3738
Sök

Volvo 740 GLT 16valve tänder bara på 1 cylinder..

76 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
#1
Tjena har lite problem med bilen.. Han går på 1 cylinder, har bytit tändstift men vill inte tända.

Kan det vara: Tändkablar? fördelarn? Transformatorn?

Om det är nån som har en idé vad felet är så skulle jag va tacksam om jag fick svar:)


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 december 2010
#2
kom felet plötsligt eller hur hände det? felkoder?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

76 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
#3
Det kom helt plötsligt


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 december 2010
#4
felkoder?olja i tändstiftsbrunnen?olja i fördelaren?insugsslang som släppt??kuggad kamrem?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

76 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
#5
minimalt lite olja i tändstiftsbrunnen de va det jag hitta. kollade alla slangar.


Nattarbetare
137 Inlägg
12 december 2010
#6
Har varit med om att toppackningen har gått mellan 2 cylindrar så han bara går på 2 burkar, min polare hade knas med sitt fördelarlock då den bara tände på en cylinder. Är där gnista på alla stiften?


76 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
#7
Fel info xD Vette fan va ja tänkte.. han tänder, får soppa men går inte igång.. Cylinder 2 har inte tillräckligt högt tryck (bar) när man vrider på nyckeln! Är det topplockspackningen som är körd?


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 december 2010
#8
Kompförlust beror på kolv/kolvringar, otäta ventiler eller packningen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

76 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
#9
Okej tack!


Nattarbetare
137 Inlägg
12 december 2010
#10
De är nog toppackningen kanske elr som föregåendeperson skrev kolvringarna men det är lite vanligare att toppackningen går sad Ps. var det kallt när den börja strula?


76 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
#11
Men jag tror de är packningen smile Hmm.. ja tror de va typ 20- om jag inte minns fel smile


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 december 2010
#12
vad fick du för värden på komptestet då? hade du fullgas när du testade?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

76 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
#13
12-13bar på dom 3 andra , sen va det ungerfär 7bar på sista tongue


Nattarbetare
137 Inlägg
12 december 2010
#14
Har toppackningen byts innan? Jo det hände för en kompis när det blev årets första köldknäpp på 10-15 minus grader sad


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 december 2010
#15
kan vara packningen, kan lika gärna vara krokiga ventiler. tycker ändå att den ska gå att starta, körde en 16v 4 mil när kamremmen på avgas hoppat någon kugg, lät riktigt illa om motorn, och ingen avgasventil var rak.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

76 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
#16
Aa för förra ägaren ställde av bilen 04, men köpte däremot bilen 95 då böt han packningen, och jag kör tyvärr inte lika snällt som han gör tongue


Nattarbetare
137 Inlägg
12 december 2010
#17
Precis, den borde starta på 3 cylindrar...


76 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
#18
känns som att hela bilen rasat ihop ^^


Nattarbetare
137 Inlägg
12 december 2010
#19
Men jag hade lyft toppen då kan du ju kontrollera påde ventiler och toppackning smile


76 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
#20
Ja precis smile Får göra så! Tack för all hjälp! (Y)



Sök