Obs efter ni har läst denna update skriv gärna några kommentarer så man vet om någon läser eller om jag ska ta bort den.
En stor update vad som har hänt.
Projektet började som sagt med styling och en liten större turbo kina T28.
Men mina planer gav sig ganska snabbt och jag förstod att ska man bygga bil måste man göra det rätt och redigt om man ska kunna köra på bana och likande och styling dog rätt snabbt ut.
Så nu bliv det att renovera motorn med smidda saker och större turbo och annat godis.
Här nedan följer en liten historia vad som hände med bilen fram till nu i korta drag :-)
T28an som jag byte hade jag riktigt otur med, Men här kommer lite bilder på bytet.
(Säker någon som funderar på att köpa sig en kina T28 men jag avråder starkt detta turbon gick MAX 10 mil)
Några bilder på bytet.
Grenrör åker bort och nya turbon åkte ditt.
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/IMG_0395.JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/IMG_0398.JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/IMG_0400.JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/IMG_0406.JPG]()
När väl turbon rasade fick jag för mig att ska man inte ta och slänga upp en jätte turbo alban och köra tills det rasar :-) Och sen i vinter renovera motorn.
så bliv det, så ny turbo bliv det, Gt32 ny lmm Z32 och nya spridare 510cc steg 4. och tog även kontakt med min bäste vän hacke, Och bad han göra ett nytt grenrör topmount och nytt avgassystem.
Bilder på bygget.
Kina t28 vs Gt32.
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/IMG_0535.JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/IMG_0521.JPG]()
Extern wg ifrån KL-racing 50mm.
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/IMG_0539.JPG]()
Hacke börjar svetsa grenrör.
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/avgas/IMG_0547.JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/avgas/DSC_0004%20(2).JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/avgas/DSC_0005%20(2).JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/avgas/DSC_0006%20(2).JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/avgas/DSC_0008%20(2).JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/avgas/DSC_0019%20(2).JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/avgas/DSC_0036.JPG]()
Provmonterar wg så allt får plats.
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/avgas/DSC_0039.JPG]()
Nya avgassystemet
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/avgas/DSC_0034.JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/avgas/DSC_0035.JPG]()
Fick hem en v-bandskämma ifrån badasspart. Man tackar
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/%C3%96vrigt/IMG_0560.JPG]()
En bild där turbon sitter på plats.
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/IMG_0576.JPG]()
En kort film när jag testar allt, Kör rätt lugnt och försöker titta på alla mätare så det ser bra ut, Ni får ursäkta när jag ska slänga i backen haha!
Om ni undrar vad ljudet som skorar är så är det växellåds knoppen
http://www.youtube.com/watch?feature=pl … R7EJ0OAJ0sSen var de bara att sätta sig i bilen och åka hem ifrån hacke. (Tusen tack till dig)
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Extiri%C3%B6r/IMG_0579.JPG]()
Gick helt ok dock börja man höra ganska snabbt att det var på väg att bli ett vevlagerras. Men jag tänkte det får bära eller brista! Motorn ska ändå plockas ner och renoveras så körde med denna setup resten av sommaren.
Fick även för mig att byta diff till en Kingcab diff lite bilder på bytet.
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Drivlina/DSC_0022%20(2).JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Drivlina/DSC_0023%20(2).JPG]()
När jag ändå byte diffen tyckte jag det var lika bra att sätta ditt collars.
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Chassi/DSC_0033.JPG]()
När det kvar klart fick jag för mig att köpa en elektronisk laddtryckstyrning.
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Interi%C3%B6r/IMG_0543.JPG]()
Sen var de dags att ställa av bilen och bara det var en historia för sig.
Börjar med att jag ringer polaren jag delar garage med och säger att det är dags att ställa av nissan. Och undrar om han har lust att hänga på så vi tillsammans kan bestämma hur bilarna ska stå i garaget. Och han är på.
Så hoppar in i bilen obes men försäkrad och vevlagrerna börjar låta riktigt illa.
Men va fan ska bara åka 1 mil så bara hoppas bilfan håller ihop och väl framme vid garaget som ligger i ett industriområde säger polaren vi ska inte ta en sista sväng och trycka på lite? Det var en fredag kl 22:00 så jag tänkte ehh va fan klart vi ska göra det. Så nu smiskar jag upp bilfan riktigt mycket åker runt och sladdar lite, sen ser jag i bilen hur det börjar blinka som fan och hjärtat börjar bulta haha... Gissa färgen?
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Ja då det var farbror polisen som tyckte leka får man inte göra!
Men jag var ärlig och sa som det var, Att det är roligt att sladda med bilen och samtidigt inte det smartaste i ett industriområde men påpekade vad kl var. Och att det är en sista sväng innan bilen åker in i garaget för vinter.
polisen vart lite paff eftersom jag var rakt och ärlig och sa låt gå för den här gången. Weeiii där sparade jag ett par kr
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Sen åkte bilen in i nya garaget.
Motorn åkte ur snabbt som atan!
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/IMG_0861.JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/IMG_0862.JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/IMG_0888.JPG]()
Sen bliv det att lacka om motorutrymmet.
Sen bliv det dags att plöja ner nya motorsetupen som bliv följande.
Toppen
större ventiler
styvare fjädrar
portade kanaler
vassare kammar
Ställbara kamdrev
Nytt insug/spjällhuset.
Nya spridare 1000cc.
Botten
Apexiperformence kolvar/stakar.
Nya lager.
packningar från mekonomen
Lättat svänghjul
Ms sprut
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/IMG_0895.JPG]()
![http://deamondrift.se/wp-content/gallery/Motor/DSC_0060.JPG]()
snabba ryck vill verkligen inte att de ska bli som förra sommaren där jag kom sent ut ifrån garaget.
I med motorn som är lite av en upgrade och ny lackad och polerad.
![http://deamondrift.se/wp-content/uploads/2011/12/20111203-231224.jpg]()
Sen var det dags att slita ur lite skit i bagaget för där ska det byggas nytt soppasystem och onödig vikt måste bort!.
![http://deamondrift.se/wp-content/uploads/2011/12/20111203-231407.jpg]()
![http://deamondrift.se/wp-content/uploads/2011/12/20111203-231341.jpg]()
Sen är det dags att börja dra en upgrade på bränslesystemet.
Nya pumpar 044 och filter.
![http://deamondrift.se/wp-content/uploads/2011/12/20111203-231315.jpg]()
Etanol säker slang.
![http://deamondrift.se/wp-content/uploads/2011/12/20111203-231509.jpg]()
Lägger allt på plats för att se hur man kan göra.
![http://deamondrift.se/wp-content/uploads/2011/12/20111203-231530.jpg]()
Här tar det stop, Ska till garaget på tisdag en stund och börja dra lite bränsleslang med mera.
Vill passa på att Tacka till följande.
Hacke racing som sponsrade med grenrör/avgassystem och en massa frågor!
badasspart för godis prylar och allmän support om allt möjligt!
Nogs forumet där man har kunnat handla allt möjligt godis, Har tyvärr inte en lista med människor man har gjort affärer med men det är ett gäng och ni vet vilka ni är!
Nogs msn chatten där man har kunnat prata live och få tips hur man ska gå till väga med allt möjligt! :-)
Skriv gärna lite kommentarer så man vet om någon vill läsa tråden eller inte.
Over and out!
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)