Hamilton skrev:
Garaget är en sida för bilintresserade med eller utan egen bil med 100% inriktning på just bilar och att då tillhandahålla en tjänst (som hela graget.org för övrigt är och dessutom helt gratis) som handlar om blommor, katter, och annat icke bilrelaterat tycker jag låter som helt överflödigt, det finns många andra ställen som är bättre lämpade för det och där finns även likasinnade som har ett större utbyte av det som skrivs.
Jag själv vänder mig t.ex. till fotosidan.se om jag vill läsa bloggar om fotografering, kameror eller kalimera.nu om jag vill läsa om vart jag ska resa nästa gång jag ska till Grekland.
Varför gör jag det?
jo därför att jag vet att chansen är större att jag får läsa något intressant och även få information som stämmer någorlunda än om jag skulle läsa liknande blogg på ett bilforum.
Målgruppen motsvarar det jag vill läsa om och utbudet av medlemmar och inlägg är större och intressantare dvs. kunskapen är större på en nischad sida.
Att börja blogga på t.ex. kalimera.nu om min bil skulle te sig rätt märkligt och många skulle nog undra varför och vad dom skulle ha för utbyte av min blogg då sidan är en sida om Grekland.
(Nu har inte kalimera.nu någon blogg men tar det som ett exempel)
Som medlem ska jag inte behöva scrolla förbi "ointressanta" blogginlägg av den enkla anledningen att dom ska inte finnas där, jag vill läsa bloggar som är fordonsrelaterade.
Vill jag läsa randombloggar läser jag med fördel det på t.ex. facebook eller någon av dom övriga 1000 sidor som tillhandahåller enbart bloggar.
Att hänvisa till yttrandefriheten är ju nästan löjligt i sammanhanget, garaget.org har regler och det är dom som gäller och inget annat.
Regler på ett forum och yttrandefriheten är två helt skilda saker varav det ena är grundlagsskyddat och dessutom en lag.
Den grundlagsskyddade regeln gör att myndigheter inte kan hindra en enskild medborgare från att yttra sina åsikter och straffa dem för det och går således inte att hänvisa till den lagen när man vill posta inlägg, bloggar, bilder eller vad det är man nu vill skriva om på garaget.org.
garaget.org är ingen rättighet det är ett privilegium som för övrigt är helt gratis att både använda eller avstå, valet är ditt.
* blommor, katter kan med fördel bytas ut mot annat icke bilrelateratMvh
Hamilton