3434
Sök

Pioneer mot MDS

103 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Hej.
Jag är på att välja högtalarna till min bil. Det finns så många ulika! Jag har lyssnat på MDS FGP700 och tittade på Pioneer TS-E6996. Jag har inte möjlighet att jämföra ljud på dem två. Vad tycker ni vilka ska jag köpa?

MVH/ANatoli

Fotograf
1 319 Inlägg
15 december 2010
jag hade ju hållt mig till pioneer då det är ett större märke å flera års erfarenhet. å min erfarenhet av mds är att dom brinner upp ganska ofta.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

103 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
fredda_king skrev:
jag hade ju hållt mig till pioneer då det är ett större märke å flera års erfarenhet. å min erfarenhet av mds är att dom brinner upp ganska ofta.

Hur är det med begagnade pioneer? Jag hittade 6996 som är begagnade. Jag kan inte testa, dem ska skickas. Kille vill ha 500:- för dem. Är det värd är det för stor risk?

Fotograf
1 319 Inlägg
15 december 2010
Anatoli skrev:
fredda_king skrev:

Hur är det med begagnade pioneer? Jag hittade 6996 som är begagnade. Jag kan inte testa, dem ska skickas. Kille vill ha 500:- för dem. Är det värd är det för stor risk?

jag sålde mina pioneer och dom hade spelats hårt men lät lika bra för det. det du kan göra är att känna på konen innan du kopplar i dom å leta efter rasp ljud. (kan låta lite utan problem) men för det priset så kan du ju prova. jag hade då kört på det iaf. bättre en begagnad pioneer än en ny mds big_smile

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

103 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
bättre en begagnad pioneer än en ny mds

Bra sagt:))))

4 074 Inlägg
15 december 2010
fredda_king skrev:

Märkligt! Jag har hållt på med billjud rätt länge,men aldrig nånsin fått nån högtalare av nåt märke att Brinna????   Hur lyckas ni? Brann det mycket? Blev det rökskador? Vad sa brandkåren?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Jägermeister
910 Inlägg
15 december 2010
Dom högtalarna låter kanonbra med ett slutsteg inkopplat, har likadana själv så kan rekommendera dom, alla trodde jag hade en bas igång även när baslådan i skuffen var avstängd och bara 6x9orna på.

500kr är dom alltid värda bara dom är hela, tror nypriset var kring 2000kr paret när dom var nya, jag har även 6 1/2" 3-vägs koaxialer av samma serie som låter kanonbra.

En gång är ingen gång...

103 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
gemini78 skrev:
Dom högtalarna låter kanonbra med ett slutsteg inkopplat, har likadana själv så kan rekommendera dom, alla trodde jag hade en bas igång även när baslådan i skuffen var avstängd och bara 6x9orna på.

500kr är dom alltid värda bara dom är hela, tror nypriset var kring 2000kr paret när dom var nya, jag har även 6 1/2" 3-vägs koaxialer av samma serie som låter kanonbra.

Jag kan ingenting om ljud. Vad är 3-vägs för nåt? Blir det bra utan steg? Jag vill inte spandera mycket. Annars ljud kommer att kosta mig mera än bil.

103 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
BJonsson skrev:
fredda_king skrev:

Märkligt! Jag har hållt på med billjud rätt länge,men aldrig nånsin fått nån högtalare av nåt märke att Brinna????   Hur lyckas ni? Brann det mycket? Blev det rökskador? Vad sa brandkåren?

Jag skiter i brandkårgen. Det budde vara mycket bätre om du skulle förklara för mig vilka av välda är bätre isstället för att spela smart. För att jag verkligen behöver hjälp!

1 338 Inlägg
15 december 2010
Du bor i Stockholm ser jag.
Åk förbi Midsommarkransen och lyssna på bla FGP700 i demo stället så får du ett hum om hur dem låter ialf.
finns fler 6x9or i stället.

Har hört dem och vet att dem låter riktigt bra. tänker man på priset också som dem kostar ännu bättre.
Oftast när en högtalare "brinner" är det handhavande fel. inte alltid men oftast.

Lycka till med valet, hoppas du finner nåt blir nöjd med. smile

mvh//

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

103 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
mYGeL skrev:
Du bor i Stockholm ser jag.
Åk förbi Midsommarkransen och lyssna på bla FGP700 i demo stället så får du ett hum om hur dem låter ialf.
finns fler 6x9or i stället.

Har hört dem och vet att dem låter riktigt bra. tänker man på priset också som dem kostar ännu bättre.
Oftast när en högtalare "brinner" är det handhavande fel. inte alltid men oftast.

Lycka till med valet, hoppas du finner nåt blir nöjd med. smile

mvh//

Har varit där, men jag måste jämföra. Det är dem som tipsade mig 700.

Fotograf
1 319 Inlägg
15 december 2010
BJonsson skrev:
fredda_king skrev:

haha du var ju rolig big_smile menar att man bränner spolen i dom. mds klarar inte av en kväll med lite röj i bilen :d

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

4 074 Inlägg
15 december 2010
fredda_king skrev:
BJonsson skrev:
fredda_king skrev:

haha du var ju rolig big_smile menar att man bränner spolen i dom. mds klarar inte av en kväll med lite röj i bilen :d

haha jo jag förstod de! big_smile
Jo visst fan klarar dom av de,beror ju på hur man spelar också

4 074 Inlägg
15 december 2010
Anatoli skrev:
BJonsson skrev:
fredda_king skrev:

Jag skiter i brandkårgen. Det budde vara mycket bätre om du skulle förklara för mig vilka av välda är bätre isstället för att spela smart. För att jag verkligen behöver hjälp!

Ingen av dom spelar speciellt bra utan slutsteg tyvärr!
Om jag vore du skulle jag satsa på nå väldigt lättdrivet om du ska driva dom direkt på stereon.

Sök