Hej igen alla!
Eftersom jag även lägger en del tid utanför projektet på min Saab 9-3 turbo -99 bestämde jag mig nu för att eftersom det är relativt lika bilar lägga upp även den bilen i denna tråden. Bilen är tänkt att bli mer av en bruksbil eftersom 9-5an bara ska användas den varmare delen av säsongen.
9-3an köptes för cirka ett år sedan i Göteborg, garanterat det sämsta köp jag gjort. Halvvägs hem så stendog bilen på motorvägen och det fick bli bärgning till Saab. Eftersom den stod 20 mil hemifrån fick Saab byta bränslepumpen som hade bestämt sig att gå i pension. 7000kr senare rullade bilen hemåt.
Dröjde inte länge förrän jag upptäckte fler fel, radion sparade inte kanalerna efter att bilen vart avstängd, fick ständigt fylla på vatten, felsignaler att kylarvatten nivån va för låg med mera, med mera!
En ordentlig rekond va på sin plats, bara att jämföra nedan!
Lite skillnad före/efter
![cool](img/smilies/cool.png)
Mattvitt är kanske nästa trend?
Lite blankare blev det
![smile](img/smilies/smile.png)
Så kom vi till den där läckan..... Vattenpumpen va boven! Dax för byte!
Hmm, riktigt så ska väll inte vattnet se ut?!?
![mad](img/smilies/mad.png)
Dålig bild, men pillade också dit en toning från B stolpen och bakåt! Skippade bakrutan eftersom det inte går att få det bra med sådan skitfilm. Ska lämnas iväg på proffsmontering av solfilm våren 2011.
Mysigt värre! Spolning av kylsystemet nästa!
Gammal VS ny
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Sen bara flög bilen ihop av sig själv!
Fixade även till dem tråkiga hjulhusen med lite silvrig färg på bromsdetaljerna!
Vi är nu framme vid hösten 2010 och bilen va ute till salu, men fick bara skitbud!
Bilen ställdes undan för vinterförvaring och plockades fram den 17/2-2011 igen! Bilderna nedan så har den fått sig en tvätt och ett par snyggare 16" fälgar med bra vinterdäck
Va ju även tvungen att testa 17" fälgarna som den får använda när inte 9-5an har dem
Kommer bli snyggt!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80778/80778-f47c54ca6cd346a18f6941b069d34e8c_tn.jpg]()
På fredag kommer en magnetventil med direktleverans från huvudstaden! Även plockat fram en styrbox som ska iväg o få ett steg 1
Även börjat planera lite små uppdateringar av ljudet! Men vi får se var detta slutar!
Hoppas nu det är okej att jag har samma projekttråd till båda bilarna, annars får ni säga till! Kommer fortfarande vara 9-5an det fixas mest med.
MVH
Owla