:an för att se om stiftet blir torrt, eller kolla leckage i någon eventuell vakuumslang.
Antagligen är det något JÄTTEFEL på motorn men det skulle vara alldeles förödande då jag inte har råd att lämna in kalaset till någon mekaniker, så därför lämnar jag en tråd här för att få några tips och tricks!
Det sista jag vill höra (men det är väl troligen det som hänt) är att topplocket skurit, men det får bara inte hända..