2274
Sök

startproblem efter lätt tvätt av motorrum

29 Inlägg
15 juli 2006
Trådstartare
tjo! tvättade av bilen under huven lite lätt igår å efter det vill den inte starta, den gick ett tag sen började den puttra på låga varv sen bidde det inge mer. fick då se att det var lite vatten runt tändstiften så har blåst bort det med lufttryck samt på massa andra tänkbara ställen det kan vara fukt. den får soppa å så för det luktar om den. den är nära att starta ibland men vill inte.. några tips på vad som kan ha gått sönder vid tvätten?

47 Inlägg
15 juli 2006
Vad är det för bil? Har du blåst ur fördelarlocket?

2 652 Inlägg
15 juli 2006
är nog inte fara alls , låt bilen stå ett par timmar kanske tom ett dygn med öppen huv .

nästan gång du tvättar motorn så ha motorn igång , så gör jag varje gång o har aldrig haft problem med de du skriver nu

29 Inlägg
15 juli 2006
Trådstartare
jag har en saab 900 2,3l årsmodel 95  den har stått sen igår utan att det har blivit bättre. det konstiga är att direkt efter tvätt funka bilen bra så flyttade den en bit för att låta den torka sen efter en timme ville den inte gå bra nå mer..

21 761 Inlägg
15 juli 2006
Det vanligaste som brukar hända när man motortvättar eller liknande är att tänddetaljerna blir fuktiga och orsakar startproblem. Man kan ju ha kommit åt någon kabel eller slang också så att den har lossnat men som sagt, vanligast är någon form av fukt i tändsystemet.

2 652 Inlägg
15 juli 2006
japp o då vet inte gnistan vart den ska tända o då brukar dom gå illa \orent , o sen kanske inte de startar alls ,

29 Inlägg
15 juli 2006
Trådstartare
så ni tror att det räcker med att låta skiten stå ett bra tag så ska det ordna till sig?

2 652 Inlägg
15 juli 2006
oftast brukar de vara så . låt stå med öppen huv o lägg en kupevärmare nånstans där de inte tar eld . o låt den stå ett tag .

2 652 Inlägg
15 juli 2006
föresten har du kollat säkringar så de inte blivit någon kortis när du tvätta ?

29 Inlägg
15 juli 2006
Trådstartare
jepp inga säkringar trasiga.. dock funderar jag på om datorn fått sig ett fnatt eller nått. för efter tvätt när den vägra starta igen så blev det nå konstigt.. trök man på fotbromsen studsa hastighetsmätaren upp i max:D men bilen får stå ett tag.. är ju helg å inte så mycket att göra åt det:p

2 652 Inlägg
15 juli 2006
prova att göra bilen strömlös 20-30 min sen provar du igen

29 Inlägg
15 juli 2006
Trådstartare
den har stått strömlös hela natten..:p

29 Inlägg
15 juli 2006
Trådstartare
tror ni det kan hjälpa att mata den med lite startgas? eller blir det bara värre då?

2 652 Inlägg
15 juli 2006
tror inte de hjälper så vida motorn får bensin? . men prova de skadar inte att prova . säg till hur de gick sen

31 Inlägg
15 juli 2006
Hej.
Det va likadant på min första gången jag tvättade motorn.
Jag tog isär fördelaren och gjorde rent med tryckluft och som du sa runt stiften sen funkade det igen tongue

29 Inlägg
15 juli 2006
Trådstartare
ok ska testa då.. ja bensin får skiten.. luktar då om den som satan å pumpen går,, bytte nämligen pumpen för ca 2 månader sen så är lätt att kolla den:D

29 Inlägg
15 juli 2006
Trådstartare
osse t5.. tänk om jag hade sån tur med.. skulle inte förvåna mig om allt är paj i min bil efter en lätt tvätt:p

2 652 Inlägg
15 juli 2006
tycker inte du ska oroa dehj för de , ,ofta är de bara vänta . sen när man väl får igång bilen så kör ett tag

31 Inlägg
15 juli 2006
Har du redan testat? Testa att skava bort lite på bläcken så att det inte har blivit nån beläggning eller nåt. Sen kan den ju ha blivit sur om du har försökt att starta den många gånger utan att den gått igång.. då kan du ju ta ur stiften och köra startmotorn ett par sek smile

29 Inlägg
15 juli 2006
Trådstartare
har testat det mesta av de där.. är ju gnista å speciellt sur är den inte.. stiften är torra å fina.. värkar som den spottar ut all bensin den får.. ska prova med startgs.. dock är batteriet på laddning nu

Sök