2246
Sök

Stänga av antispinn i BMW 320

42 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
hej alla!

jag har en BMW 320 '07:a diesel. Den har DTC, men ingen DSC som dyrare modeller. Nu vill jag stänga av antispinn så jag kan sladda i snön. Det går ju inte sladda nu för den där sketna antipinnfunktionen slår in och då får man ju ingen bra sladd ju.

Är det någon vänlig själ som vet hur man stänger av antispinn, jag vill ju sladda ordentligt! Läste i instruktionsboken, men den där antispinn är jag rädd är en permanent onödig grej som jag inte vill ha, speciellt inte nu när man är sladdsugen.
Senast redigerat av danz (11 december 2010)

151 Inlägg
11 december 2010
går de inte att dra ur säkringen bara?

6 627 Inlägg
11 december 2010
danz skrev:
hej alla!

jag har en BMW 320 '07:a diesel. Den har DTC, men ingen DSC som dyrare modeller. Nu vill jag stänga av antispinn så jag kan sladda i snön. Det går ju inte sladda nu för den där sketna antipinnfunktionen slår in och då får man ju ingen bra sladd ju.

Är det någon vänlig själ som vet hur man stänger av antispinn, jag vill ju sladda ordentligt! Läste i instruktionsboken, men den där antispinn är jag rädd är en permanent onödig grej som jag inte vill ha, speciellt inte nu när man är sladdsugen.

Jo fast ne..

Leta upp rätt kontakt och ryk, blir felkod såklart men du får som du vill

De/Dem

1 798 Inlägg
11 december 2010
på äldre bmw går de ju att stänga av med en knapp bara vet ej om de är så på  nyare

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

104 Inlägg
11 december 2010
Har du provat att trycka på en knapp som det står DTC på? Jag har en 320 från 04. Trycker du på den knappen stängs antispinn av men ett annat system är fortf aktivt. För att stänga av allt håll in DSC knappen i några sekunder.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 december 2010
DTC är ett läge på antisladdsystemet DSC som tillåter sladd och hjulspinn i en högre grad än DSC. Kort och gott, när lampan  "DTC" lyser har du inte stängt av antisladdsystemet utan detta griper bara in senare, du måste hålla in knappen i kanske 5sek eller längre för att stänga av detta. Då slocknar lampan "DTC" och en annan varningslampa tänds, och du slipper helt ingrepp från stabilitetssystemen.

Detta bör stå närmre förklarat i din instruktionsbok, men DTC är alltså inget eget system eller någon billigare/dyrare variant av annan stabilitetssystem. smile
Senast redigerat av Rquired (11 december 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

42 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
tack alla för hjälpen, jag ska försöka kolla DTC knappen intryckt i 5 sekunder så kanske alla stabilitetssystem stängs av.

132 Inlägg
11 december 2010
mur skrev:
Har du provat att trycka på en knapp som det står DTC på? Jag har en 320 från 04. Trycker du på den knappen stängs antispinn av men ett annat system är fortf aktivt. För att stänga av allt håll in DSC knappen i några sekunder.

EXAKT..!!!!  tongue

>< Volvo ><

Sök